וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: ויוה אספניה

15.1.2014 / 17:00

אבי אפרתי טועם יין מחבל ריוחה בספרד, ונהנה מיינות טובים עד מצוינים שנמכרים במחיר משתלם במיוחד

בטעימת השבוע שישה יינות של יקב מרקז דה ריסקל (Marques de Riscal) מריוחה, ספרד. במרקז דה ריסקל מייצרים יינות מ-1865 והיקב נחשב לאחד מיצרני היין הגדולים והמשמעותיים בריוחה, המשלב תפיסה קלאסית, עם השפעה בורדולזית ברורה, בטכנולוגיה ומודרניזציה.

כמו תמיד ביינות מיקבים ספרדיים טובים, אפשר בקלות לשים יד על יינות טובים עד מצוינים עם מקדם Value for money נאה. בלגימה הנוכחית שישה יינות, מכל הספקטרום של מרקז דה ריסקל – מבסיסיים חביבים, דרך יינות ביניים במחיר מתון ותמורה טובה מאד עד מצוינת; ועד יין הרזרבה והגראן רזרבה הגבוהים והאיכותיים. את יינות הביניים כדאי וצריך לאמץ כיינות יומיום הביתה או למזיגה בכוס במסעדות. יין הרזרבה ויין הגראן רזרבה יפליאו ללוות ארוחות חורף בשריות מושקעות. בכל היינות בולטת הרכות האופיינית ליינות ריוחה ראויים. לחיים!

מרקז דה ריסקל ורדחו רואדה DO 2012

2012 Rueda DO ,Verdejo ,Marques de Riscal

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין לבן יבש על בסיס ענבי ורדחו (Verdejo) מאיזור רואדה (Rueda). היין תסס ושהה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב ירקרק. באף פרחים ופרי לבן. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, עוף, פסטות, כריכים.

דבר המבקר: יין חביב, עם נוכחות עזה לפרי, בלי עץ שידחוף אלמנטים נוספים לחיך. עגלגל ושמנמן. עשבוני וירקרק משהו. לא מרתק אבל עשוי היטב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: לבן גסטרונומי נעים.

מארקז דה ריסקל, וינה קולדה

Viña ColladaMarques de Riscal

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי טמרפניו מריוחה. חצי שנת התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. גוף קל נוטה לבינוני. % 13.5 כוהל בנפח.

כמה? 59 שקלים

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, פסטות, טפאס. פיקניק.

דבר המבקר: יין קל, קצר וחביב. אפשר ללגום אותו בקלות יתרה גם בימי חום וזה יתרונו, בהקשרי מזג האוויר שלנו. שום דבר יוצא דופן אבל עם הנוכחות הסימפטית של זן הטמפרניו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: ריוחה בסיסי וקל.

מרקז דה ריסקל ריסקל 1860 VT קסטילה ולאון 2011

Marques de Riscal, 1860 VT, Castilla y Leon 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי טמפרניו מאדמות סחף ליד נהר דוארו (Duero). שישה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 68 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר, כריכי רוסטביף וקורנביף, חמון.

דבר המבקר: יין מלוטש, מעושן משהו, רענן, רך ומפתיע במידת האלגנטיות שבו. קצת קצר ולא נורא משמעותי אבל היי, הוא עולה 68 שקלים בלבד.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב - 13 מילים: יופי של יין ללגימת יומיום נטולת יומרות ולמזיגה בכוס, בתמחור מתון, בברים ומסעדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרקז דה ריסקל, מרקז דה אריאנזו, ריוחה קריאנזה 2008

2008 Rioja Crianza ,Marques de ArienzoMarques de Riscal,

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי טמפרניו בשילוב גרסיאנו ומזואלו מריוחה. חצי שנת התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, וניל ושוקולד. גוף בינוני נוטה למלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 82 שקלים

הכי מתאים ל: חמון/פרושוטו/ברזאולה. נקניקיות איכות. נתחי סינטה או שייטך צרובים קלות.

דבר המבקר: עולים ליגה: יותר נפח, יותר עומק, יותר נוכחות לעץ ובאופן כללי יותר יין. יין שכייף ללגום; שהולך מצוין עם כל מגוון הבשרים האופייני לטפאס בר; שמזכיר שוב עד כמה יינות ספרדיים טובים יכולים לספק תמורה ראויה ללא הרבה כסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

ב-11 מילים: יין שיחזיק לא רע בכלל, בהשקעה מתונה במיוחד, כל ארוחת בשרים.

מרקז דה ריסקל, ריוחה רזרבה 2008

2008 Reserva , RiojaMarques de Riscal

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% טמפרניו ו-10% גרסיאנו, מזואלו וקברנה סוביניון מריוחה. היין התיישן שנתיים בחביות עץ אלון אמריקאי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, פלפל, קינמון. גוף מלא. % 14 כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות על בסיס בשרים מכל הסוגים.

דבר המבקר: ריוחה רזרבה קלאסי ביותר, עשוי היטב כצפוי, עם מידת העושר המתבקשת. קצת צעיר עדיין קרי – לא כל מה שיש בו נגיש לגמרי לחיך. פוטנציאל ההתיישנות כאן הוא בן 8-10 שנים לפחות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-18 מילים:החכמה היא לקנות את היין עכשיו וללגום אותו בעוד חמש שנים. או אז מקדם התמורה לכסף יקפוץ פלאים.

2004 rvaGran Rese , Rioja,Marques de Riscal

מרקז דה ריסקל, ריוחה, גראן רזרבה 2004.

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% טמפרניו, 10% גרסיאנו ו-5% זנים אחרים, מגפנים בוגרות (בנות למעלה מ-30 שנה) מריוחה. התיישנות בת שנתיים וחצי עד שלוש שנים בחביות עץ אלון אמריקאי ולאחר מכן שלוש שנים בבקבוק. צבע אדום כהה אטום. באף פרי אדום ושחור, קפה ושוקולד. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 260 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות עשירות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: אי אפשר לטעות בריוחה גראן רזרבה מבית טוב. יין בנוי היטב, עשיר, מורכב, רב רבדי, עם רכות משיית כמעט שהולך מצוין כל מנת בשרים מושקעת. הבונוס הגדול ביינות ספרד הוא שבסכום הזה לא מקבלים 'גראן רזרבה' בייבי, שצריך לשכב כמה שנים טובות בטרם ייפתח, אלא כזה שכבר התיישן כדבעי. הבקבוק הנוכחי כבר בן עשר כמעט. אפשר ליהנות מאד מהטוב שבו, אף אם שנות התיישנות נוספות בתנאי אחסון ראויים רק יעשו לו טוב. יין נפלא.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יינות מקבילי איכות ושנת בציר מארצות יין קלאסיות אחרות יעלו משמעותית יותר).

בארבע מילים: קלאסיקה ספרדית במלוא הדרה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • ריוחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully