וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון מזרח איטליה על המפה

16.10.2013 / 17:45

אבי אפרתי לגם את יינות טדסקי, מולפוליצ'לה שצפון מזרח איטליה, וגילה יינות טובים שמספקים תמורה מעולה לכסף

בלגימת השבוע יינות טדסקי (Tedeschi) מאיזור ולפוליצ'לה (Valpolicella) שבצפון מזרח איטליה. ולפוליצ'לה הוא איזור היין הגדול ביותר באיטליה וטדסקי היא משפחת יין מוערכת מאד באיזור, ששורשיה מרחיקים עד 1824, שנת הקמת היקב.

בטדסקי יודעים לעשות יינות, מכל הסוגים הטיפוסיים לאזור. יינות ולפוליצ'לה נוטים, פעמים רבות, להיות עמוסים, מרוכזים ואף אגרסיביים. ביינות שלגמתי, למעט אחד, בלטה דווקא מידה של קלות נעימה ומבורכת, עם מקדם גסטרונומיות נאה. עוד בלט בטעימה מקדם התמורה לכסף יוצא הדופן של טדסקי. יינות איטליה הראויים יקרים עד מאד. חמישה מששת יינות הלגימה הנוכחית מספקים תמורה טובה עד מצוינת לכסף. יינות מחירי הביניים מקסימים ממש והיין היותר יקר בטעימה – "טדסקי, אמרונה דלה ולפוליצ'לה 2008" הכבד והעשיר הוא מהראויים ושפויי התמחור בקטגוריה שלו כאן. לחיים!

טדסקי, ולפוליצ'לה קלסיקו סופריורה 2011

Tedeschi, Valpolicella Classico Supriore DOC 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 30% ענבי קורבינה, 30% קורבינונה ו-10% מולינרה, רוסיניולה, אוסלטה נגררה ודינדרלה. התיישנות למשך שנה בחביות גדולות בנות 5000 ליטר. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל נוטה לבינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: פיצה. בולונז.

דבר המבקר: יין ולפוליצ'לה בסיסי מהסוג הטיפוסי. פירותי מאד, תקיף, יומיומי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

ב-13 מילים: לא על היין הזה יצאה תהילת טדסקי כמי שמספקים יינות value for money.

טדסקי, קפיטל טנדה, סואבה קלסיקו 2011

2011 OC ClassicoSoave D ,Capitel TendaTedeschi,

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס ענבי גרגנגה מכרמי סואבה הקלאסיים. התיישנות בת מספר חודשים במיכלים. באף תפוח ירוק ומלון. צבע זהוב-ירקרק. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופסטות ברוטבי חמאה ושמן זית.

דבר המבקר: סואבה טוב בהחלט. פירותי, בנוי היטב, עם אופי המלווה בנגיעת מרירות קטנה בקצוות, לא שתלטני ולא חנפני. ליוויתי איתו דג בתנור, ברוטב שמן זית, שום, יין ורוזמרין והוא סיפק היטב את הסחורה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: לבן יבש מוצלח בהחלט.

טדסקי, קפיטל די ניקאלו, ולפוליצ'לו 2005

Tedeschi, Capitel dei Nicalo, Valpolicella DOC Classico Superiore 2005

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קורבינה, קורבינונה, רונדינלה, בשילוב עם מולינרה, רוסיניולה, אוסלטה נגררה ודינדרלה מכרם ניקאלו, באיזור ולפוליצ'לה קלסיקו. שנתיים התיישנות בחביות עץ גדולות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, וניל. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו, נתחי סינטה דקים צרובים קלות עם ארוגולה ופרמזן, רוסטביף.

דבר המבקר: יין מקסים, לא פחות, שמספק תמורה נ-ה-ד-ר-ת לכסף. לא מדובר ביין יומרני או גדול אבל הוא בנוי היטב, מאוזן, קליל במידה ולא מפציץ עץ. ההתיישנות הממושכת בבקבוק מקנה לו המון אופי. לא יין לארוחות גדולות אבל נפלא ללגימה מעודנת וראויה בבית וסוס מסעדות מנצח.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: חגיגת value for money.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טדסקי, קוראסקו ונטו IGT 2010

Tedeschi, Corasco Veneto IGT 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% ענבי קורבינה מאיזור מוריין בולפוליצ'לה קלאסיקו, 25% רבוזו מאיזור אודרזו ו-25% רפוסקו מאיזור אקוויליה. לאחר ייבוש בן חודש במיכלים, עבר היין תסיסה אלכוהולית ומאלולאקטית ושהה בחביות גדולות שנה וחצי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, טבק. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים

הכי מתאים ל: קרפצ'יו, סטייקים.

דבר המבקר: יופי של יין. מאוזן, נקי, עם חומציות טובה, קלות נעימה ואופי. ילווה כל מנת בשר שהיא בנעימות, בלי להשתלט. תמורה מצוינת ל-110 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת)

בשמונה מילים: מהדברים היותר שווים שמאה (וקצת) שקלים יכולים לקנות.

טדסקי, קפיטל סאן רוקו רוסו, ולפוליצ'לה סופריורה 2009

2009 Ripasso Valpolicella Superiore Capitel San Rocco Rosso Vino di

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 30% קורבינה, 30% קורבינונה, 30% רונדינלה, בשילוב עם 10% רוסיניולה, אוסלטה נגררה ודינדרלה. מקור הענבים בכרם סאן רוקו שבאיזור ולפוליצ'לה קלאסיקו. ביין שולבו שאריות ענבי אמרונה ורצ'יוטו לאחר הסחיטה. שנתיים התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי עגל ובקר.

דבר המבקר: מהיינות היותר אהודים של טדסקי, ובצדק. מורכב, מרוכז, מאוזן ועם זאת מאופק דיו. מספק חוויית לגימה נעימה וראויה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: חמוד מאד.

טדסקי, אמרונה דלה ולפוליצ'לה קלאסיקו 2008

Amarone della Valpolicella DOC Classico 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קורבינה, קורבינונה, רונדינלה, בשילוב עם מולינרה, רוסיניולה, אוסלטה נגררה ודינדרלה מכרמים באיזור ולפוליצ'לה קלאסיקו. ארבעה חודשי התייבשות, השרייה ותסיסה אלכוהולית כחודשיים ולאחר מכן התיישנות למשך שנתיים וחצי בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום אטום, נוטה לשחור. באף פרי אדום ושחור, תבלינים, פירות יבשים. גוף מלא.

כמה? 230 שקלים

הכי מתאים ל: חורף ארוחות מורכבות שבשר, רצוי קדירה מהבילה, בבסיסן.

דבר המבקר: אמרונה דלה ולפוליצ'לה פותחים כשקר בחוץ, אם אפשר גשום, ומהקצב הגיע נתח בשר ראוי, מבקר או כבש. המורכבות, העושר והכובד של אמרונה ראוי מתאימה, אצלנו לפחות, לשיא החורף. האמרונה של טדסקי מצוין. כבר לא בייבי אמרונה ובכל זאת יכול להתיישן עוד מספר לא מבוטל של שנים; אפשר בהחלט כבר ללגום ממנו. תמחורו הופך אותו לעסקה מוצלחת במיוחד מסוגה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: קנו והתאפקו חודשיים-שלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully