וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זכתה בתואר המסעדה הכי טובה בעולם לשנת 2015?

2.6.2015 / 7:01

אמש התקיימה בלונדון התחרות השנתית שבוחרת את 50 המסעדות הכי טובות בעולם. מי חזרה למקום הראשון ולמה חיצי הביקורת כלפי התחרות היו השנה אכזריים מתמיד?

טבחים במסעדת רוקה. GettyImages
מסעדת אל סלאר דה קאן רוקה/GettyImages

אמש הוכרזו המסעדות הזוכות בתחרות "50 המסעדות הטובות ביותר בעולם" שנערכה בחסות סן פלגרינו ואקווה פנה, בטקס שהתקיים בלונדון. את המקום הראשון קטפה מסעדת אל סלאר דה קאן רוקה (El Cellar de Can Roca) מג'ירונה שבספרד, ששייכת לחואן (השף הראשי), ג'ורדי (שף הקינוחים) וג'וזף רוקה, הידועים בכינויים האחים רוקה. בנוסף לתואר, למסעדה שלושה כוכבי מישלן.

המסעדה זכתה בתואר גם בשנת 2013 אולם בשנה שעברה הגיעה רק למקום השני. את החזרה השנה לצמרת נימקו השופטים ביצירתיות ובחדשנות של האחים שנשמרת לצד זיקה למקורות. במסעדה מרבים לשלב טכניקות מסורתיות וחדשות בדגש על שיחזור ארומות וטעמים אבודים מתת המודע של הסועד. כך למשל אחד הנסיונות המפורסמים שעשו כאן הוא מנות בהשראת בשמים מפורסמים כמו אטרניטי של קלווין קליין, אנג'ל של טיירי מוגלר ועוד.

אחרי שחזר בשנה שעברה לפיסגה, הגיע השף רנה רדזפי ממסעדת נומה שבקופנהגן, למקום השלישי בלבד השנה ואת המקום השני לקח השנה השף מאסימו בוטורה (Massimo Bottura) ממסעדת אוסטריה פרנציסקנה (Osteria Francescana), שבמודנה, איטליה.

בתחרות 50 המסעדות הטובות בעולם שמתקיימת זו השנה ה-13, נבחרת המסעדה הטובה ביותר על ידי צוות מורכב המונה קרוב לאלף מומחים עולמיים בתעשייה הקולינרית ביניהם מבקרי מזון, שפים, מסעדנים ופודיז מוערכים. התחרות נחשבת לנקודת ייחוס לתעשייה כולה לגבי טרנדים, מסעדות חשובות ומשפיעות מכל קצוות העולם ועוד. יחד עם זאת התחרות גוררת גם לא מעט ביקורות שנדמה כי השנה היו אינטנסיביות מתמיד.

שף חואן רוקה. GettyImages
חזר לפיסגה. שף חואן רוקה/GettyImages

אחת הביקורות המרכזיות על התחרות היא שבתור אירוע שמתיימר לייצג מסעדות מרחבי העולם, יש בה מעט מאוד נציגות לדרום אמריקה ואסיה וכי המסעדות הנבחרות לרוב מופיעות במקומות מתויירים מאוד במערב, שנחשבים למיינסטרים ואין התייחסות לערים או ארצות שאינם בזרם המרכזי הפופולרי בהיבט התיירותי. כמו כן, הבחירות השנה בתחרות, שהן למעשה שיחזור של הפיסגה עם תנודות קטנות משנים קודמות, מראות כי למרות שהמסעדנות העולמית נמצאת בתנופה מתמדת, לא הרבה משתנה בקרב דעתם של השופטים.

העדרותם המוחלטת של הצרפתים מרשימת עשרת הגדולים, גרמה לשפים מוערכים ז'ואל רובושון וקולגות נוספים לחתום על עצומה כנגד הבחירות בתחרות, שלדעתם נעדרו שקיפות. זאת לצד קמפיין גדול שמוביל האתר שקורא להשתלט על התחרות, שנקרא occupy 50 best אשר כועס גם הוא על הבחירות המפוקפקות לטענתו.

אם תכננתם טיול באירופה לפי הרשימה, קחו בחשבון שהמחירים במסעדות המופיעות בתחרות יקרים מאוד לאדם הממוצע, וארוחת טעימות בממוצע במסעדות ברשימת 50 הגדולות תעלה בסביבות ה-200 דולר לאדם ואף יותר. ניתן למצוא כמובן מנות זולות יותר בתפריט, אבל ארוחת טעימות במוסדות אלה נחשבות לרוב לאופציה המועדפת.

יחד עם זאת יש גם מקום לאופטימיות זהירה, כשלראשונה מתחילת התחרות נכנסו לטופ 10 שתי מסעדות אסיאתיות.

לרשימה המלאה של 50 המסעדות הטובות בעולם

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully