וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות קטלוניים שמספקים תמורה לכסף

5.2.2014 / 15:39

אבי אפרתי טועם את יינות קסטיליו פרלדה ופארס באלטה ומסמן את הטובים והמומלצים שבהם

השבוע בטעימה יינות משני יקבים מקטלוניה, ספרד. קסטיליו פרלדה (Castillio Perelada) ופארס באלטה (Pares Balta). קסטיליו פרלדה נמצא בפרלדה, ג'ירונה. פארס באלטה בפאקס דל פנדס, לא הרחק מברצלונה. שני היקבים ותיקים, עם שורשים עמוקים בהיסטוריה של היין באיזור. שניהם מייצרים יינות באוריינטציה מודרנית. אלו יינות עשויים היטב, מוחצנים למדי, עתירי עץ ופרי. אנינות ועידון איננה שם המשחק כאן. אלגנטיות וטכניות – כן. מכיוון שספרד איננה ארץ יקרה, הזולים שבהם מספקים תמורה נהדרת לכסף ואלו השייכים לקטגוריית הביניים – תמורה טובה בהחלט. חובבי יינות מהסוג הזה יכולים למצוא בטעימה הזו כמה יינות שישמחו אותם מאד. לחיים!

קסטיליו פרלאדה, מאסיה ביאנקו 2011

ada. Masia Bianco 2011Castillio Perel

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש של ענבי מקבאו וגרנאש לבן. צבע זהוב. באף פרי לבן (תפוח, אגס) ופרחים. גוף קל. 12% כוהל בנפח.

כמה? 33 שקלים

הכי מתאים ל: פיצה. פיקניק ביום שמשי.

דבר המבקר: רף הציפיות מיין מיובא ב-33 שקלים איננו גבוה. היין הזה - קל, מרענן וכייפי – מספק הרבה יותר משניתן לדמיין. כמה לבנים אפשריים מקומיים אתם מכירים בסכום הזה? אף לא אחד, בעיני. לא חשוב, לא רציני ולא כזה שתפתחו לכבוד ארוחת פירות הים של שישי בערב בבית. אבל ללגימה במאסות, בפקיניק של יום שמש חורפי או סתם ליד פיצה של ערב בבית, הוא מספק תמורה יוצאת דופן.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשש מילים: לא מעט תמורה עבור אפס יומרה.

קסטיליו פרלדה, פינקה 3 2009

Castillio Perelada, Finca 3 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס גראנאצ'ה, סאמסו, קברנה סוביניון ומרלו. 12 חודש בחביות עץ אלון (70% אמריקאיות, 30% צרפתיות). צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: פסטה, כריכי חזה עוף וקורנביף.

דבר המבקר: יין קליל ונעים למדי. ריחני, פלרטטני, פירותי מאד, מלא בעץ. מייצג טיפוסי לסגנון האיזורי המוחצן והפתייני בלא להיגרר לאגרסיביות יתר. לאוהבי הז'אנר יספק תמורה יותר מראויה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

ב-13 מילים: אוהבי פרי ועץ שימו לב: בקבוקים מהסוג הזה יכולים לשמש כיין הבית שלכם.

קסטיליו פרלדה, פינקה מלבניה 2009

Castillio Perelada, Finca Malvenia 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של מרלו, קברנה סוביניון, סירה, גראנאצ'ה וטינטה. 17 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 14.1% כוהל בנפח.

כמה? 157 שקלים

הכי מתאים ל: רוסטביף, סטייקים.

דבר המבקר: כל הפרמטרים מועצמים כאן בהשוואה ליין הקודם. הרבה יותר מרוכז, הרבה יותר פרי, הרבה יותר עץ. יין שבנוי היטב, קצת יותר מידי טכניקה ופחות מידי אופי, אבל נעים מאד ללגימה.

תמורה לכסף: 2/5.

בשבע מילים: טוב מסוגו אבל קצת יקר בהתחשב באיכויותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פארס באלטה, בלאן דה פאקס 2011

Pares Balta, Blanc de Pacs 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס פרלאדה, צ'ארל-לו ומקבאו. צבע זהוב-ירקרק. באף תפוח, אפרסק ואגס. גוף קל נוטה לבינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 47 שקלים

הכי מתאים ל: פירות, פירות יבשים, כריכים קלים, פסטות.

דבר המבקר: פירותי, רך ונעים. מורכב יחסית לתמחורו ויומרותיו הצנועות. פירותי מאד. חביב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: אופציה לבנה קלה, זולה וחביבה.

פארס באלטה, מאס אירנה 2005

Pares Balta, Mas Irene 2005

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס מרלו וקברנה פרנק. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר עגל.

דבר המבקר: רך, שמנוני משהו, מתפקע פרי עם המון עץ. יין טיפוסי במיוחד לאיזור זה של הכדור שמספק יחסית הרבה מאד יין לתמחור הביניים שלו. ההתיישנות מיטיבה עימו. לאוהבי יינות שאינם מאופקים היין הזה, בעיקר על רקע ההתיישנות רבת השנים שלו, יספק תמורה טובה בהחלט לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-12 מילים: מתיישנים טובים מסוגם ב-140 שקלים הם משהו שאוהבי הסטייל בוודאי ישמחו לאמץ.

פארס באלטה, אבסיס 2005

Pares Balta, Absis 2005

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס ענבי טמפרניו, מרלו, קברנה סוביניון וסירה. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום כהה, אטום. אף דחוס ובו פרי אדום, צימוקים, שזיף שחור ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 419 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: יין הדגל של פארס באלטה מתגלה כמי שמתיישן בחן רב. הוא זקוק לשעה לפחות כדי להירגע ומגלה מבנה טוב, דחיסות רבה, המון פרי ועץ ואלגנטיות בלתי משתמעת. לטוב ולרע – אלו יינות האיזור. אבסיס 2005 מספק את מאפייניו במתינות ובמקצועיות להבדיל מהמון יינות מהאיזור, שלא מאד נעים לפגוש אותם.

בחמש מילים: יוקרה קטלונית טובה מאד מסוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully