וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפרפת: הלקוח שמשאיר טיפ של אלפי דולרים

מי משאיר טיפים של אלפי דולרים, מחסור עולמי בפקאן וסרט מרתק על המטבח הירושלמי. דברים מומלצים שאהבנו השבוע

מטבעות כסף. ShutterStock
הרבה מעבר לתשר סטנדרטי/ShutterStock

ידיעת השבוע: טיפ חלומי

כמה מלצרים, ברמנים ונותני שירות אחרים ברחבי ארה"ב נתקלו בחודשים האחרונים בלקוח אלמוני שמעניק להם תשרים נדיבים במיוחד, כאלה שהם כנראה אפילו לא העז לחלום עליהם. את התשרים הללו, שמגיעים לסכומים של עשרות אלפי דולרים לאחד, מחלק אלמוני שחותם בקבלה רק תחת הטקסט- tipsforjesus. בדף האינסטגרם תחת אותו השם בדיוק, מתועדים בצילומים הטיפים שחולקו וכן חלק מהתגובות של אנשי השירות שזכו למענק הנדיב. כרגע איש איננו יודע מי הוא האדם או קבוצת האנשים שעומדים מאחורי tipsforjesus, ומצהירים כי הם מבצעים את עבודת האל, טיפ אחרי טיפ- Doing the Lord's work, one tip at a time. מה שבטוח הוא שהשירות במסעדות ובתי אוכל ברחבי ארה"ב כנראה השתפר פלאים מאז הגילוי אודות אותו תורם או תורמים נדיבים, כשכל מלצר מקווה להיות בר המזל הבא שייקבל עשרת אלפים דולר על מזיגת כוס קפה חמה עם חיוך.

גלידת בננות ופקאן. נמרוד סונדרס
ליהנות ממנו כל עוד הוא כאן- הפקאן/נמרוד סונדרס

משבר השבוע: סוף עידן הפקאן?

אחרי הדיווחים הקשים אודות המשבר העולמי בשוק פולי הקקאו, שיביא למחסור קרוב מהרגיל ועליית מחירים דרסטיים של שוקולד ומוצריו, הגיע תורם גם של אגוזי הפקאן האהודים. הניו יורק טיימס מדווח בשבוע שעבר על מחסור חמור בייבול ועליית מחירים ניכרת של האגוז, שנובעים ממזג אוויר בעייתי שהוביל לירידה בכמות הפקאנים השנתית וכן חיבה הולכת וגוברת דווקא מצידם של הסינים לאגוז, שהביאה לעלייה גדולה מאוד בביקוש לפקאנים באסיה. אמריקאים רבים נתקלו במחסור בפקאנים ובעליית המחירים האחרונה של האגוז בעקבות חג ההודיה (שנחגג השנה יחד עם חג החנוכה ברחבי העולם) בו נהוג להכין פאי פקאן מסורתי. כתוצאה מכך, רבים נאלצו להביא לארוחה הגדולה של השנה קינוח אחר, ככל הנראה מעט זול ונגיש יותר. לנו, נותר רק לחשוב מה חומר הגלם הבא שייכנס לקטגוריית סכנת ההכחדה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנדרגראונד. ShutterStock
בטעם מה התחנה הבאה? אנדרגראונד לונדון/ShutterStock

תחנות אנדרגראונד בטעמים שונים, לונדון

מתי לאחרונה תהיתם איזה טעם יש לתחנת הרכבת שלכם? ג'יימס וונרטון, גבר בריטי בן 54 שלוקה במחלה נדירה בזכותה הוא יכול לחוש את טעמם של מילים, כנראה עשה זאת די הרבה, כי לאחרונה הוא מיפה את תחנות האנדרגראונד הרבות בלונדון, לפי חלוקה לטעמים, כך על פי דווח בדיילי מייל. בין טעמי התחנות השונים שהרגיש וונרטון: בייקון, גבינה, נקניקייה, מי כרוב, מחית תפוחי אדמה גושית, ספריי לשיער ועוד. הטעמים הללו נקלטים בחושיו באופן בלתי רצוני ובלתי נמנע, כך על פי הכתבה, בעקבות המחלה שנקראת סינסתזיה. את הטעמים שמנה, חש וונרטון על פי השם של כל תחנה לונדונית שכזאת, והוא חש אותם פעם אחר פעם, בכל נסיעה באנדרגראונד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותם אוטולנגי מתוך הסרט "ירושלים בצלחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלצת השבוע: פסטיבל הקולנוע היהודי

סינמטק ירושלים עורך מדי שנה את פסטיבל הקולנוע היהודי, והשנה יש בתכנייה מקום של כבוד לתחום האוכל. ביום שישי, 6 בדצמבר, יוקרנו שני סרטים ששווה לשים אליהם לב. "שטרודל בטחינה" עוסק באוכל, ירושלים ומה שביניהם ואחריו יתקיים גם פאנל בנוכחות מסעדנים ירושלמיים. השני, "ירושלים בצלחת", הוקרן כבר במסגרת הפסטיבל, אבל כדאי לרוץ להקרנה השניה שלו. במסגרת הסרט מסעו של השף הישראלי - לונדוני יותם אוטולנגי שיוצא למסע קולינרי מסקרן בסמטאות העיר העתיקה ומחוצה לה, וחוזר עם כמה תובנות מעניינות לגבי האוכל הירושלמי והמטבח הישראלי.

טאמבלר השבוע: ארוחת הצהריים שלי

מה להכין לצהריים לעבודה זו שאלה שתמיד רלבנטית, ולכן הפרויקט הזה בטאמבלר קסם לנו במיוחד. זיו שניידר, אומן ומעצב ישראלי שחי בניו יורק מצלם מדי יום את ארוחת הצהריים שלו בקופסה, מה שמייצר תוצאה מרתקת מבחינה ויזואלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully