וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: דרישת שלום מפורטוגל

1.1.2014 / 15:20

אבי אפרתי לגם שבעה יינות מפורטוגל ומצא בקבוקים ייחודיים, מאתגרי חיך, שברובם מספקים תמורה מעולה לכסף

בטעימת השבוע שבעה יינות משני יקבים מפורטוגל. שלושה ממארקש דה בורבה (Marques De Borba) וארבעה מקווינטה דו קראשטו (( Quinta Du Crasto . שני היקבים שוכנים באיזור נהר הדואורו (Duoro) – איזור היין החשוב והמעוטר ביותר בפורטוגל. יינות פורטוגל שונים לחלוטין ממה שרובנו רגילים ללגום. אלו יינות רבי אופי, שמרגישים לגמרי אחרת בחיך. הם חסרים משהו מהאלגנטיות והסטייל של יינות קלאסיים במיטבם אבל מביאים אופי, מגע של אדמה וריכוז טעמים מרשימים. מוצאם, מארץ ממותגת פחות וצנועה יותר, הופכת את מחיריהם לאטרקטיביים ברמות. רבים מיינות הטעימה הזו מספקים תמורה טובה מאד עד מצוינת ואף נדירה, לכסף. זה בולט במיוחד בגבוהים שביניהם, שמקבילי האיכות שלהם מצרפת ואיטליה עשויים לעלות פי 1.5 לפחות. אלו אינם יינות לחובבי הבלנדים הנגישים, הידידותיים לכל. בעלי חיך מנוסה יעריכו אותם מאד. יותר משווה לנסות ולהיחשף אליהם. לחיים!

קווינטה דו קראשטו, אדום 2011

Quinta Du Crasto. Red 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס ענבי טינטה רוטיז, טוריגה נסיונל, טינטה בארוקה וטוריגה פרנקה. צבע אדום-רובי. אף פירותי מאד. גוף קל-בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: פיצה, פסטה, בולונז, עוף.

דבר המבקר: הוורסיה המודרנית, הקלה והמשוחררת, ליינות האופי העוצמתיים מן האיזור הזה. נעים, משמח ועמוס אופי יחסית ליין פתיחה פשוט.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: קראשטו למתחילים.

קווינטה דו קראשטו ,סופריור 2010

Quinta Du Crasto, Superior 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס ענבי טוריגה נסיונל, טוריגה פרנקה, טינטה רוריז וסוסאו מגפנים בנות 20 בדואורו. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור, תבלינים, קקאו. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקים, צרובים קלות; קלמרי פלנצ'ה ברוטב ים תיכוני, קבאב ואפילו סטייק.

דבר המבקר: עולים דרגה. יין משמעותי יותר, שמכניס בהדרגה אל החיך את המאפיינים הטיפוסיים של יינות פורטוגל במיטבם: מגע אדמתי, כזה שמאפשר לפעמים לחוש באבן ממש; חספוס, עוצמתיות, מורכבות אחרת, מלאת אופי. תמורה יוצאת דופן ל-95 שקלים.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשש מילים: מהיינות היותר שווים בשטח בפחות ממאה.

קווינטה דו קראשטו, רזרבה, גפנים בוגרות 2010

Quinta Do Crasto, Reserva, Vinhas Velhas 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 30 זני ענבים המגיעים מגפנים בוגרות (בנות למעלה מ-70 שנה!). 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום עמוק. אף רב רבדים ועוצמה, מתובל מאד. גוף מלא. 14%כוהל בנפח.

כמה? 160 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים, תבשילי קדירה על בסיס בקר וטלה/כבש.

דבר המבקר: וואו! כאן, ביין היותר גבוה של היקב, הולך ומתבהר מקדם ה-Value for moneyההיסטרי של יינות פורטוגל בכלל ויקראשטו בפרט. יין מורכב, עוצמתי, מלא אופי, מרתק; אחר לגמרי מהיינות המוכרים מצרפת, איטליה וספרד, על ההבדלים ביניהם. נוכחות משמעותית, אם כי נשלטת ומאופקת לעץ. יין משובח שיילך ויעמיק עם הזמן. תענוג.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-15 מילים: אם תצליחו להתאפק, חכו שנתיים. תיהנו בטירוף גם אם תלגמו אותו עכשיו. יין חורף נהדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קווינטה דו קראשטו, פורטו, פיינסט רזרב

Quinta Do Crasto, Porto, Finest Reserve

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פורט (יין אדום מתוק מחוזק) על בסיס זני ענבים רבים שהתיישנו שלוש שנים בחביות עץ פורטוגזיות. 20% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים

הכי מתאים ל: סיגר, שוקולד, קינוחים שמנתיים.

דבר המבקר: פורט בסיסי וזול במיוחד (זול משמעותית, למשל, יותר מהיינות בסגנון פורט המיוצרים בישראל). מתוק ושמנמן, עתיר בנגיעות תבלינים. בר לגימה בכוסיות קטנות בלבד, לצד קינוח. לא מוצר אלגנטי או יוקרתי אבל היי, כל הבקבוק כולו, שמחזיק לזמן ממושך, עולה 65 שקלים בלבד! אופציה חביבה וזולה להתחיל את ההיכרות עם יינות פורט מתוקים.

תמורה לכסף: 4.5/5.

בשלוש מילים: פורט, שלב א'.

מארקש דה בורבה 2011

Marques De Borba 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס זני אליקנטה בושט, אראגונז, טוריגה נסיונל, סירה וקברנה סוביניון מאלנטז'ו. שנת התיישנות בחביות עץ אמריקאיות וצרפתיות. צבע אדום עמוק. אף ארומטי מאד, עתיר פרי אדום. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: עוף, פסטות, קציצות בקר/טלה, פירות ים ברוטבי שמן זית. ראשונות שאינן כוללות שמנת.

דבר המבקר: יין מוחצן מאד, שמפציץ את האף ומפגיש את החיך עם שפעת פרי. בנוי היטב, מאוזן, מפגין מורכבות ראויה לציון יחסית לצניעות המחיר. סימפטי להפליא.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-13 מילים: יין כייפי שאפשר ללגום גם במזג אוויר חם יותר, לצד אוכל ים תיכוני.

וילה סנטה, רזרבה 2011

Villa Santa, Reserva 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס זני ארגונז, אליקנטה בושט, טוריגה נסיונל, סירה וקברנה סוביניון מאלנטז'ו. 9 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות וצרפתיות. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים, רוסטביף.

דבר המבקר: יין שמשלב את האופי הפורטוגזי, עם זני הענבים הכל כך אחרים, עם אלגנטיות מודרנית, קטיפתית משהו. יין טוב וראוי, אם כי ידידותי יותר, צפוי יותר ומאתגר פחות מרוב קודמיו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: הכי מודרני, קל ונגיש בטעימה הנוכחית.

מארקש דה בורבה, רזרבה 2009

Marques De Borba, Reserva 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס ענבי טריקנדיירה, אראגונז, אליקנטה בושט וקברנה סוביניון מאלנטז'ו. 12 חודשי התיישנות בחביות צרפתיות קטנות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 295 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות, כבדות ומושקעות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: שיאה של הטעימה. יין גדול באמת שאוצר בתוכו את כל הטוב, היפה והמרתק באופי הפורטוגזי. מי שאוהב את הסטייל המהוקצע של היינות הקליפורניים או ההדוניסטי של אלו האוסטרליים, לא אמור להתקרב אליו בכלל. אוהבי יינות העולם הישן יכולים לנסות, אם כי גם כאן, לא כולם יתחברו. מדובר ביהלום אבל אחר לגמרי. לא פחות מורכב; במובנים מסוימים יותר מרתק; בוודאי פחות מלוטש ומעובד. בן למעלה מחמש ועדיין מעט סגור, תנו לו שנתיים, אפילו שלוש. פוטנציאל ההתיישנות שלו רב בהרבה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד. רוב היינות ברמה הזו המגיעים מצרפת למשל, יעלו הרבה יותר).

בשלוש מילים: יין נפלא, למתקדמים.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully