וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: מסעדת האחים

10.7.2012 / 6:12

המונה טועם מגיע לפתח תקווה כדי לאכול לאפה בוכרית שווה ועסיסית עם שני קבבים שמנמנים ב-20 שקלים בלבד

מסעדת האחים. קובי רובין
אם הלאפה היתה סגורה, לא הייתם רואים מה בפנים/קובי רובין

איליה הוא סב גאה המסתובב במסעדת 'האחים' וכולו חיוכים. ברוך השם הלקוחות לא מפסיקים להגיע. ויש לו סיבות להסתובב עם חזה מנופח, וזאת בגלל שני בניו, שמחה ויוני, שיחד עם נכדו קובי, השכילו להאכיל את ההמונים הפתח תקוואים כמו שצריך. שימחה רגיל להאכיל המונים. כמי שכיהן 12 שנה בתור טבח ראשי באולמי קינגסטון (במעוז האולמות אור יהודה), הוא מכיר ויודע את העבודה.

כבר חמש שנים שכל המשפחה מגויסת סביב המסעדה, הרי לא סתם קוראים לה מסעדת האחים. המקורות הבוכריים של המשפחה ניכרים במקום. מדובר בסוג של קיטש שרק בוכרים אוהבים, והמקום נראה כמו אולם אירועים בקטן, ולא שיש בזה משהו רע, זה אפילו די משעשע.

אצל האחים הכול סובב סביב הגריל הגדול, עם מבחר בשרים שכולל הכול בפיתה או לאפה, כולל אפשרות לשבת כמו בן אדם. כמו כן, המטבח הבוכרי הנהדר זוכה לייצוג סמלי, ויש במקום באחש, שהוא אורז ירוק עם קצת בשר, גוז'גיזה שהוא סמבוסק בשר בצל ומנטו - כיסון בצק דק עם בשר ובצל.

מסעדת האחים. קובי רובין
מסעדת האחים/קובי רובין

המנה העסיסית והעצומה של קבב בלאפה נעצרת על 20 שקלים. שטר אחד בלבד. 18 שקלים אם תרצו אותו בפיתה. אבל אני ממליץ - לכו על הלאפה. שני קבבים (ולא אחד כמו שבדרך כלל אתם רגילים) הונחו על האש. כל כך נהניתי לראות את הקבבים ששמו לי על האש, כולל מבט אחורה לעבר התור שמשתרך אחרי כדי להבין לבד ששני הקבבים הגדולים שהונחו על גריל הפחמים הם שלי. רק שלי. אני לא סובל את המקומות הקמצניים שלוקחים את הקבב האחד והיחיד שהם שמים בפיתה, משטחים אותו על הגריל (ממש המקיזים את כל השומן הטעים לגחלים) דוחסים את הבשר עד דק ומחלקים לשניים כדי שתרגישו בכל ביס שכבה דקה של כלום.

כאן אצל האחים, אחרי שמניחים את הקבבים (אני כל כך נהנה להגיד קבבים) הם עוזבים אותם כדי ששומנם ישאר בתוכם. לא לוחצים, לא משטחים, אלא מסובבים בעדינות הראויה.

לאפה גדולה, הכי יפה שראיתי עד היום הונחה על מגש האלומיניום ושמחה, ביד אומן, סידר כל מרכיב בסדר הנכון ובמקומו היחיד שמתאים לו. אפשר להרגיש זאת כשאוכלים את הלאפה והיא לא מתפרקת עד סופה. ממש אפשר להישען קדימה מעל השולחן ולנגוס ביס ביס של קבב מתובל במידה הנכונה, עם סלטים טריים וצ'יפס קריספי מבחוץ ורך ומפנק מבפנים.

ומילה לכל המקומות שגובים יותר מדי ללאפה שהיא מעט מידי: אין לי מה לבוא אליכם. שווה לנסוע ולטרוח ולהגיע לשמחה. אם לא בגלל המחיר, אז בגלל הטעם.



לכל המדורים של אוכל רחוב

מסעדת האחים. רחוב אפעל 7, פתח תקווה. 03-9190053. כשר בשרי

שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully