וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: הבוטקה של ציון

29.5.2012 / 6:41

המונית של קובי רובין עוצרת בבוטקה קטנה הממוקמת בכניסה למושב מסילת ציון, כדי לטעום חומוס קצת אחר עם רוטב שיעיף אתכם למחוזות אחרים

הבוטקה של ציון. קובי רובין
בעיקר רואים את הרוטב/קובי רובין

ציון עושה חומוס ופיתות חמות בקונטיינר. טוב, חצי קונטיינר. איזה חצי?! מקסימום רבע. כך, בתוך חלקיק של קונטיינר בכניסה למושב מסילת ציון בצפיפות שלא תאמן, ציון אופה, מבשל, מטגן ורוקח מטעמים.

כבר שש שנים שציון יושב על פינה חצי מטופחת בכניסה למסילת ציון, מושב המזוהה עם יהודים מהעדה הקוצ'ינית המכובדת. אבל ציון הוא תימני, כמו ראשוני מתיישבי המושב, ולא קוצ'יני כמו מרביתו. לפני 6 שנים, בצעד יזמי ומלא אומץ, החליט לפתוח מסעדונת קטנטונת בכניסה למושב שבו גר שנים רבות.

כמובן שהיתה תרעומת ראשונית מצד התושבים. אבל יש לי משהו להודיע לכם: ציון הוא נכס אמיתי שרק מוסיף ולא גורע כלל. כמו קוסם בבית מלאכה קטנטן, הוא מצליח ליצור פיתות טריות אחת אחת: פריכות מבחוץ וחמות וטעימות בפנים עם ריח טאבון שמלווה את האף בכל רגע.

לציון יש קהל לקוחות קבוע שחולה על השריטה הטעימה הממוקמת בכניסה למושב, שבאופן קבוע נוהרים אליו נהגי משאיות ומוניות כמוני. עוד מצטרפים לקהל הטועם, רוכבי האופניים, שנפגשים בכניסה למושב ומוקירים את נקודת הציון הלא שגרתית הזו, לא רק כדי לרכב אלא כדי לאכול, כי זו לא בעיה לעצור בדרך ולאכול מאפה פחמימתי שערכו הוא מולקולה אחת פחות מפלסטיק. החוכמה היא לאכול טרי וטעים, אפילו אם מדובר במשהו קצת שונה מהרגיל והידוע.

בפיתה הטריה, אותה מכין ציון במקום, אפשר לנגוס במגוון מילויים, ביניהם פלאפל או שקשוקה וגם חומוס (20 שקלים כולל גזוז), עליו התעלקנו. את החומוס של ציון צריך ללמוד לאהוב, כי הוא לא שיגרתי בכלל. זו לא אותה עיסה אהובה עם טעמים רבים, כאן מדובר על בלילה של חלקיקי חומוס עם מעט טחינה לחיזוק, באמת שונה לחלוטין מכל מה שהייתם רגילים אליו.

בכיס החם של הפיתה, מרביץ ציון שליכתא של חומוס בייצור עצמי, ומעל הכל מגיע הרוקנרול, רוטב חמצמץ משוגע שמונח על היציקה בכמות לא קטנה, בטעמים שבועטים את החומוס למקום אחר לגמרי.

סביב גלגל ענק של כבל חשמל אשר מונח על צידו (וחס וחלילה לא על כסאות), יושבים ונוגסים בפיתה לצד ההנאה שבכוס גזוז מהברז (שזקוק לפעמים למכה כדי לעבוד). ואל דאגה, למקום ישנם כל האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות ואפילו יש קופה רושמת, כי ציון אומר בלי בושה: "ממה המדינה תחיה?". כשרות אין למקום, "הם רוצים יותר מידי" אומר ציון ומסרב לשלם, למרות שמסגיר כי בעלי כיפות מכל הסוגים כן עוצרים במקום וסומכים עליו בעיניים עצומות.



הבוטקה של ציון. מושב מסילת ציון בכניסה בצד ימין. 054-5223683. כשר, ללא תעודה

שעות פתיחה: ב'-ו' 10:00-15:00


לכל המדורים של אוכל רחוב

הבוטקה של ציון. קובי רובין
כך ציון מכין פיתות טריות כל רגע נתון/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully