וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפדה מהמסד עד הטפחות: הבחירות של אבי אפרתי

30.12.2012 / 11:57

נס גדול באלבה, חוסר יומרה בברטי, מופת של תמורה לכסף בטשרניחובסקי 6, ותענוג של אוכל פלסטיני באל באבור. אבי אפרתי בוחר את המסעדות שלו

מסעדת אלבה. נמרוד סונדרס
אלבה/נמרוד סונדרס

אלבה, תל אביב

במונחי תל אביב, אלבה, שנפתחה לפני פחות משנה, היא סוג של נס, לא פחות. מסעדה קטנה, איכותית להפליא, שהאוכל בה מוקפד מהמסד ועד הטפחות; ושהמושג 'חומרי גלם איכותיים' אינו עובר בה זילות בלתי נסבלת, בדרך לתמחור מופרך. יאיר יוספי מגיש באלבה אוכל מעודן ואנין להפליא, ומצליח לעשות זאת אגב שמירה על מידת הצניעות המתבקשת. נעים כאן, טעים כאן, תרבות היין ראויה לשבח ובצהריים יש עסקיות (ראשונה + עיקרית) בתמחור מז'אנר בעל הבית השתגע (55 שקלים). שמחה גדולה לחזור לשם בכל פעם מחדש.

אלבה. רחוב אבן גבירול 36, תל אביב. 03-5467905. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברטי, תל אביב

כל כך הרבה מסעדות שוק נפתחו (ונסגרו) כאן בשנתיים האחרונות. אף אחת מהן לא צולפת בצורה מדויקת כל כך כמו ברטי. רועי ענתבי ואור ברי במטבח; ישי מלכוב על היין והאלכוהול. מוסיקה אתנית רכה ומעודנת ברקע, ואוכל נטול יומרות ומקסים באמת בצלחת. מסוגננת מצד אחד, שכונתית מצד שני, ותמיד טעימה ומוקפדת; ברטי היא מסעדה שנהניתי לחזור אליה שוב ושוב בשנה האחרונה, ובכוונתי להמשיך בכך גם בזו הבאה עלינו לטובה.

ברטי. רחוב קינג ג'ורג' 86, תל-אביב. 072-2512950. לא כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טשרניחובסקי 6/מערכת וואלה!, צילום מסך

טשרניחובסקי 6, תל אביב

ביסטרו, בית יין ומעדנייה – כל אלו שלובים בהרבה אהבה, כישרון ותשומת לב בטשרניחובסקי 6, של אייל מרון ודליה לוגסי. מרון חתום על התפריט – מנות ביסטרו, עם דגש על אוכל שיודע ללוות היטב יין. לוגסי על הקינוחים. בשנה האחרונה מבשל שם, לצד מרון, דודי שיק, הזכור לחלקנו מבית האוכל של דודי – המסעדה ההונגרית המופלאה מפלורנטין של פעם. מול המסעדה, מעברו השני של הרחוב, פועלת המעדנייה של מרון. יש בה אוכל טוב לקחת הביתה ויינות פורטוגזים, המספקים מופת של אופי ותמורה לכסף. חוץ מאוכל ויין טוב, את הקסם הבלתי משתמע של האווירה והחום האנושי השופע, שתמיד נמצאים בטשרניחובסקי, תתקשו למצוא במקומות אחרים.

טשרניחובסקי 6. רחוב טשרניחובסקי 5, תל אביב.03-6208729. לא כשר

קבב אל באבור. נמרוד סונדרס
הקבב של מסעדת אל באבור/נמרוד סונדרס

אל באבור, אום אל פאחם

לאל באבור, סניף עין אברהים (ואדי ערא, ליד אום אל פאחם) אני מוכן לחזור תמיד. מגישים שם את האוכל הפלסטיני הטוב בישראל. עכשיו, כשהגשמים כבר כאן ועשבי הבר איתם, אל באבור בשיאה. ערכת הסלטים, החמים והקרים, המוגשת שם לפתיחה, היא מהנהדרות שאפשר להעלות על הדעת. כמוה גם הקבאב החלאבי, ירכי העוף הממולאות פריקה, פילה הבקר השרוי ביוגורט וסומאק וצלעות הטלה הנהדרות. אל תגיעו בשבת. מפוצץ שם. המטבח אמנם עומד בכבוד יחסי בעומסים, ובכל זאת, זה נעים פחות. המלצת הבית: כנסו למכונית בשישי לפנות ערב, לארוחת ליל שבת באל באבור. תמצאו שם מעט סועדים ואווירה אינטימית, המאפשרת לקחת את הזמן ולהתענג עד בלי די על האוכל. ללא ספק אחת מעשר המסעדות הטובות בישראל.

אל באבור. צומת עין איברהים, אום אל פאחם. 04-6110691. לא כשר

סיקור מיוחד: המסעדות שחזרנו אליהן השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully