וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Donkey: מסעדה מקסיקנית חדשה בתל אביב

9.10.2012 / 15:15

שני שותפים החליטו לייבא לתל אביב את הטרנד שמציף עכשיו את לונדון וארצות הברית ופותחים מסעדת פרש-מקס - מזון מקסיקני מהיר וטרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Donkey/מערכת וואלה!, צילום מסך

פז רוטנברג (31) ביקר בשנת 2002 במקסיקו, והחליט שיום אחד יפתח בארץ מקום מקסיקני. אולם לדבריו, סצינת המסעדות המקומית של תחילת שנות האלפיים, לא הייתה בשלה מספיק לאוכל מקסיקני והחלום התגשם רק 10 שנים מאוחר יותר. רוטנברג (שף, ושותף ב'איטלקיה' בפשפשים) ישיק לקראת סוף חודש אוקטובר 2012 את 'דונקי' Donkey, מזללה מקסיקנית במרכז תל אביב, יחד עם שותפו אלון לוי (איטלקיה, מרגוזה ביפו). השניים מספרים כי השם מגיע מהמילה 'בוריטו' - חמור קטן במקסיקנית ומנת הדגל של המקום החדש (השם בוריטו אגב, ניתן לטאקוס המגולגלים, כיוון שלדעת המקסיקנים קיפוליו מזכירים את אחוריו של החמור).

הם מסווגים את המקום כפאסט פוד משודרג שיציע אוכל מקסיקני מהיר, בקונספט טרנדי שתפס לאחרונה תאוצה בלונדון וארצות הברית: פרש-מקס ( באנגלית fresh mex), שם שהוא פראפרזה על סגנון הטקס-מקס - סגנון פופולרי בארצות הברית שמגדיר פאסט פוד מקסיקני-אמריקני, מהיר ושמנוני. בניגוד לטקס-מקס, סגנון הפרש-מקס מציע אוכל מהיר אבל כשמו, טרי, ואף עם אוריינטציה בריאה.

במקום חלל נרחב עם כ-30 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ ודלפק ארוך שמאחוריו חומרי גלם טריים, ללא טיגון, כאשר כל סועד ייגש לדלפק להרכיב לעצמו את המנה. מנת הבוריטו תורכב מטורטיה דקה מקמח לבן/מלא/תירס שתמולא בבשר לבחירה: עוף, בקר, בקר טחון ובשר לבן. הבשר יבושל ללא שמן, כתבשיל, ויוגש עם מבחר תוספות להרכבה: תירס, גוואקמולי, ירקות בתנור, אורז מאודה עם ליים וכוסברה, צד'ר, שעועית, שמנת חמוצה, סלסה ועוד. לצמחונים ולטבעונים יוצעו אופציות להרכבה ללא בשר, ולמי שלא חפץ בטורטיה, ניתן לוותר גם עליה ולאכול בוריטו בול - את כל רכיבי המנה בתוך קערה, ללא הטורטיה.

למעט הבוריטו יוגשו טאקו קריספי במילוי אורז; קסאדייה: טורטיה עם צ'דר; סלטים להרכבה עם רכיבים כמו שעועית, סלסה, שברי נאצ'וס, גוואקמולי ועוד במבחר רטבים כמו רוטב כוסברה או רוטב קיסר (34-38 שקלים למנה). לצד האוכל יוגשו מרגריטות, בירות ומיצים טבעיים מבוקבקים.

Donkey. רחוב החשמונאים 91, תל אביב. אין טלפון. לא כשר
שעות פתיחה:א'-שבת, טרם נקבעו שעות הפעילות הסופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully