וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות מבעבעים לסילבסטר

24.12.2012 / 16:00

לקראת מסיבות הסילבסטר לגם אבי אפרתי מבעבעים בכל הרמות, מארצות מוצא שונות ובקשת מחירים שונה - מקאוות בסיסיות ועד שמפניות יוקרתיות

המלצות מבעבעים לסילבסטר

מבעבעים מכל הקשת נלגמו בטעימת השבוע, לקראת מסיבות סילבסטר. מקאוות פשוטות ממש ועד שמפניות יקרות מאוד. ברשימה הבאה תמצאו לא מעט אפשרויות של מבעבעים בקטגוריית "עודף מ-100" – קאוות מקטלוניה, פרוסקו מצפון מזרח איטליה וגם נציגות מקומית סימפטית. בהמשך נסקרות גם שמפניות, שטווח מחיריהן גבוה בהרבה. הן יקרות מאוד, אבל לא קשה להבחין בעונג שהן מספקות. זה אולי לא בדיוק משקה ללגימה המונית במסיבה, אך אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אפילו פעם בשנה, זוהי שחיתות מופלאה במיוחד.

ביחד, מספקת הסקירה הזו רשימת מבעבעים ראויים לכל כיס. אלו המעניקים תמורה טובה ומעלה לכסף, זוכים על כך לאזכור. סדר הופעת המשקאות - מן הקל אל הכבד, לפי מחיריהם. לחיים, ושנה אזרחית טובה!

הבסיסית

בנאגס, גוטה דה מרווייה, חצי יבש
Benages, Gota De Maravilla, Demi Seco

קאווה בסיסית, חצי יבשה, לא מורכבת ולא מעודנת, עם בועות גדולות יחסית. אנינה היא לא, אבל זו אופציה לא רעה לרכישה בכמויות גדולות למסיבה. כשר. 35 שקלים.

קאווה איכותית בתמחור סביר

וילרנאו, ברוט נטור, רזרבה NV
Vilarnau, Brut Natur Reserva NV

קאווה יבשה מאוד, רכה, פירותית וסימפטית. 24 חודשי התיישנות, מבנה מאוזן וטוב ותמורה טובה ל- 52 שקלים. ליגת איכות שלמה מעל הקאוות הפשוטות, ותמורה טובה לכסף.

מקומיים סימפטיים

תבור, 562, ברוט אדום ולבן
מבעבע אדום ולבן, נציגי התעשייה המקומית בטעימה. שמם של המבעבעים החביבים הללו הוא מחווה להר התבור, למרגלותיו שוכן היקב, שגובהו 562 מטר מעל פני הים. הגרסה האדומה מבוססת על ענבי ברברה, ויש בה משהו תותי חמדמד ופלרטטני, לא כבד ראש ונעים. 55 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מקומיים סימפטיים

תבור, 562, ברוט אדום ולבן
מבעבע אדום ולבן, נציגי התעשייה המקומית בטעימה. שמם של המבעבעים החביבים הללו הוא מחווה להר התבור, למרגלותיו שוכן היקב, שגובהו 562 מטר מעל פני הים. בגרסה הלבנה יש 80% שרדונה ו-20% קברנה סוביניון (בעצם, מבנה טיפוסי של "בלאן דה נואר", שיש בו גם ענבים המשמשים באופן טיפוסי ליינות אדומים). ה-562 הלבן רציני קצת יותר, ובהחלט ראוי ללגימה. 55 שקלים.

איטליה במיטבה במחיר ביניים

פרוסקו 'איל וינו די פואטי', אקסטרה ברוט DOCG
Prosecco 'Il Vino Dei Poeti', Extra Brut DOCG
פרוסקו טיפוסי, כייפי ושמח, ארומאטי מאוד, סימפטי להפליא ללגימה. די הרבה איטליה, בדי מעט כסף. 59 שקלים.

עוד איטלקי חביב

טומאסי, טנוטה פילודורה פרוסקו DOCG
Tomamasi, Tenuta Filodora Prosecco DOCG
פרוסקו פירותי וחביב מואלפוליצ'לה קלאסיקו, אזור היין הגדול בצפון מזרח איטליה. מבעבע בסיסי למדי ולא מאוד יומרני, אך מעודן יחסית. נעים ללגימה. ייטיב להתחבר לקשת מאכלים: מעוף דרך טאפאס, ועד דגים ופירות ים. 65 שקלים.

כוכב הקוקטיילים

מרטיני, ברוט
Martini, Brut

מבעבע יבש וארומטי, חינני ולא נטול חנפנות. לא שיא האלגנטיות והסטייל בהתחשב במחירו, אבל שידוך מוצלח לקוקטיילים, וכזה שישמח קשת רחבה של לוגמים במסיבות הסילבסטר. 67 שקלים.

קאווה איכותית במחיר ביניים

קודרוניו רזרבה רבנטוס, NV
Codroniu Reserva Raventos NV

קאווה יבשה, עשירה ומורכבת יחסית, עם סיומת מתמשכת מפתיעה. שווה הרבה יותר מסתם לגימה מרופרפת. תחזיק היטב מגוון מנות על בסיס עוף, דגים ופירות ים. לא זולה, אבל באיכויותיה בהחלט מספקת תמורה טובה לכסף. 69 שקלים.

האיכותי ביותר בקטגוריית "עודף מ-100"

קרפנה מאלבולטי, פרוסקו קווה אקסטרה דריי
Carpene Malvoltti, Prosecco Extra Dry
פרוסקו יבש, רך, מעוגל ופרחוני מאוד. כאן מתקדמים בבירור. לא רק אל מעבר למבעבעים הפושטים; גם אל מעבר לאיכות מבעבעי קבוצת המחיר שמעליהם, זו המשתרעת בטווח שבין 50 ל-70 שקלים. מספק עושר, מורכבות ואלגנטיות ברורים ומובהקים. אם הייתי צריך לבחור מבעבע אחד בקטגוריית "עודף מ-100", זו הייתה הבחירה שלי. 83 שקלים.

הישראלי הכי נוצץ

רמת הגולן, ירדן, בלאן דה בלאן 2007
קבלו את הישראלי המושקע, האלגנטי והמסוגנן מכולם. אף מבעבע מקומי לא מגיע לרמות האלה, אף אחד גם לא מנסה. בלי קשר, זה באמת מבעבע מצוין. 100% ענבי שרדונה שנוצרו בשיטת שמפיין הקלאסית. 5 שנות התיישנות על השמרים. לימוניות ומינראליות ברורות, עושר רב, והתאמה מושלמת לארוחות דגים ופירות ים ברטבים עשירים, על בסיס חמאה ו/או שמנת. 131 שקלים.

שמפניה נפלאה בתמחור מתון

ג'י, אייץ', מום, קורדון רוז', ברוט NV
G.H. Mumm, Cordon Rouge, Brut NV
הענבים לשמפניה מצוינת זו מגיעים מ-77 כרמים שונים, 90% מהם מיוחסים במיוחד (פרמייר קרו וגרנד קרו). צבע זהבהב, באף הדרים, קרמל ודבש. בחיך מתגלית שמפניה רכה ומעודנת מאוד. במונחי המשקה היוקרתי, מדובר בתמורה אדירה ל-252 שקלים.

שמפניית VALUE FOR MONEY נוספת

לואי רודרר, ברוט פרמייר
Louis Roederer, Brut Premier
56% פינו נואר, 34% שרדונה ו-10% פינו מונייה. שמפניה זהובה בהירה, מעודנת, ניחוחית מאוד, פירותית ואלגנטית להפליא. ענוגה ומקסימה ממש. תמורה מצוינת ל–289 שקלים.

מהיכלות הפאר של עולם השמפניה

וו קליקו, ברוט ילו לייבל
Veuve Clicquot, Brut Yellow Label
וו קליקו הוא מבתי השמפניה היותר מיוחסים שיש, ו"ברוט ילו לייבל", כמו שמפניות אחרות של המותג המפורסם, הוא משקה מושקע במיוחד. אחוז יינות הרזרב המשולב בבלנד יכול להגיע לעיתים עד ל-40% (בהשוואה ל-10% ברוב המשקאות). צבעה זהבהב, הבועות שלה עדינות, יש בה קלות ורעננות מחד, והמון עוצמה מאידך. שמפניה מצוינת. 330 שקלים.

שמפניה למתקדמים

שארל היידסיק, ברוט רזרב
Charles Heidsiesc, Brut Reserve
בלנד שווה של שלושת זני ענבי שמפיין: שרדונה, פינו נואר ופינו מונייה. שמפניה שרירית, עשירה ומורכבת מאוד, לא חנפנית כלל. השריריות והכוח שלה הופכים אותה לשמפניה לבעלי חיך מתקדם. תלווה בגאון ארוחות דגים ופירות ים מפוארת, ברטבים עשירים ומושקעים. 392 שקלים.

השמפניה של בית המלוכה האנגלי

בולינג'ר, ספיישל קווה
Boelinger, Spcial Cuvee
בולינג'ר הוא מאחרוני בתי השמפניה שממשיכים לפעול בבעלות וניהול משפחתי (להבדיל מכאלו שנרכשו ו/או מנוהלים ע"י גופים גדולים וחזקים) ונהנה מייחוס רם דרג: מדובר בשמפניה של בית המלוכה הבריטי. אחרי שטועמים את הספיישל קווה הזה אפשר להבין למה. 'בולי' היא פשוט שמפניה אדירה. שרירית, מורכבת מאד, אלגנטית ביותר ועם זאת נהנית מאיזו קלות מקסימה. משקה אקסקלוסיבי ונהדר. 400 שקלים.

עונג מושחת במלוא הדרו

לורן פרייה, רוזה ברוט
Laurent Perrier, Rose Brut
100% ענבי פינו נואר, צבע ורוד עמוק, פרי אדום ושחור באף והמון סטייל. זו שמפניית רוזה יבשה קלאסית, והיא, איך לא, נפלאה. מיזגו אותה לצד התקרובת היותר קלאסית בהקשרי שמפניה: בליני עם גבינת שמנת וסלמון בעישון עדין. עונג מושחת במלוא הדרו. 495 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully