וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יקב אדיר ויקב צ'ילאג

13.6.2012 / 20:00

אבי אפרתי טועם את יינות יקבי הבוטיק צ'ילאג ואדיר ומוצא לבן אחד ושני אדומים ראויים מאוד

צ'ילאג, ויונייה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: הענבים ליין הויונייה הראשון של יקב צ'ילאג הגיעו מאיזור גבעות הכרמל. 7 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. 11.2% כוהל בנפח. צבע זהוב קש. אף לימוני. גוף בינוני.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: גבינות, דגים ופירות ים.

דבר המבקר: יין שמצליח לבטא את ייחודיות זן הויונייה. הפירותיות ברורה ונוכחת, אבל לא משתלטת. יש בו איזו חדות טעמים, חומציות ברורה, טובה, ואופי. לא זול אבל בהחלט ראוי ומכובד.

תמורה לכסף: 3.5/5.

בשמונה מילים: אין לנו המון לבנים מקומיים טובים. הנה אחד.

צ'ילאג, סוביניון בלאן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי סוביניון בלאן ו-10% ויונייה, מכרמים גבוהים בכרם בן זמרה. שהות בת תשעה חודשים במיכל נירוסטה. 11.2% כוהל בנפח. צבע זהוב. באף ליצ'י וליים. גוף קל נוטה לבינוני.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות.

דבר המבקר: לא יין רע אבל גם אין כאן את הייחוד והאופי שאנו רגילים לקבל מהייננית ארנה צ'ילאג. סוביניון קל למדי, לא משמעותי דיו, שלו תומחר ב-48 שקלים יכול היה אפילו להיות מומלץ. ב-85 שקלים, הוא לא.

תמורה לכסף: 2/5.

בשלוש מילים: צ'ילאג יכולה יותר.

אדיר, שיראז כרם בן זמרה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז ששהו 13 חודש בחביות חדשות; 85% מהן מעץ אלון צרפתי, 15% מעץ אלון אמריקאי. 15% כוהל בנפח. צבע אדום נוטה לסגול. באף פרי שחור. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: שיראז נחמד בהחלט, מתובל למדי עם רמז למתיקות קלה. השתהות סבירה בחיך. איזון טוב. שווה בהחלט לגימה. לא זול יחסית ליינות מסוגו, אבל מספק תמורה לא רעה לכסף.

תמורה לכסף: 3/5.

בשלוש מילים: שיראז ישראלי סימפטי.

אדיר, קברנה סוביניון כרם בן זמרה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון. שנה בחביות, 80% מהן מעץ אלון צרפתי, 20% מעץ אלון אמריקאי. 14.2% כוהל בנפח. צבע אדום נוטה לסגול. באף פרי אדום. גוף מלא.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף.

דבר המבקר: יין שעשוי במקצועיות, ראוי בהחלט ללגימה, אבל שמתקשה לספק עניין או ייחוד כלשהו. קודמו, השיראז מאותה סדרה, טומן בחובו עניין רב יותר. הפחות מרשים מבין יינות יקב אדיר שנלגמו בטעימה הזאת.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בחמש מילים: קברנה ישראלי תקין אך שגרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אדיר, A 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד המורכב מ-60% ענבי שיראז, 35% קברנה סוביניון ו-5% קברנה פרנק. התשיינות בת 18 חודשים בחביות, 85% מעץ אלון צרפתי ו-15% מעץ אלון אמריקאי. 13.5% כוהל בנפח. צבע אדום אטום. באף פרי שחור. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה.

דבר המבקר: בלנד מאוזן, מוצלח מאד. השיראז נותן את השפיץ, הקברנה את הגוף והמאסה ולצידם יש רכות ראויה, נגישות. זה יין נעים במובן הטוב, שרבים יכולים ללגום אותו מחד, ושיש בו מידה נכונה של עומק ואופי מאידך. מוכן לשתיה כבר עכשיו אבל יספק הנאה רבה יותר לו ייפתח בעוד שנה. תמורה לא רעה בכלל ל-120 שקלים.

תמורה לכסף: 3.5/5.

בשלוש מילים: יופי של בלנד.

אדיר, פלאטו 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 92% ענבי קברנה סוביניון ו-8% שיראז. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. 14.2% כוהל בנפח. צבע אדום כהה, נוטה לשחור. אף עשיר, הכולל, לצד פרי אדום ושחור גם רמזים לשוקולד וקפה.

כמה? 180 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות עשירות ומורכבות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: היין היותר מאסיבי ויותר יומרני בטעימה הזו. הטאנינים מכתיבים בו עדיין את הטון, גם לאחר חדרור ממושך. בחיך מתגלה קברנה עוצמתי, עשיר ומורכב עם מידה לא מבוטלת של אלגנטיות. יין שצריך להמתין לפחות שנתיים בתנאי אחסון ראויים. לא זול. תמורה ריאלית לכסף.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בשלוש מילים: זה הקטן יגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully