וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: החדשים של יקבי כרמל

19.2.2014 / 17:19

אבי אפרתי טועם את יינות סדרת Carmel Vineyards החדשה והיוקרתית של יקבי כרמל שתמצאו רק במסעדות וחנויות מתמחות

בטעימת השבוע יינות Carmel Vineyards, הסדרה החדשה אותה החלו יקבי כרמל לשווק בימים אלו. ארבעה יינות אדומים ושני לבנים כוללת הסדרה. כל היינות זניים ולקוחים מכרמים הממוקדים באיזור נתון. זו סדרה שמנסה לבדל את עצמה מהסדרה האיזורית של כרמל, להתמקם גבוה ממנה. זה אומר שאת יינות Carmel Vineyards לא תמצאו על המדפים בסופר אלא בחנויות מתמחות ובמסעדות בלבד. טווח המחירים מקפיד על מתינות רבה ונע בין 58 ל-90 שקלים. במילים אחרות, אלו יינות שמיועדים להיות נגישים ללגימה בכוס, בתמחור סביר במסעדות וזמינים בהחלט גם לרכישה הביתה. מבחינת היררכיית הסדרות של היקב מתמקמת הסדרה החדשה בין "האזורית", אותה כן מוצאים במרכולים ל"סינגל ויניארד" הגבוהה והיקרה יותר.

רוב היינות מספקים תמורה נאה לכסף ומהווים המשך ראוי למהפיכת האיכויות והסטייל שמתרחשת בשנים האחרונות בכרמל. מצטייני הטעימה לטעמי הם האדומים המספקים, כולם, תמורה טובה עד מצוינת לכסף. לא כולם אחידים סגנונית ובכל זאת, יש לציין לטובה את האיפוק בעשייה, העובר כחוט השני בין היינות. אפילו הקברנה סוביניון הוא פחות גבר-גבר מהסטנדרט הישראלי השגור. וכך, רוב היינות יהיו אפשריים ללגימה גם בקיץ החם. שווה לשים עין על היינות הללו המספקים אופציית יומיום נחמדה ואיכותית. לחיים!

כרמל, Carmel Vineyards, סוביניון בלאן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מצפון רמת הגולן. צבע זהוב. אף עשבוני. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 58 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות, פשטידות, דגים.

דבר המבקר: קל, נטול יומרות, מעט מינראלי, עם חומציות טובה. נעים ומיועד ללגימת יומיום.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

ב-14 מילים: לבן מקומי פשוט אך סימפטי שלשם שינוי לא מרגיש כמו מים עם מעט אלכוהול.

כרמל, Carmel Vineyards, גוורצטרמינר מרום הגליל 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי גוורצטרמינר ממרום הגליל. צבע זהוב. באף פירות טרופיים. גוף בינוני. %13 כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אוריינטלי.

דבר המבקר: פירותי במיוחד, מוחצן מאד. בשונה מרוב יינות הסדרה, שמבדלים עצמם בבירור מהסגנון הישראלי/קליפורני, ה"גוורצט.." הזה ישראלי, פתייני, סוכרייתי, מוחצן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בארבע מילים: לא מכאן תבוא הישועה.

כרמל,Carmel Vineyards קברנה פרנק עמק קדש 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה פרנק מעמק קדש. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר. סינטה צרובה במחבת או בגריל.

דבר המבקר: אחרי חצי שעת חדרור נרגעים הטאנינים ותחושת האגרוף הקפוץ בחיך נעלמת. אז מתגלה יין מתון ונעים מאד ללגימה. גסטרונומי ומתאים גם לימי חום ואפילו שרב. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשבע מילים: מיינות התמורה לכסף היותר ראויים על המדפים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כרמל, Carmel Vineyards, קברנה סוביניון מרום הגליל 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה סוביניון ממרום הגליל. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. % 14.5 כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: רוסטביף. סטייק.

דבר המבקר: מצד אחד בסיס מוצק וחד משמעי של קברנה סוביניון; מצד שני, תשכחו מקברנה סוביניון ישראלי מהסוג המוכר. היין הזה מקפיד מאד להמנע מריבתיות ומעומס יתר. תרצו, זה עוד ביטוי, סימפטי, לגבר הישראלי המתהווה החדש. גסטרונומי, לא שתלטני ומוצלח מאד מסוגו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: קברנה סוביניון מאופק וראוי.

כרמל, Carmel Vineyards, קריניאן עין תות 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קריניאן מגפנים בוגרות (בנות 40) מעין תות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ועשבים. גוף בינוני-מלא. 14חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. % 14.5 כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: מנות על בסיס טלה – צלעות טלה בגריל וקדירות טלה.

דבר המבקר: קריניאן מוצלח מאד, שמצליח לבטא, למרות מתינות היומרה והמחיר, את המיטב שבזן הים תיכוני האהוב. גם כאן, אי אפשר שלא לציין לשבח את האיפוק בעשייה; את נוכחותו הנשלטת של העץ. יופי של יין לאוכל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-12 מילים: תענוג לראות את הקריניאן הולך ותופס כאן בהדרגה את המקום הראוי לו.

כרמל, Carmel Vineyards, פטיט סירה עדולם 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי פטיט סירה מגפנים בוגרות (בנות 40) מעדולם. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. %14.5 כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות בקר וטלה. סטייקים מדממים.

דבר המבקר: פטיט סירה עשיר, בנוי היטב, מתובל היטב, שמתבלט באלגנטיות וברכות. למרות מחירו המתון, מדובר ביין שמספק תמורה מוצלחת במיוחד לכסף וכשיר ללוות כל ארוחת בשרים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: הנאה צרופה לכל ארוחת בשרים חורפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully