וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיראות כמו גווינית' פאלטרו?

21.5.2013 / 11:39

ספר הבישול החדש של השחקנית ההוליוודית מניח, שכולנו רוצים להיראות כמותה, ולכן כדאי שנאכל בריא. רק שמהר מאוד נוצרת אצל הקוראים התחושה, שהכוכבת עסוקה בלעוף על עצמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עורה הצח של גווינית' פאלטרו, עיניה הבהירות והגוף המעוצב, הם נכסים פיזיים שכל אחד מאיתנו היה רוצה שיהיו לו. חלק מכך הם תוצאה של גנים טובים, אבל המראה הסופר בריא הזה אינו מגיע באופן טבעי. היא למדה, בדרך הקשה, שכדי לשמור על האנרגיה שלה, היא צריכה לצרוך אוכל פשוט ובריא".

כך מתחילה ההקדמה לספרה של גווינית' פאלטרו, "ITS ALL GOOD". הפתיח היומרני של הספר, שנכתב בידי הכוכבת יחד עם המתכונאית ג'וליה טורסן, נשמע מבטיח. פאלטרו היא כבר מזמן לא רק שחקנית הוליוודית זוהרת ומוצלחת, אלא מפורסמת גם בזכות במשבצת נוספת, שונה בתכלית: היא מנהלת בלוג לייף סטייל מצליח ושמו GOOP, ומאחוריה שפע מתכונים, שקובצו בספר הבישול "הבת של אבא שלי: מתכונים טעימים, קלילים שחוגגים את המשפחה והביחד" My) Father's Daughter: Delicious, Easy Recipes Celebrating Family and Togetherness). פאלטרו מוגשת שם כאשת משפחה, בשלנית ובריאה, שגם בגלגול הקריירה הנוכחי עסוקה בעיקר בלעוף על עצמה.

בפתיח מספרים לנו על התמוטטות שעברה פאלטרו, אשר נגרמה לה עקב תזונה עתירת צ'יפס ויין, שרוששה אותה מוויטמינים חיוניים ובכלל מבריאות. אין זה נדיר שהרופא מעניק לפציינטים שלו רשימת מאכלים, שעליו להימנע מהם. אבל נדיר לראות אדם, שקיבל את הרשימה הזאת והוציא בעקבותיה ספר בישול.

זה בדיוק מה שפאלטרו עשתה. לא תמצאו כאן את כל המזונות האסורים: אלכוהול, קפה, מוצרי חלב, סוכר, גלוטן וכו'. הכל אורגני - מהבקר ועד הירקות. על מזונות מעובדים חל איסור חמור. מאז שהתחילה לאכול כך, מספרים לנו בהמשך, גווינית' קיבלה בחזרה את האנרגיה שלה. כיום היא נראית אפילו טוב יותר מבעבר. אולי בגלל זה, ספרה מזכיר יותר מכל קטלוג אופנה, ולאו דווקא ספר בישול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מילום מתוך הספר של גווינית' פאלטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוונותיה של פאלטרו, כמובן, טובות. לתת לנו את הכלים למטבח בריא, עדכני וסקסי, כך שכולנו נוכל לבשל כך. אבל המסר מגיע כשהוא עטוף בתובנה המזהירה: אם נאכל טוב – ניראה כמו גווינית'. ההנחה היומרנית, שכולנו רוצים להיראות כמו הסופרסטארית, שחשה את עצמה יתר על המידה, מכשילה את הספר.

עיון זריז בתמונות מבהיר את הנקודה הזאת היטב. אמנם צילומי המנות יפהפיים, צבעוניים ומעוררי תיאבון. אבל בין לבין, אנחנו נתקלים ביותר מדי תמונות קטלוגיות של גווינית' לבושה היטב, שאין כל קשר בינן לבין אוכל. גווינית' מדגמנת בריאות וחיוכים על חוף הים, כשהשמש מאירה את שיערה הבהיר. גווינית' בפוזה של דוגמנית בחולצה הדוקה. גווינית רוכבת על אופנוע. גם תמונות האוכל בהשתתפותה אינן משכנעות: תמונה שלה קולפת אבוקדו במטבח, לבושה מכנסיים קצרצרים ומבטה חמור סבר, או תמונה שבה היא משחקת עם הילדים על חוף הים, שייק צבעוני ובריא בידיה. עם כל הכבוד חמודה, כדאי שתחליטי: את כוהנת אוכל א-לה מרתה סטיוארט, או שאת כוכבת איירון מן 3, שמנסה להחיות את הקריירה שלה מהדלת האחורית.

רוב המתכונים נחמדים וישימים, ובאמת יכולים להקל על מי שנאבק באיסורים מהרופא. אבל עדיין, פה ושם מתפלקות טעויות, שמזכירות שמדובר אולי בטאלנט בתחום הקולנוע, אבל לאו דווקא בסכין הכי חד במגירת המטבח. החל ממתכון לביצה קשה, כשרכיב היחיד בו הוא ביצה (אם כי אורגנית!) בעמוד 278, דרך מתכון של לחם ואבוקדו (עמוד 34) - חשבת על זה לגמרי לבד? או הוראות הכנה מופרכות כמו "מטגנים עד שהארומה... ובכן, ארומטית" (עמוד 180).

ובינתיים, קבלו שני מתכונים מהספר:

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ריזוטו אפונה.
ריזוטו ירוקים מתוך הספר

ריזוטו עם אפונה וירוקים
לרוב, ריזוטו מכינים עם כמויות של פרמזן, יין וחמאה. זוהי אחת המנות הכי דקדנטיות שאני יכולה לחשוב עליה. בגלל שאורז ארבוריו הוא חומר גלם נהדר, אני תוהה אם הייתי יכולה להכין גרסה לא פחות דקדנטית, בלי כל הרכיבים, שהם לא מוחלט. המשימה הושלמה בהצלחה.
חומרים:
1 ליטר ציר ירקות
1 לימון
2 כפות שמן זית
1/2 בצל קצוץ
1 כרישה חתוכה גס, החלק הלבן והירוק בהיר בלבד
2 שיני שום קלופות וקצוצות גס
עלים מ-6 גבעולי תימין, קצוצים גס
קורט מלח גס
1 כוס אורז ארבוריו
2 כוסות עלי בייבי תרד, או עלים ירוקים צעירים אחרים
1 כוס אפונה טרייה או קפואה
1/4 כוס בזיליקום קצוץ
פלפל גרוס


אופן ההכנה:
1. מחממים את ציר הירקות בסיר קטן, ולאחר שהגיע לרתיחה, מורידים לאש נמוכה למשך כל בישול הריזוטו.

2. מגרדים את קליפת הלימון ומניחים בצד. סוחטים את הלימון.

3. במקביל מחממים שמן זית בסיר גדול וכבד, על אש גבוהה. מוסיפים בצל וכרישה, ומנמיכים לאש בינונית. מבשלים עד לריכוך, בערך כ-5 דקות.

4. מוסיפים שום וטימין, עם קורט מלח, ומבשלים עד שהכל מעלה ארומה, כ-2 דקות.

5. מחזירים לאש גבוהה ומוסיפים את האורז ומיץ הלימון. מערבבים עד לשילוב בין החומרים.

6. כשמיץ הלימון מתאדה, מוסיפים מעט ציר ומערבבים. כשהנוזל נספג, מוסיפים עוד כף ציר, וממשיכים בערבוב. ממשיכים בפעולה עד שהאורז מבושל, כ-20 דקות. בשלב זה האורז מקבל מרקם עשיר וקרמי. מוסיפים את גרידת הלימון, הירוקים והאפונה, הבזיליקום והפלפל (הם יתבשלו עם החום של התבשיל). בוחשים פנימה ומגישים מיד.

מאפינס בטטה וחמישה תבלינים.
מאפינס בטטה מתוך הספר

מאפינס בטטה ו-5 תבלינים של גווינית' פאלטרו

אפייה נטולת גלוטן אינה מיועדת לבעלי לב חלש. בהתחלה, כשבחנו את המתכון הזה, התוצאות יצאו כבדות מדי, או ביזאריות בטעמן. לבסוף מצאנו את הנוסחה המושלמת. המאפינס הללו טעימים נורא, והם תמיד הצלחה מסחררת בבית שלי.

חומרים:
1 בטטה גדולה
1/2 כוס שמן זית
1/2 כוס חלב שקדים לא ממותק
1 כוס +2 כפות סירופ מייפל באיכות טובה
1 כפית תמצית וניל טהורה
2 כוסות קמח ללא גלוטן. אם סוג הקמח אינו כולל קסנטנגם (רכיב חשוב באפייה ללא גלוטן), יש להוסיף לו כפית קסנטנגם (להשיג בחנויות טבע)
2 כפיות אבקת אפייה
2 כפיות סודה לשתייה
1/2 כפית אבקת חמישה תבלינים סינית (להשיג בחנויות תבלינים)
1/2 כפית מלח


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות. דוקרים את הבטטה בסכין או מזלג. אופים כשעה, עד שהבטטה מתרככת. מצננים.

2. מקלפים את הבטטה ומעבירים לקערה. מוסיפים חלב שקדים, שמן זית, כוס סירופ מייפל ותמצית וניל.

3. בקערה נפרדת מערבבים קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, אבקת חמשת התבלינים ומלח.

4. לאחר הערבוב בנפרד מקפלים את התערובת היבשה לרכיבים הרטובים.

5. יוצקים את התערובת למנז'טים מנייר, ומעבירים לתבנית מאפינס.

6. אופים 20-25 דקות, או עד שקיסם שנועצים במרכז המאפין יוצא יבש.

7. 5 דקות לפני סיום האפייה מברישים את המאפינס במייפל שנותר.

8. מצננים לפי ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully