וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: מרכז הסנדוויץ' הבריאותי

24.7.2012 / 16:00

המונית של קובי רובין מגיעה לחלקים הלא מוכרים של רחוב הרצל בתל אביב כדי להגיע להבנה שסנדוויץ' חם ב-20 שקלים הוא ארוחה מושלמת

מרכז הסנדוויץ' הבריאותי. קובי רובין
סנדוויץ' פטה והמון ירקות חמים/קובי רובין

רחוב הרצל בתל אביב טומן לאורכו מקטעים המוכרים יותר וחלקם פחות לסביבה החיצונית, ובעיקר לתל אביבים. על חלקת אדמה משפחתית ברחוב הרצל, בחלקו הפחות מוכר, שוכנת המאפייה של דוד כבר 37 שנים. האמת היא, שהמיקום נדמה נידח, כל כך נידח, כך שיש הרגשה שכאילו חוצים את הרי החושך כדי להגיע אליו.

במאפייה של דוד אופים בייגלה לאורך כל השנים. עם הזמן, התווספו למבחר גם לחמניות ועוד מיני מאפה מתוקים ומלוחים, וכך המאפייה גדלה (ורק לטובה). אבל הבייגל, אותו בייגל קלאסי, שרק כשהוא טרי הוא קשה מבחוץ ומפנק מבפנים. הרי אם תחתכו אותו באלכסון בסוף היום אחרי שאיבד מטריותו, הוא יוכל לשמש שנים כמעצור דלת.

יחד עם התווספותם של מיני מאפים שונים, עם כניסתו של אלי, בנו של דוד, הוחלט לפני כ-12 שנים לפתוח במקביל גם דוכן סנדוויצ'ים. בחזית החנות פינו מקום והורידו תנור פיתות מסתובב שהיה במקום (אבל השאירו את סלסלת הבייגלה בחזית, כי בכל זאת צריך לשמור על מסורת), והכניסו מקרר קטן ובו כמה אופציות בסיסיות. הרעיון תפס תאוצה, ועכשיו מקרר הסלטים והפינוקים נמתח על שניים וחצי מטרים של כל טוב, עם דגש על טריות, איכות ומחיר משעשע.

בכל בוקר מכניס אלי לתנור בטטות, קישואים וחצילים וקולה אותם עד לטעם המעושן הרצוי והריכוך הנעים המתלווה לירקות אפויים מסוג זה. במקרר הארוך אפשר למצוא גבינות שונות, החל מגבינות רכות עד לפטה מלוחה. אם לא תחשקו בגבינה, תוכלו להשקיע בעצמכם בחביתת ירק הנאפית בתנור באותו הרגע וגם היא נכנסת לסנדוויץ'. אלה החושקים בסלט ימצאו גם אותו שם במחיר זהה לסנדוויץ'.

הסנדוויץ' (20 שקלים) המדובר יכול להגיע במגוון סוגי לחמים כמו לחמניה רגילה גדולה ורכה, לחמניה מקמח מלא וגם ג'בטה (בתוספת 2 שקלים). לאחר שנבחרה הלחניה הגיע הרגע לבחירות קשות יותר שהפעם נפלו על גבינת פטה, אשר אליה התווספו חצילים, בטטות וקישואים בפרוסות ועוד מיני ירקות, מריחה טובה של חריף (חובה) וקדימה לתנור. הסנדוויץ' נעלם אל תוך התנור בסיבוב פנימה וחוזר עם מעטה מעט חרוך וטעים טעים.

נדמה שבכל הזמן הזה שבו התרגלנו לאכול סנדוויצ'ים קרים, פספסנו את הדבר האמיתי. כן, גם בחום הזה, נדמה שהסנדוויץ' החמים הזה משובח יותר מחברו הקר.

חלק גדול מאוד מהתפריט נבלם ב-20 שקלים, וכך אני ממש מרגיש עושר יחסי עם יכולת להתפנק בלי לחטוף סטירה בארנק. או במקרה שלי - קופסאת פח עם מטבעות.


לכל המדורים של אוכל רחוב

בייגלה חם - מרכז הסנדוויץ' הבריאותי. רחוב הרצל 131, תל אביב. 03-6829837. כל המוצרים כשרים, אין כשרות.

שעות פתיחה: א'-ה' 06:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully