וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Tapayoka: טרנד הדים סאם מגיע לראשון לציון

26.11.2012 / 16:30

טרנד הדים סאם יוצא מחוץ לתל אביב ונוחת בראשון לציון - עם מקום חדש שעתיד להפתח בעיר ויציע דים סאם בעבודת יד תחת השם Tapayoka

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהשתלט על כל חלקה פנויה בתל אביב, טרנד הדים סאם מגיע גם לראשון לציון, במקום חדש שיפתח במרכז העיר תחת השם טפיוקה TAPAYOKA. המסעדה, שעתידה להיכנס להרצה כבר במהלך השבוע הבא ותיפתח רשמית ב-12 בדצמבר, תשלב אווירה צעירה בסגנון בר שכונתי, עם דגש על הכיסונים האסיאתיים.

הבעלים, איתי לביא (25 ) ואלירן זיקרי (25) מדגישים כי הם המסעדה הראשונה בראשון לציון שתתמקד בדים סאם, "יש מקומות בראשון שמוכרים את הדים סאם כמנה ראשונה או כתוספת למשהו, אבל אנחנו שמים דגש משמעותי על המוצר הזה ואנחנו הראשונים שמביאים אותו לכאן", אומר לביא, שלו רקע של כחמש שנים במסעדות ובבתי קפה של רשתות ארציות מוכרות כגון "קקאו" ו"קפה קפה".

"הדים סאם שלנו מיוצר בעבודת יד ויש בו דגש על כל פרט ופרט. על כל מלית פה יש ביקורת והיא מיוצרת לנו לפי התאמה אישית", הוא מסביר. אל הרעיון לפתוח מסעדת דים סאם בראשון לציון, הגיע לביא בעקבות טיול לסין וסדנת בישול שביצע באזור גואנגג'ואו. "נסעתי בתמימותי לסין לטיול שלא קשור לשום דבר קולינרי או לחיפוש אחרי אוכל", הוא מספר , "וראיתי שם דוכנים קטנים של דים סאם, שם זה למעשה אוכל רחוב, לפשוטי העם. כשבישראל עד אז היה יחס לדים סאם רק במסעדות יוקרה ובסין זה ממש כיכב בדוכנים ועגלות כך שהכיסונים תפסו לי את העין. משם המשכתי לסדנת בישול אצל מאסטר סיני וחקרתי את הנושא שנתיים עד שהגעתי למסקנה שזה זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגל הדים סאם התל אביבי שנמצא בשיאו, לביא שואב רק חיזוקים. "בתל אביב בחודשים האחרונים יש התפרצות של דים סאם וכנראה שזה מה שיחליף את הסושי", הוא אומר. במסעדה החדשה, שתכלול כ-34 מקומות ישיבה, יוגשו דים סאם במילויים כמו תרד ובוטנים; ירקות כתומים; בקר; אווז; עוף עם נענע ועוד. כמו כן יוגשו לחמניות באו (לחמניות מאודות) עם מילויי בקר ועוף; מנות ראשונות קרות שיכללו דגים נאים וסלטים וכתוספת לדים סאם יוגשו סלטים אסיאתיים או מרקים כמו וון טון (מרק עם ירקות שורש וכיסונים ממולאי בקר, עוף או ירקות); מרק ירקות שורש ואטריות שעועית ומרק קרם ירקות כתומים עם חלב קוקוס.

לטענת לביא, הייחוד של הדים סאם של TAPAYOKA מגיע מאופן ההכנה, "מה שמייחד אותי משאר העסקים של הדים סאם, הוא שרובם מקבלים דים סאם קפוא או שהמלית שלהם מגיעה מוכנה. לעומת זאת, מי שאוכל אצלי מקבל דים סאם טרי שלא עבר הקפאה וזה שונה בטעם ובזמן האידוי", הוא מצהיר. "מלבד זאת אנחנו שמים דגש על הנושא הבריאותי. אין אצלנו חומרים משמרים או שמן".

בנוסף לזאת, כדי להנגיש את המוצר לישראלים, הוסיף לביא נגיעות משלו למאכל המסורתי. "זה בא לידי ביטוי בתבלון ובחומרי גלם שמתאימים לדעתי לקהל הישראלי. יש לנו שלל רטבים, למשל, אבל יצרנו גם רוטב שהוא מטחינה, שזה הדבר הכי ישראלי שיש והפכנו אותו ליפני עם נגיעות אסיאתיות משלנו. זה יהיה רוטב לצד הדים סאם או הסלט".

במסעדה השכונתית, עתידים להיות הגיוניים לדבריו: 43 שקלים לארוחה הכוללת דים סאם, מחמצים יפניים, שתייה ותוספת לבחירה. או כ-18 שקלים לשלוש יחידות דים סאם. מלבד מכירה במקום, יתבצעו גם משלוחים, בתחילה לאזור ראשון לציון ובהמשך גם לאזור נס ציונה, חולון ועוד.

השם טפיוקה TAPAYOKA נשען על אותם פניני עמילן טעימות שמגיעות מהמזרח, וישלובו במסעדה במשקאות (כגון למברוסקו עם טפיוקה או משקה מנגו עם חלב קוקוס וטפיוקה) ובקינוחים שונים (כדוגמת סושי עם שוקולד ופניני טפיוקה).

טפיוקה. רחוב רוטשילד 83, ראשון לציון, טלפון: אין עדיין, שעות פתיחה: 11:00- 01:00, כשר ללא תעודה.


טרנד הדים סאם משתולל
הכיסונים הכי טובים בארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully