וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומוסיות הטובות בצפון

שרית סרדס-טרוטינו

4.3.2013 / 11:00

אל-שייח בנצרת? כף החומוס בעכו? ואולי אבו שאדי בשפרעם? איציק דהאן, חומוסולוג, לקח את כתבתנו לסיור רווי גרגירים, חמוצים ושמן זית במיטב החומוסיות של הצפון

איציק דהאן מסלטי צבר אוחז באחד הג'ובים הנחשקים במדינה. האיש, שימו לב, אוכל בחומוסיות לפרנסתו. כלומר: לא רק אוכל, אבל חיפוש חומוסיות טובות הוא חלק חשוב מהעבודה שלו. לפחות פעם בשבוע הוא יוצא לתור אחר טעמים חדשים ומרגשים בגזרת הגרגירים, על מנת ללמוד עוד משהו על המשחה לאומית. הוא מכיר כל פינה בארץ, שבה קורעים וטובלים פיתות. וכשיש אדם כזה – לא תרצו להיתלות על צווארו ולהצטרף מיד לאחד מסיוריו הטעימים? זה בדיוק מה שעשינו איתו: ביקור בחומוסיות הטובות של הצפון. הצטרפו אלינו למסע רווי גרגרים, חמוצים ושמן זית.


כל הסודות להכנת חומוס ביתי מושלם
סיור קולינרי בשוק עכו
סיור שוק ברחובות נצרת

כף החומוס, עכו

עיסא טנטורי עבד 14 שנה בחומוסייה עכואית מפוארת – כף הזהב – ושם למד את כל סודות החומוס. כשבעל הבית הלך לעולמו, החליט שהוא פותח מקום משלו ,וקרא לו כף החומוס. את הגרגירים שלו (הדס ובולגרי) הוא מעמיד על האש כבר ב-4 לפנות בוקר. מבשל אותם על אש נמוכה עד שהם מתרככים. ברגע האמת, כשנכנס לקוח ומזמין חומוס, הוא טוחן אותו על המקום, ומערבב עם המון טחינה (הנסיך). המנה שהוא נותן לארג'ית מאוד, החומוס חם וקטיפתי, הודות לכמות הטחינה הנדיבה, ותמורת 18 שקל תקבלו חמוצים, פיתות וקפה בסוף. במצעד הלהיטים של המקום: מסבחה, פול, צנוברים, וחומוס גרגירים.

כף החומוס. רחוב סלאח א-דין 14/21, עכו. 04-9918126, 050-8436816. שעות פתיחה: כל השבוע, 08:00-21:00.

סוהילה, עכו

חומוסייה קטנטונת בעכו ירשה סוהילה הנדי מאביה. 5 שולחנות בסך הכל. אבל סוהילה משקיעה ומטפחת אותה, כמו היתה מסעדה מכוכבת בפאריז. על הכיריים סירי נירוסטה גדולים ונוצצים, שבהם מתנמנמים להם הגרגירים והתוספות. יש פה חומוס עם בשר (עגל וכבש. 30 שקלים), עם תבשיל פטריות (מקופסה, רחמנא. 25 שקלים), עם צנובר (25 שקלים), ועם פול, משוואשה או טחינה (17 שקלים). על הצלחת היא עורמת בנדיבות הר חומוס, עם פטרוזיליה טרייה טרייה מעליו.

סוהילה, עכו

החומוס עצמו משחתי, והיא מבליעה בו כמויות נאות של טחינה (היונה). את הסלט היא חותכת על המקום, שיהיה הכי רענן שאפשר.

סוהילה. רחוב סלאח א-דין 14, עכו. 04-9817318. שעות פתיחה: בכל ימי השבוע, מלבד בשלישי, 08:00-17:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אבו שאדי, שפרעם

אם עכו היא עיר רוויית חומוסיות, שפרעם, משום מה, דווקא מעוטת מקומות. אחד היעדים הבולטים והמוצלחים לאכול בהם חומוס הוא המסעדה של ברכאת ענבתאוי, המכונה אבו שאדי. 20 שנה הוא מפעיל את החומוסייה, ובמהלך השנים המקום הקטנטן שלו הלך והתרחב עוד ועוד. אחרי כל השנים, אבו שאדי עדיין מת על חומוס. יכול לאכול אותו בוקר, צהריים וערב.

אבו שאדי, שפרעם

החומוס שלו הוא העדין ביותר שבו נתקלנו, אוורירי וקל, טחון באופן כה יסודי, שאין מצב להבחין אפילו בגרגר קטן בתוכו. אבל בת טעם קלה של מרירות התגלתה בו - אולי בשל שימוש בעודף סודה לשתייה, אולי בשל סוג הטחינה - בארכה. מה שהתברר כשוס גדול הוא דווקא הפול, שהיה מעולה, לא דייסתי, מתובל בשום ועז טעמים. אל תחמיצו.

אבו שאדי. המרכז המסחרי, ליד בנק מרכנתיל, שפרעם. 052-8505556. שעות פתיחה: כל השבוע, 08:00-20:00, יום א' עד 16:00.

חומוס עימאד, נצרת

בשבת אין איפה לשבת פה. עימאד הוא היכל ענק והומה, שמגיש גם בשרים על האש, אך לבו הפועם הוא אגף החומוס. המקום שייך לשלושה אחים ממשפחת עונאללה, ועימאד, אחד מהם, הוא שאחראי על המתכון לחומוס. במשך 40 שנות קיומו של המקום הגרסאות קצת השתנו, אבל בשנים האחרונות עימאד שכלל את הגרסה הסופית לכדי חומוס עדין, נעים, מתובל במתינות, עם אגם ירקרק של שמן זית משובח אשר נקווה מעליו. הטעם הבולט ביותר הוא של, ובכן - חומוס, אולי כי אין בגרסה הזאת הרבה טחינה. עם המנה מקבלים עגבנייה, בצל, חמוצים וכמה כדורי פלאפל (23 שקלים). המנות המשודרגות הן הבשריות: חומוס עם שווארמת עגל וכבש (45 שקלים), או חומוס עם בשר קצוץ (50 שקלים).

חומוס עימאד. תאופיק זיאד 52, נצרת. 04-6456110. שעות פתיחה: כל השבוע 05:00-20:00.

חומוס אל-שייח, נצרת

אחת החומוסיות המצטיינות בארץ. את החומוס המעולה שמקבלים פה מתחילים לבשל יום לפני. כשהגרגירים מתרככים טוחנים אותם, ומעבירים למקרר. למחרת טוחנים שוב, ורק כך מושגת האווריריות המיוחלת. את הטחינה (אל ארז) מוסיפים לחומוס כשהוא קר, אחרת הוא יוצא כהה, וגם מתקלקל במהירות.

חומוס אל-שייח, נצרת

בכל המקומות שבהם עברנו, החומוס נשטף אחרי הבישול בהרבה מים, אולי על מנת להיפטר מטעמי הסודה לשתייה, וברוב המקרים נשאר תפל משהו. באל-שייח הוא מלוח כהלכה, ולכן חיבבנו את הגרסה הזאת במיוחד. יחד עם החומוס מקבלים פיתות רחבות ודקות מאוד, כנהוג באזור נצרת, וגם חמוצים. 20 שקלים למנה סטנדרטית או עם גרגירים או פול. מנה עם בשר או שווארמה (גם היא מהמצטיינות) כבר תעלה 40 שקלים.

חומוס אל-שייח. רחוב אכסאל, בניין עפיפי, מרכז נצרת. 04-6567664. שעות פתיחה: ב'-שבת 07:30-24:00.

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully