וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדות שמרגישות כמו בחו"ל

למי שלא מתכנן להשתמש בדרכון בסוכות, מצורפת רשימה של 10 מסעדות מקומיות שמציתות את הדמיון ומרגישות כמו קפיצה קטנה לחו"ל

רוב הסיכויים שכולם סביבכם כבר ארזו מזוודות ויצאו לחופשה בחו"ל ואם נותרתם בארץ, אתם כנראה מחפשים אחר מפלט. החדשות הטובות הן שגם מי שלא המריא מחוץ לגבולות ישראל בתקופת החגים הנוכחית יכול לפנק את עצמו בארוחה טובה במסעדה עם תחושה של חוץ לארץ ולבלות כמה שעות באווירה קצת שונה. להלן 10 מסעדות שישקיטו את הכמיהה לנתב"ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלט בביסטרו מיכאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכפרית: ביסטרו מיכאל, מושב לימן

המסעדה של השף מיכאל גרטופסקי במושב לימן היא בדיוק מה שצריך אחרי טיול בצפון או בזמן חופשה בצימר. עיצוב עץ חמים, תחושה כפרית מזמינה ואוכל שמביא לצפון גם את הנגיעה המתוחכמת של מסעדות שף במרכז הארץ.

מה אוכלים? התפריט עונתי ומשתנה על בסיס תוצרת מקומית. בין המנות בייבי קישואים בפחמים, תרד שחור, נענע ויוגורט (44שקלים), קלמרי עם מג'דרה לבנונית ויוגורט (56 שקלים), מליטות עם עגבניה מרוסקת ופלפלים חריפים (68 שקלים), שקדי טלה עם במיה, ארטישוק ירושלמי, מנגולד וטחינה (78 שקלים), רביולי טלה (86 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: כמו בכפר קטן בטוסקנה או פרובאנס.

ביסטרו מיכאל. הגפן 43, מושב לימן. 04-9821250 . חמישי ושישי 18:30-00:00, שבת, 18:30-00:00, 12:00-16:00 (בחול המועד הנוכחי יהיה המקום פתוח כל השבוע בשעות הערב). לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקאלופ במסעדת האפנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרומנטית: המסעדה במרתף מלון האפנדי, עכו

כבר ברגע שנכנסים אל מלון האפנדי המפואר נבלעים באווירה מרשימה ומיוחדת ברוח האימפריה העות'מנית. המסעדה הרומנטית של המלון ממוקמת במרתף היין שלו, המעוטר בשרידים עיצוביים מהתקופה הביזנטית. מדי יום ה' נערך במקום ערב טאפאס מסוגנן בטעמי מזרח תיכון וארוחת הבוקר המפנקת מוגשת בסטייל סביב שולחן אבירים (הארוחות פתוחות לקהל הרחב).

מה אוכלים? בין מנות הטאפאס סלמון שחור ומיקרו עלים (29 שקלים), סביצ'ה דג ים ביוזו, נבטים בצל ירוק וזרעי עגבנייה (27 שקלים), מחבת פירות ים בציר זעפרן (45 שקלים), סלט קיסר עם פרי טרופי וטוביקו שחור (32 שקלים) ועוד. ארוחת הבוקר כוללת ביצים לבחירה, סלסלת לחמים, זיתחם, גבינת שמנת בשמן זית, עגבניות מיובשות, טחינה עם סילאן ושקדים מסוכרים, לקרדה מעושנת ועוד (90 שקלים בהזמנה מראש).

בשורה התחתונה: בריחה הרמטית מהמציאות.

מלון אפנדי. לואי התשיעי, עכו. 074-7299799 . לא כשר

סיניה בורי. נמרוד סונדרס
סיניה בורי בהלנה בנמל/נמרוד סונדרס

הדרמטית: הלנה בנמל, קיסריה

עם נוף תכול של ים ועתיקות דרמטיות בתוככי נמל קיסריה ההיסטורי, מסעדת הלנה בנמל בהחלט מרגישה כמו פינת חמד חוץ לארצית, במעמקי ישראל. שף המסעדה, עמוס שיאון יצר במקום תפריט ים תיכוני, שניתן ליהנות ממנו בצהריים, בפנים המסעדה הממוזגת או בשלהי הערב, תוך ישיבה במרפסת החיצונית וספיגת בריזה מהים.

מה אוכלים? בורקס סרטנים עם גבינת סנט מור וחלמון על עגבניות מרוסקות (48 שקלים), גבינת בוראטה על קרפצ'יו דלעת, עלי מרווה, בלסמי מיושן וגרעיני דלעת (52 שקלים), סינייה בורי, תרד, ומנגולד מבושלים בבהרט עם טחינה חמה וצנוברים (78 שקלים), מולים ברוטב גבינה כחולה ואספרגוס ים בטמפורה (92 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: כמו בספינה בתוך הים, רק בלי טלטולים.

הלנה בנמל. נמל קיסריה, קיסריה 04-6101018. ראשון- שבת 12:00-23:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקוס במלון רוטשילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקלאסית: מלון רוטשילד, תל אביב

בארוחת בוקר נינוחה, בעסקית צהריים מהמשתלמות בתל אביב או בארוחת ערב מלאה, המסעדה שבמלון רוטשילד החדש היא מפלט מנותק מהשדרה השוקקת שבחוץ, שמכניס את הסועד בה לבועה מעוצבת של אמנות, אוכל טוב ותחושה קלאסית ומהוקצעת. התפריט שבנה השף צבי אבישר מתאים במיוחד לחובבי הדגים ופירות הים (המסעדה לא מגישה בשר), אך גם צמחונים וטבעונים ימצאו את עצמם כאן.

מה אוכלים?פילה לברק עם רטטוי וחיטה מלאה (108 שקלים), קוקי סן ז'אק על מצע תרד עם קצף זעפרן ושברי שקדים קלויים (62 שקלים), קרפ מקמח כוסמת מלא במילוי פטריות יער, תרד וקשקבל עם קציפת יוגורט ונענע (68 שקלים) ועוד. במסעדה מגישים גם תפריט ארוחות בוקר.

בשורה התחתונה: מלון בוטיק ארופאי לכל דבר.

מלון רוטשילד. שדרות רוטשילד 96, תל אביב. 03-9578888. ראשון- שבת 7:00-24:00. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר בביסטרו עדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המושחתת: ביסטרו עדן האוס, תל אביב

המסעדה הקטנה שבמלון הבוטיק היא מובלעת חולי"ת מובהקת המתחבאת בסמטאות הצרות של כרם התימנים. עם בליל שפות שנשמעות במקום ממגוון התיירים הפוקדים אותו, תפאורה וורדרדה ומצועצעת וכלים מרהיבים, הביסטרו במלון עדן ממקם את התודעה בחוץ לארץ כמעט באופן אוטומטי. המקום נודע בזכות בראנצ'ים מפנקים ומושחתים, ולאחרונה החלו להגיש בו גם ארוחות ערב.

מה אוכלים? בבוקר ובצהריים ניתן לאכול בביסטרו שבמלון מנות כגון אגז בנדיקט עם שינקן, בייקון, סלמון או תרד, על לחם פרמזן קלוי ברוטב הולנדייז (60 שקלים), קרואסון עם גאודה מעושנת, שינקן, בייקון עם תרד וביצה עלומה (58 שקלים), בליני תפוחי אדמה עם קרם פרש וקוויאר אדום (58 שקלים). בתפריט ארוחת הערב קלמרי ממולא בבורגול וריקוטה בקרם עגבניות ופירות (55 שקלים), פולנטה עם אספרגוס, פרמזן ושמן כמהין (68 שקלים), פסטה קרבונרה (68 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: להתפנק כמו אוליגרך.

ביסטרו עדן האוס. ישכון 11, כרם התימנים, תל אביב. 03-5455900. ראשון- שבת 7:00-17:00, 18:00-21:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בר יין במלון נוטרדאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסולידית: Rooftop Wine Bar , מלון נוטרדאם, ירושלים

בר היין והגבינות שעל גג מלון נוטרדאם בירושלים הוא לא פחות מפנינה מקומית. מהמקום נשקף נוף מהפנט של חומות ירושלים והמקומות הקדושים בעיר, שניתן להתענג עליו תוך לגימה ממבחר היינות הרחב שבתפריט, שאף מתומחר בדולרים. את המסעדה פוקדים תיירים רבים שמחזקים את תחושת הניתוק ואם כל זה לא מספיק, הבריזה הירושלמית הקרירה בטוח תשלים את העבודה.

מה אוכלים? פונדו גבינות ושלל פלטות גבינות באיכות גבוהה, כמו לדוגמה פלטת גבינות צרפתיות, גבינות ספרדיות, גבינות איטלקיות, מיקס גבינות מרחבי העולם ועוד. הפלטות מגיעות לצד לחם, חמוצים, פירות וירקות. אם הגעתם רעבים במיוחד יש כאן גם מבחר ראשונות, סלטים ועיקריות כמו סלט קיסר, סלמון מעושן עם גבינת שמנת, גרסיני, ריבת בצל וצלפים, סלט תרד וחלומי ועוד (30-50 דולרים לסועד).

בשורה התחתונה: צרפת הקטנה.


מלון נוטרדאם. מלון נוטרדאם, רחוב הצנחנים 3, ירושלים. 02-6279111. שני- חמישי 17:00-1:00, ראשון- שבת 12:00- 1:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון אמריקן קולוני בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקוסמופוליטית: אמריקן קולוני, ירושלים

המלון הירושלמי היוקרתי צופן בחובו לוקיישנים קולינריים מעניינים. לאחרונה שיפצו כאן את הבר החיצוני וכעת שווה לנצלו בימי הקיץ האחרונים. כמו כן שוכנת במלון מסעדת ערבסק בעלת הניחוחות האירופאים, שבה תפריט רחב מאוד וכן מסעדת ואל'ס בראסרי בהמוגש הבראנץ' המפורסם של שבת בצהריים ותה מנחה אנגלי מדי יום בין 15:00-18:00. מלבד ההיסטוריה המפוארת של המקום גם השירות באנגלית והתמחור בדולרים תורמים לאווירת הניכר.

מה אוכלים? מרק מינסטרונה (35 שקלים), קרפצ'יו ברווז צלוי עם אגסים, אנדיב ושומר ברוטב גורגונזולה-חרדל (95 שקלים), מרק אספרגוס עם סלמון מעושן (39 שקלים), שרימפס - פלאפל עם טאבולה וקוסקוס ביתי (94 שקלים), מסח'אן פרגיות ובצל צלויים עם צנוברים וסומק (130 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: מובלעת של אלגנטיות בריטית.

אמריקן קולוני. לואי ונסן 1, ירושלים. 02-6279707. ראשון- שבת 11:00-15:30; 19:00- אחרון הלקוחות. לא כשר

האותנטית: פוראמה דים סאם, תל אביב

אם עד כה המסעדות שנמנו ברשימה היו רומנטיות ונוטפות סקס אפיל, פוראמה היא ההפך הגמור מכך, אך עדיין מעניקה תחושה אותנטית של חו"ל. עם הכניסה למסעדה מוגש לסועדים בזריזות תפריט דף נייר ממוספר, ממנו בוחרים את המנות הרצויות, שמתומחרות באופן משתלם (כך שניתן לנסות מגוון מאכלים). אקספיזם במיטבו, דווקא בגלל העדר הפוזה והגינונים התל אביביים ובשל טעמם המוצלח של הכיסונים.

מה אוכלים? מגוון סוגי דים סאם במחיר 24 שקלים למנה, כדוגמת כיסוני בצק חיטה מאודים במילוי בשר לבן; כיסוני בצק אורז ממולא שרימפס; וון טון מטוגן במילוי ירקות; עוגת אורז דביק במילוי ירקות ובשר צלוי; באו במילוי מחית שעועית מתוקה ועוד (12 שקלים), סלט כרוב סיני כבוש (12 שקלים), מרק ראמן עם בקר, עוף קציצות או דג (30 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: מזללת דים סאם ריחנית וסואנת כמו בניו יורק או הונג קונג

פוראמה. בן יהודה 7, תל אביב. 054-7095555.ראשון-חמישי, שבת 14:00-22:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קינוח בבלו סקיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרהיבה: בלו סקיי של השף מאיר אדוני, תל אביב

עם נוף מרהיב שמשקיף על חופי תל אביב מצד אחד והעיר כולה מן הצד השני, בלו סקיי, על הגג של מלון קרלטון המשודרג, נותנת תחושה של מסעדות גג אופנתיות בברלין או בטוקיו. על התפריט המתוחכם והיצירתי של המסעדה מנצח השף המוכשר מאיר אדוני (כתית, המזללה) אך ניתן להגיע למקום לארוחת צהריים או ערב כמו גם לדרינק ונשנוש לא מחייב על הטרסה.

מה אוכלים? ריזוטו אספרגוס לבן וירוק, חלמון נא מעושן, פרמזן וחמאה ירוקה (83 שקלים), ציזיקי טונה עם פנקוטת יוגורט, קציפת יוגורט, בורגול קריספי, קולי פטרוזליה, כוסברה, צ'ילי, נענע, ג'ינג'ר ושאלוטס (87 שקלים), סשימי אינטיאס עם קרפצ'ו סלק, קרם סלק, יוגורט בקארי, אפונת ווסאבי, ג'ינג'ר, צ'ילי, זרעי כוסברה וגרגר נחלים (97 שקלים),אמוציות ים עם לוקוס אפוי, פסטה שחורה, ציר דגים, זעפרן ופסטיס, פלפל שושקה צלוי, במיה ושום קונפי (164 שקלים).

בשורה התחתונה: המסעדה עם הנוף הכי מהפנט באזור חיוג 03.

בלו סקיי. אליעזר פרי 10 , תל אביב. 03-5201830. ראשון-חמישי 12:30-17:00, 17:00-23:00. כשר

המסגר 5. גרדה גלזר
המסגר 5/גרדה גלזר

הטרנדית: המסגר 5, אילת

בניגוד לכל הציפיות ממסעדות אילתיות ידועות שמאופיינות באלמנטים תיירותיים, המסגר 5 משרה דווקא אווירה ניו יורקית טרנדית לצד תפריט אוכל יצירתי וחדשני. מלבד העובדה שבמקום לא מקבלים הזמנות, גם במיקום שלה שוברת המסגר 5 את המוסכמות (המסעדה ממוקמת באזור תעשייה). אל תיתנו למוסכים הסמוכים להטעות אתכם, מדובר באחד המקומות השווים בעיר הדרומית.

מה אוכלים? התפריט במסגר 5 מתחלף מדי שבוע כתלות בחומרי הגלם העונתיים. בין המנות: שרימפ בורגר (70 שקלים), ריזוטו מולים (90 שקלים), חזה אווז בסלסה ובלסמי (110 שקלים), טרטר אינטיאס עם ירקות חיים, לימון, שומר ופפריקה מעושנת (60 שקלים), מוסר ים בורגול ויוגורט (150 שקלים), כתף חזיר עם פירה (110 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: בריחה מושלמת מרוחות האייטיז האופייניות לרוב המסעדות באזור.


המסגר 5. המסגר 5, אזור התעשייה, אילת. 08-634-9788. ראשון- חמישי 15:00-12:00, רביעי-חמישי 23:00-19:00, שישי 15:00-9:00. לא כשר

עוד המלצות לסוכות
החומוסיות הכי טובות בצפון
המסעדות הכי טובות בצפון
איפה מצטיידים לפיקניק בדרך לטיול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully