וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש מהעולם החדש: יקב קלסקי מאוסטרליה

30.10.2013 / 17:05

טעימת השבוע מתמקדת באוסטרליה, שם מוצא אבי אפרתי את יקב קלסקי המציע יינות יוקרה מוחצנים ברמה גבוהה

טעימת השבוע מוקדשת ליינות יקב קלסקי מאוסטרליה – יקב עולם חדש יוקרתי טיפוסי. יקב קלסקי ממוקם במחוז גרינוק שבצפון חבל ברוסה. למשפחת קלסקי כרמים משלה, כשהמאמץ הגדול מושקע בשני הגרנאש והשיראז. הכרמים אורגניות ורבות מהגפנים גדלות ללא השקיה. בטעימה הנוכחית חמישה יינות. רוזה אחד וארבעה אדומים. אלו אינם יינות אוסטרליים מהסוג הזול, מז'אנר "שלוש במאה". כולם מושקעים ויקרים. סביר שחובבי יינות העולם הישן – איטליה, צרפת למשל - לא כל כך יבינו למה צריכים להוציא על יינות כאלו 250 שקלים. מי שאוהב את היינות שלו מוחצנים, פירותיים, מלאי עץ - יש בינינו לא מעט לוגמים כאלו - ימצא את יינות הז'אנר ברמה איכותית וגבוהה. כמו תמיד בסקירת יינות יוקרה סעיף התמורה לכסף הושמט. לחיים!

קלסקי, קלארי'ס GSM 2012

Kalleske, Clarry's GSM 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי גרנאש, שיראז ומטארו (מורבדרה) המגיעים מכרמים אורגניים. הגרנאש מכרם בת 70 שנה בקירוב. שישה חודשי התיישנות בחביות ישנות בנות 300 ליטר. צבע אדום-סגול. באף פרי שחור, תבלינים מחודדים. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 166 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי סינטה צרובים קלות על עלי רוקט. צלעות טלה בגריל.

דבר המבקר: פירותי מאד, מוחצן, נגיש, בנוי היטב. יין בסיס טיפוסי להיכרות עם הסגנון של היקב.

בשמונה מילים: יין בסיס "גבוה" אופייני של עולם היין החדש.

קלסקי, רוזינה רוזה 2011

Kalleske, Rosina Rose 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 86% גרנאש, 9% שיראז ו-5% ויונייה שגדלו בכרם אורגני שטופל ביודינמית. צבע ורוד כהה מאד. באף פרי אדום, פרחים ופירות יבשים. גוף בינוני-מלא.

כמה? 177 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים לבנים, מנות על בסיס עגל, פירות ים.

דבר המבקר: פירותי מאד, כמעט תרכיז פרי, חומציות מאופקת, חד, מעט מריר בקצה. למרות מקבילות הזנים, זה ממש לא רוזה דרום צרפתי; זה רוזה אחר, של אוסטרליה; והוא ראוי בהחלט.

בשמונה מילים: טייק אוף מוחלט על המוכר כאן בכל הנוגע לרוזה.

קלסקי, מופה, שיראז 2009

Kalleske, Moppa, Shiraz 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 86% שיראז, 7% ויונייה ו-7% פטי ורדו. שתי שטיפות לתירוש ולקליפות למיצוי צבע וטעמים. תסיסה מלולקטית בחביות מסוגים שונים. 18 חודשי התיישנות. צבע אדום כהה אטום. באף פרי אדום ושחור, פירות יבשים, תבלינים.

כמה? 253 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשר אדום או טלה.

דבר המבקר: פרי מורכב, רב רבדי, מוחצן מאד. אלו האוהבים יינות מהז'אנר ההדוניסטי, שמעיפים המון ועוד המון פרי ועץ, יהנו כאן מאד. זה ייו ססגוני, רב נוצות, שמחזיק בתוכו את כל האיזמים המוכרים של התחום

בשלוש מילים: הדוניזם, זה כאן!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קלסקי, מרצ'אנט C/S 2009

Kalleske, Merchant C/S 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם יחידני בטיפול ביודינמי. התירוש והקליפות עברו שתי שטיפות למיצוי מירבי של צבע וטעמים. תסיסה מלולקטית בחביות עץ אלון, 30% חדשות. סה"כ שתי שנות התיישנות בחביות. צבע אדום כהה אטום. באף פרי אדום ושחור, טבק ועור. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 253שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשר בקר וטלה.

דבר המבקר: אם היין הקודם העיף והחצין, ביין הזה טמון יותר סוד. ראשית, הוא סגור למדי עדיין, ויהיה במיטבו בעוד שנתיים-שלוש. שנית, צריך לעמול קצת יותר כדי להתחבר לרבדים ולניואנסים. זה לא יין של "הכל בחוץ". לא הייתי מכנה אותו "יין מאופק" במונחים אבסולוטיים; אבל בהקשרי העולם החדש, מדובר בהחלט ביין מתון.

בתשע מילים: יין טוב, ששובר חלק מהסטיגמות על יינות קברנה אוסטרלי.

קלסקי, גרנאש גפנים בוגרות 2009

Kalleske, Old Vine Grenach 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אחד מיינות הדגל של קלסקי. 100% גרנאש מכרם בת 78 (נטעה ב-1935!). הענבים גדלו ללא השקיה. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור, תבלינים חמים, שוקולד מריר, טבק. גוף מלא.

כמה? 399 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות.

דבר המבקר: זה אחד מיינות הדגל של יקב קלסקי. הוא עז מבע, מוצק גוף ובנוי היטב. מרגישים היטב את מוצא הענבים, המגיעים מגפנים בוגרות ללא השקיה. מבין יינות הטעימה, זה הנוכחי הוא זה המתכתב יותר מכולם עם יינות עמק הרון ולנגדוק. הוא פחות אגרסיבי ויותר מאופק; יש בו עומק והרבה אופי. כעת עודנו עול ימים. הוא זקוק לשלוש שנים לפחות כדי לשחרר את האיכויות הגלומות בו. כשייפתח מדובר יהיה ביין בהחלט מרשים מסוגו.

בשלוש מילים: השקעה לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully