וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: החדשים של ויתקין וטוליפ

30.4.2014 / 16:01

אבי אפרתי טועם את היינות החדשים של ויתקין וטוליפ ומסמן לבן אחד ושלושה אדומים מקומיים טובים מאד

טוליפ, White Franc 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 75% ענבי קברנה פרנק מכרם ניר במושב מטע. ו-25% סוביניון בלאן מחלקת הפלאטו בכרם בן זמרה. צבע זהוב ברונזה. באף פרי לבן (אגס, תפוח) והדרים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי. אפריטיף.

דבר המבקר: ממסך חצי יבש ייחודי של זן המשמש ליין אדום (קברנה פרנק) וזן המשמש ליין לבן (סוביניון בלאן). פרי מרוכז מאד, מוגזות קלה, רמת מתיקות גבוהה לכדי יין ממתקי משהו. יעיל מאד למזיגה בקבוצה גדולה שאיננה מנוסה ביין.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: לא לבעלי חיך אנין.

טוליפ, מוסטלי פרנק 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה פרנק ו-15% מרלו מכרם ניר במושב מטע. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, 80% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות. צבע אדום בורדו. באף פרי אדום, שחור ועשבים. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: בולונז, רוסטביף.

דבר המבקר: לאחר כמחצית השעה נרגעת מתקפת העץ ומגלים יין סימפטי מאד עם פרי מרוכז, מוחצן למדי אך לא מתלהם; מידה לא מבוטלת של רכות וחומציות טובה. תמורה טובה בהחלט לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5.

ב-13 מילים: אמנם קברנה פרנק 'עולם חדש' טיפוסי אבל זה עולם חדש הגיוני ויחסית מאופק.

ויתקין, מסע ישראלי לבן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס 30% רוסאן, 30% ויונייה (שניהם ממרגלות הרי יהודה), 30% קולומבאר מגפנים בוגרות ללא השקיה ו-10% גוורצטרמינר (שניהם מכרמים באזור בנימינה). צבע זהוב. אף ארומאטי במיוחד. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי וים תיכוני.

דבר המבקר: ארומאטי, קל ומרענן; חסר יומרה אך מוצלח במיוחד מסוגו. מסע ישראלי לבן של ויתקין מצליח מידי שנה להיות האופציה היותר מגניבה ושמחה על המדפים עם פרוץ האביב. זה יין ללגימת אחה"צ נינוחה, בגינה או במרפסת, עם פירות או בלעדיהם. כזה שחולצים ממנו את הפקק ומסיימים מהר וללא נקיפות מצפון.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

במילה אחת (וסימן קריאה): כייף!

ויתקין, פינו נואר 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר ממורדות הרי יהודה. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות גדולות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: טפאס, נתחי סינטה דקיקים צרובים במחבת.

דבר המבקר: מדובר בפינו נואר שענביו גדלו באקלים חם (להבדיל מבבורגון הצוננת, מכורתם הקלאסית). הוא איננו יכול לספק את מאפייניו האפלוליים משהו של פינו נואר מבון. זה פינו נואר ישראלי, עם פרי אדום מוחשי ומידה של מתיקות אבל ככזה הוא מוצלח במיוחד. לא עמוס או מרוכז מידי, לא מכביר בעץ, מאוזן, עם חומציות טובה, רענן מאד, כייפי.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה)

בחמש מילים: פינו נואר כחול לבן סימפטי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ויתקין, קברה פרנק 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 92% קברנה פרנק ו-8% פטי ורדו מכרם יחידני במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון בגליל העליון. 15 חודשי התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות (225 ליטר), 40% מהן חדשות. סינון גס בלבד. 18 חודשי התיישנות בבקבוק ביקב בטרם השחרור לשוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 115 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. גבינות חריפות.

דבר המבקר: מורכב ורב רבדי; כזה שמייצר תחושה שכדאי מאד להמתין לו; ועם זאת מוכן ומזומן ללגימה. קברנה פרנק מתון, מאופק, מאוזן ומצוין.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד)

ב-13 מילים: ללא ספק מהבולטים ביותר על המדף בקטגוריית 'אדומים מקומיים ב-100 עד 120 שקלים'.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • טוליפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully