וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקאצ'ה מטריפה וקלה, שלב אחר שלב

סוף השבוע הוא הזדמנות מצוינת להכין פוקאצ'ה ריחנית. מירב שיינר דנצ'נקו מסבירה לכם איך אופים את זה כמו מקצוענים, שלב אחר שלב

מדריך להכנת פוקאצ'ה/מערכת וואלה!
פוקאצ'ה של מירב שיינר. נמרוד סונדרס
פוקאצ'ה שמטריפה את הבית בריחות/נמרוד סונדרס

אחד ממיני המאפה שפוערים את עינינו בכל פעם מחדש היא הפוקאצ'ה - כה ארצית, כה פשוטה, כה יפה ואמיתית, וכן, גם הכי קלה להכנה מקבוצת הלחמים.

היא לא סתם מושכת את מירב תשומת הלב. עוד מימים ימימה היא נאפתה במרכז הבית, ועל אף היותה שטוחה, תמיד יצרה תחושת התרוממות לאופיה ולטורפיה.

מהרגע שבו החלטתם לאפות אותה, לא תוותרו עליה לעולם, וקולותיה יעוררו אתכם לפחות אחת לשבוע. למה לא בעצם? היא תסתדר עם הכול ועם כולם, מתמסרת ונכונה תמיד - למטבלים, לסלטים, לפיצות, וכל מה שתניחו מעליה היא תקבל בשמחה.

אין מה לחכות, תתחילו להתמכר להכנת (ולאכילת) הפוקאצ'ה ותגלו שהיא באמת ממרכזת את כולם אליה בהנאה צרופה.

מצרכים ל-10 יחידות אישיות במשקל 100 גרם

  • 550 גרם קמח
  • 400 גרם מים
  • 20 גרם שמרים טריים
  • 20 גרם סוכר
  • 20 גרם שמן זית
  • 10 גרם מלח
  • עשבי תיבול (רוזמרין, טימין, מרווה וכל מה שמתחשק)
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הוראות הכנה:

1. מכניסים לקערת מיקסר בסדר הבא מים, שמרים, קמח וסוכר. לשים עם וו לישה במהירות איטית כ-10 דקות.

2. מזלפים את שמן הזית ולשים עוד 3 דקות.

3. מוסיפים את המלח ולשים עוד 2 דקות עד לקבלת בצק הומוגני מעט דביק, שנפרד מהכלי.

4. התפחה: אפשרות ראשונה היא להתפיח בטמפרטורת חדר חמה של עד 25 מעלות, כשעתיים לפחות, לעצב צורה ולהתפיח שוב כחצי שעה. אפשרות שנייה היא להתפיח בטמפרטורה מבוקרת במקרר עד 24 שעות, לעצב צורה ולתת מנוחה של כ-10 דקות.

בשלב הזה יש שתי אפשרויות:

אפשרות ראשונה:

1. על משטח השיש מפזרים קמח בנדיבות. מרטיבים מעט את הידיים וצובטים מהבצק חתיכות במשקל 100 גרם (אם מניחים את הכלי עם הבצק על משקל, אפשר לאפס ולראות בכל פעם ירידה של 100 גרם) ומניחים על המשטח המקומח.

2. בעזרת שפכטל, פלטה רחבה, סכין מטבח גדולה או סרגל מתכת מגלגלים את החתיכות עד שהן עטופות מכל צידיהן בקמח. נותנים לבצק מנוחה קלה.

3. פותחים במתיחה קלה מפנים החתיכה אלי חוץ, עד קבלת צורה אובלית ארוכה. נותנים שוב מנוחה קלה.

4. מברישים את הקמח המיותר שמעל הבצק. מניחים בעדינות על תבנית לא מרופדת (או על אבן שמוט, למי שיש), נותנים מנוחה ומותחים מתיחה אחרונה, שוב מהאמצע אלי חוץ. עם האצבעות לוחצים בעדינות ויוצרים גומות קטנות באמצע. משאירים שוליים רחבים וגבוהים ללא גומות. מרססים מעט מים מעל או מעט ספריי שמן. מקשטים בעשבי תיבול (טימין, רוזמרין, מרווה ודומיהם) ובוזקים מעט מלח גס או מלח ים אטלנטי.

אפשרות שנייה:

1. יוצקים שמן זית בכמות נדיבה על משטח השיש. מניחים את כל הבצק מעל וחותכים שוב, עד כמה שניתן, חתיכות שוות בגודלן. מבצעים את אותן המתיחות עם המנוחות כמו באפשרות הראשונה.

2. מניחים על תבנית שנמשחה בשמן זית או בתרסיס שמן.

אפייה: מחממים מראש תנור ל-220 מעלות במצב טורבו. אופים במשך 10 דקות בשלב התחתון (עד להשחמה מלאה של השוליים). בגמר האפייה מעבירים מיד לרשת צינון ומורחים שמן זית בנדיבות. אוכלים רותח ונהנים מכל ביס!

  • עוד באותו נושא:
  • פוקאצ'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully