וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: שיפודי חן בהגדלה

28.8.2012 / 6:42

המונית של קובי רובין עוצרת בשיפודי חן שברמת גן כדי לאכול חצי מנה הכי גדולה שיצא לו לפגוש באיזור המרכז

שיפודי חן. קובי רובין
חצי פיתה הכי גדולה שיש במרכז/קובי רובין

כבר 30 שנה שמסעדת חן פועלת בשכונת סלמה ג', אותה שכונה הצמודה לרמת חן, שברמת גן. סלמה הייתה השכונה בה השתכנו עולים בימים שאחרי המעברות, בהם כל עיר חוייבה לקלוט עלייה, שם שיכנה רמת גן קהילה גדולה בקצה הרחוק של העיר, ליד כפר סלמה, ומכאן שמה.

יעקב שלם ז''ל, אבי המשפחה, הקים במקום טאבון ללאפות כדי לא להתכחש למסורת, וממנו הרגיש שתתהווה המסעדה מסביב וכך היה. הטאבון הפך במהרה למסעדת בשרים מזרחית, והיווה גורם משיכה קבוע אפילו אם רק בשביל לאכול לאפה. היום ממשיכי דרכו, הילדים יוסי ושלומי עם קרוב המשפחה יאיר משמרים את המסורת ארוכת השנים.

כבעל משפחה שאוהב להאכיל את ילדיו בגדול ובזול, אני אוהב לקנות את הפיתות המרווחות של מסעדת חן. בדרך כלל, בתור נפגע מסעדות בשר כבר שנים רבות, אני נהיה עצוב כשאני בוחן פיתות קטנטנות, אותן מכנים לעיתים פיתה לשווארמה ושיש בהן מקום לבשר שווארמה בכמות של חצי מנה (וזה בכלל לא כולל את הצ'יפס והסלטים). מעניין מי האיש הנוראי שהמציא אותן מלכתחילה, מה שבטוח - הוא בוודאי היה צנום. פיתות אלה, השגורות בפיהם של רבים מבולסי הארץ, מספיקות לשני סיבובים עם הסכין על הגלגל, שרובנו מספיקים לשאוב עוד בטרם יגמר בקבוק הקולה.

לרגע לא העליתי בדעתי שאותה פיתה ענקית שאני קונה ב"חן", משמשת לשווארמה המעולה של המקום. הפעם נכנסתי למסעדה עם רעב מסוים, רק בשביל לגלות שיש חצי מנה בגודל של מנה בתל אביב. השווארמה עצמה היא גלגל ענק של אושר, לא מלוחה בכלל ועם בשר טרי ורך, ספוג לגמרי בשומן משובח, מתובלת בטוב טעם ויש לי תחושה זו השווארמה הכי טובה באיזור המרכז שטעמתי עד עכשיו. המקום מציע גם מיני שיפודים, אבל אני מהופנט לשווארמה.

כך, בלי חשבון בכלל, הם לקחו פיתה ענקית, חתכו ליותר מחצי ופוצצו בשווארמה (13 שקלים לחצי מנה, 25 למנה). וכדי להיות הוגנים עד הסוף, את הצ'יפס קיבלתי על הצד ללא תוספת תשלום. בתוך הפיתה, או לצידה, ישנם מגוון סלטים ליד הדוכן כמו חומוס, סלט כרוב, מלפפונים חמוצים או את סלט המוחמצים הצהוב המעולה, לקחת מגש ולשבת על השולחן ליד.

עשיתי חשבון. אני לא קמצן, אני מחושב, 13 שקלים לחצי מנה עם צ'יפס בצד, לעומת תל אביב או כל מקום שמדמיין שהתימחור הגבוה ימשך עוד אם בכלל, זה מחיר מצחיק. כי אם ניסיתם לאחרונה ללכת לאכול שווארמה בתל אביב עם הילדים, בוודאי הרגשתם את הסכין של השווארמה חותכת את גרונכם וכיסכם. בנוסף, המנה לא משביעה אותך כמו גם את הילד שמסמן שהוא רוצה עוד מנה, כי הוא לא שבע. השטר של מאה שקלים נעלם כל כך מהר עד שאתה מדמיין את הכסף הקטן שנשאר צוחק עליך בכיס, אני ממליץ לנסוע עד רמת חן, המחיר מצדיק את ההנאה.

לכל המדורים של אוכל רחוב


מסעדת חן. רחוב מלכי צדק 23, רמת גן. 03-6313067. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-01:00, ו' סגור, שבת חצי שעה אחרי צאת שבת- 01:00

אוכל רחוב, שוואמה. קובי רובין
אוכל רחוב, שוואמה/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully