וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נומה: המסעדה הטובה ביותר בעולם לשנת 2014

אתמול התקיימה בבריטניה התחרות השנתית שבוחרת את המסעדה הטובה ביותר בעולם. לאחר שנדחקה בשנה שעברה למקום השני, הצליחה מסעדת נומה הדנית לשוב לפיסגה

רויטרס

אתמול הכריזו בבריטניה על רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם לשנת 2014. התחרות המפונפנת ועתירת הסיקור התקשורתי (שזו השנה ה-12 לקיומה) נערכת בחסות סן פלגרינו ואקווה פאנה, ומעוררת סביבה לא מעט באזז. לראייה - אל טקס ההכרזה שלה אמש הגיעו השפים הבכירים ביותר בעולם.

למקום הראשון בתחרות השנה הגיע שוב השף רנה רדזפי ממסעדת נומה שבדנמרק. המסעדה עוסקת באינטרפטציות מודרניות ומתוחכמות של המטבח הנורדי המסורתי תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים כמו ירקות שורש מקומיים ומגוונים, עשבי תיבול מיערות סמוכים למסעדה, מיני בשרים ודגים בטכניקות החמצה ייחודיות ועוד. רדזפי, הוביל במשך שלוש שנים את הרשימה, עד שבשנה שעברה עקפו אותו האחים חואן ג'ורדי וג'וזף רוקה ממסעדת אל סלאר דה קאן רוקה שבספרד (El Cellar de Can Roca).

שלט בכניסה למסעדה נומה בקופנהגן. AP
מקלקולי קיבה לפסגת הרשימה/AP

כעת, השיב לעצמו רדזפי את הכתר ומסעדתם של האחים רוקה ירדה אל המקום השני. בראיון שנערך עם רדזפי לאחר הזכייה הוא התוודה כי הוא מעולם לא היה כה שמח בקשר לזכיותיו בתחרות המסעדות הטובות בעולם כפי שהוא שמח מהזכייה הנוכחית.

רדזפי וצוותו נכנסו למומנטום של סיקור תקשורתי שלילי לאחר ההפסד בשנה שעברה (כזכור, בחודש מרץ 2013 קיבלו עשרות מלקוחות המסעדה קלקול קיבה שזכה לתהודה עולמית). לפי רדזפי, את התקופה השלילית של השנה החולפת הוא תיעל דווקא למקום חיובי לו ולצוות המסעדה. במקום לפחד מהתדרדרות ולאבד את הביטחון העצמי הם החליטו לגדול יחד כצוות ולדחוף קדימה - מה שהופך את הזכייה הנוכחית למרגשת עבורם במיוחד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שף חואן רוקה. GettyImages
חזרה למקום השני: שף חואן רוקה/GettyImages

במקום השלישי ברשימת 50 המסעדות הטובות לשנת 2014, נותר השף Massimo Bottura ממסעדת Osteria Francescana, שבמודנה- איטליה, שקטף את אותו המיקום גם בשנה החולפת. עוד פרסים שהוענקו בתחרות היה פרס מפעל חיים שהוענק לשף הבריטי פרגוס הנדרסון, ופרס השפית הטובה ביותר בעולם לשנת 2013 הוענק לשפית הברזילאית הלנה ריזו.

ספרד וארה"ב היו המדינות הדומיננטיות ביותר ברשימת המסעדות, כשבכל אחת מהן נכנסו 7 מסעדות לדירוג ואחריהן הגיעה צרפת, עם 5 מסעדות. בסך הכול מתוך רשימת 50 המסעדות הנוכחית, יבשת אירופה היא השופעת ביותר בקולינריה איכותית עם 29 מסעדות מתוך הדירוג, 7 באסיה, וארה"ב, 6 מסעדות מדרום אמריקה, מסעדה אחת באוסטרליה ומסעדה אחת בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully