וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על השחיתות: הוופל הבלגי חוזר

31.10.2012 / 8:34

אחרי שנים בהן שלטו ללא עוררין וופלים בלגיים בסגנון בריסל נפתח השבוע "הבלגי" המציע גופרה בסגנון ליאז' המושחת לא פחות שעשוי מבצק שמרים וסוכר מקורמל

הבלגי. נמרוד סונדרס
וופל של הבלגי/נמרוד סונדרס

השם וופל בלגי או גופרה, מזוהה בארץ בעיקר עם הבלילה החמאתית שמגישים במקומות המתמחים בכך או כקינוח במסעדות. בבלגיה הוופל נחשב אוכל רחוב לכל דבר כאשר יש לו שתי אסכולות מרכזיות: סוג אחד, שלו נציגות בארץ, הוא בסגנון בריסל שמאופיין במרקם אוורירי וקראנצ'י (בארץ הפרשנות במקומות רבים היא דחוסה וכבדה הרבה יותר) ואילו הסוג השני, בסגנון ליאז' נתקע משום מה בביקורת הדרכונים והוא למעשה הגופרה הכי פופולרי בבלגיה.

הליאז' מגיע למכשיר הוופל בצורה של כדור בצק שמרים המזכיר בריוש ומאופיין במרקם עשיר בעל טעם מתקתק. מוצאו במזרח בלגיה והוא מפורסם בכך שהוא מנוקד בגבישי סוכר פנינה שגורמות לקרמול מבחוץ בעת הכנת הוופל.

כשגיל חסון (31) היה נער, ונסע לחופשות סקי, הקפיד לזלול בכל ביקור וופל בלגי בסגנון ליאז'. לחסון צרם מאוד העיוות הבלגי בארץ: חוסר ייצוגו של וופל הליאז'. הוא החליט שיש לתקן את המצב ולהביא וופל בסגנון ליאז' ארצה. לפני שנים פגש במהלך מסעותיו בחור בלגי בשם מישל, מומחה לוופל בלגי. מישל, שביקר מדי פעם בארץ, נהג למכור וופל ליאז' באתר סקי בצרפת ובדוכן בבריסל. ביחד עם מישל החליטו לייבא ארצה את הקונספט כאשר הבצק מגיע מיובא מבלגיה, במתכון בלגי שעובר בירושה מהמאה ה-18.

בתפריט של הבלגי אפשר למצוא: ליאז' וניל; ליאז' שקדים עם תמצית שקדים ותיכות שקדים; ליאז' תפוח וקינמון (18 שקלים לוופל בלי תוספת, 21 שקלים עם תוספת אחת) לצד הוופלים ישנן תוספות כגון אצבעות שוקולד, קוקוס, קצפת, נוטלה, נוגט, קרם קרמל ובהמשך יהיו גם רטבים ביתיים. בשבועות הקרובים המקום בתקופת הרצה, בהמשך יתווספו גם מקומות ישיבה בחוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפודי הוופל של וניליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדנה מחודשת לוופל הבלגי?

מסתמן שהוופל יהיה שחקן חזק בחורף 2012-2013. בעוד מספר שבועות ייפתח מקום נוסף של וופל בלגי באזור כיכר רבין (במקומו של המייקר'ס קפה, ברחוב אבן גבירול 61). כמו כן, ברשת הגלידות וניליה משיקים את ה- bolet, שיפוד וופל בלגי עם מבחר רטבים מתוקים לבחירה, אותו ניתן לקחת בטייק אווי (14 שקלים לשיפוד ורטבים לבחירה) או בישיבה באחד מסניפי הרשת (32 שקלים למנה הכוללת שני שיפודים, רטבים לבחירה, כדור גלידה וקצפת).

הבלגי. רחוב אבן גבירול 3, תל אביב. 03-6005530. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 16:00-02:00 ו' 10:00-14:00 שבת- 18:00- צאת שבת



רוצים להכין בבית? מתכון לוופל בלגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully