וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנת הבישול שתעזור לכם למצוא אהבה

סדנת בישול חדשה של שף ומאמנת למציאת זוגיות תעזור לכם לדלג מעל משוכת השיחה המשעממת בדייט הראשון וללמוד להכין רביולי וקינוחים עם מי שעשוי להיות בן זוג פוטנציאלי

סדנת פנויים פנויות בישול. אור ניב,
מבשלים ביחד- שוברים את הקרח/אור ניב

בעידן בו אפליקציות סינון לפי תצלום ואתרי הכרויות שטחיים שולטים בסצנת הפנויים פנויות, דייטינג או אפילו החלק של להגיע אל אותו מפגש ראשוני, הופכים לעניין מאוד מסובך. וגם כשכבר הגעתם אל הדייט המיוחל, על פי רוב אתם פשוט יושבים במבוכה אחד מול השנייה ומתחילים לעבור על רשימת המכולת של שאלות כמו 'במה אתה עובד' או 'כמה אחים ואחיות יש לך'. לא בדיוק האווירה שממנה ממריא קשר מהחלומות.

כדי להימנע מאותם תרחישים, יצרו יחד המאמנת למציאת זוגיות ויקי שלום זלוסקי והשף עומר גרסון סדנת בישול חדשה לפנויים פנויות. בראש מעיניהם עמדה הידיעה המוכרת לכל מי שאי פעם יצא לו לבשל עם פרטנר נוסף במטבח- מדובר במיקום שקורים בו דברים. חותכים ביחד, מרכיבים את המנה, מאלתרים מתכונים מעניינים ומדברים על אוכל או על כל מה שבא. בישול משותף הוא פעילות שמניבה תקשורת חיובית, לא משנה עם מי אתה מתקין את הסירים.

סדנת פנויים פנויות בישול. אור ניב,
מספק פלטפורמה להיכרות/אור ניב

"בסדנת בישול שערכתי עם המשפחה שלי, ראיתי כמה אינטראקציה יש בבישול וכמה צחוקים יש מסביב לזה", מסבירה זלוסקי, "בהתחלה, רציתי ליצור סדנת טעימות יין לפנויים פנויות ואנחנו אכן עושים אותה בסוף חודש אוגוסט בשיתוף יקב יפו. אבל הבעלים שם, נורא התלהב מהרעיון והפנה אותי ליונתן, חבר שלו, שעורך סדנאות בישול ומשם התקדמנו לרעיון של סדנה לפנויים פנויים והתחברנו".

"סדנאות בישול זה משהו שמאוד תופס היום בארץ", אומר גרסון- שף שהחל את דרכו כקונדיטור ולמד בבית הספר אסטלה. במהלך העשור האחרון יוצר גרסון אירועים פרטיים ומארח בביתו, פטנהאוז שמשקיף על העיר תל אביב, שם הוא גם מעביר מגוון סדנאות. " כשוויקי באה אליי עם הרעיון מאוד התלהבתי", הוא מספר, "יש לי המון ניסיון בהעברת סדנאות ועשיתי הרבה סדנאות בישול לאנשים במהלך השנים אז אני ממש בטוח שסדנה כזאת תצליח. גם באירועים שמגיעים אלי עם משפחות, חברים או קולגות, אנשים נפתחים במהלך הבישול והאווירה ממש טובה וקלילה. לכן, נראה לי שבישול לפנויים פנויות זה רעיון מעולה וזה כר טוב לזה שאנשים יכירו".

הסדנא, שעלותה 250 שקלים למשתתף, תתקיים לראשונה במהלך חודש אוגוסט ולאחריה יתקיימו סדנאות נוספות. האירוע יארך 3 שעות ובמהלכו יכינו המשתתפים מנות לפי תפריט שבנו יחד זלוסקי וגרסון. "השתדלתי לבנות תפריט שיפעיל את אלה שהגיעו ושהמנות יהיו סקסיות וההכנה שלהן תהיה מעניינת. למשל, אנחנו מכינים פוקצ'ות עם ירקות קלויים, רביולי ממולא תרד, פסטה, שני סוגים של סלטים, וקינוח טראפלס שוקולד שזה הכי סקסי שיש. לצד זה יהיה כמובן המון אלכוהול".

המענה הראשוני לסדנת הפנויים פנויות היה על פי השותפים גדול מאוד ונלהב. "אנשים מחפשים הזדמנות להכיר מחוץ לעולם הווירטואלי", מסבירה ויקי, "אמנם כשאתה רווק או רווקה אפשר להכיר לכאורה בכל מקום אבל זה קשה. כמאמנת זוגיות למשל, אני חושבת שנשים ישראליות הן פחות נגישות וזה מרתיע גברים הרבה פעמים ואנחנו לפעמים דווקא רוצות שהם יתאמצו, לכן קשה להכיר ככה סתם. ויש גם קשיים שנשים מתמודדות עמן כמו הרצון שגברים יחזרו ויראו על רצון בקשר. הרבה גברים היום שכחו מה זה אומר או חוששים להיתפס לא מושכים אם הם יחזרו. לזה נוספת העובדה שהתקשורת ההתחלתית כיום לצערי ממוקדת רובה בווטסאפ, וצ'אטים שיוצרים אין סוף פרשנויות ומקשים על החיבור בין גברים ונשים בעיקר בתחילת קשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סדנת פנויים פנויות בישול. אור ניב,
ביתו של גרסון/אור ניב

את המיקום של סדנת הפנויים פנויות בחרו השותפים לא בכדי. גם כרווקה, התגוררה ויקי במרכז הסצנה בתל אביב ולמדה על בשרה את הקשיים שבמציאת זוגיות בבועה. "בעיקר מי שגר באזור המרכז, חי פה בתרבות שפע", היא מפרטת, "יש כאן המון רווקים ורווקות וכשאני חיפשתי זוגיות גרתי בתל אביב והייתי יוצאת גם שלוש פעמים בשבוע או עם שניים ביום אחד. יש המון אופציות בעידן המודרני וכיום, אפליקציות כמו טינדר או פייסבוק ואתרי היכרויות מבלבלים אותנו ועושים לנו חיים קשים עוד יותר. כולנו מבולבלים. אבל יש אנשים שמגיעים לשלב מסוים שהם אומרים די. אני כבר רוצה קשר מחייב".

ובסדנה הזאת הם ימצאו את הפתרון?
"דווקא סדנה כזאת, זה מקום שאתה שם בו את כל הסטריאוטיפים והשיפוטיות בצד כי יש לך נושא משותף עם הבן אדם שזה בישול ואתה לא בהכרח שופט אותו על דברים שבדייט רגיל היית שופט", מסביר גרסון, "זה מתבסס על משהו פיזי יותר- בן אדם מראה את האנרגיה שלו כשהוא מבשל ואוכל ושמים את הדברים הרציונליים בצד. זאת הזדמנות להכיר באמת. אם תתחילו את הדייט במה אתה עושה מה את עושה ושיחות משעממות זה לא מה שיוצר קליק בין אנשים, מה שיוצר קליק זה מבט בעיניים, חוויות משותפות, צחוק ממשהו. הרבה פעמים גם האנרגיה במיקום של המפגש משפיעה ואנחנו יוצרים בסדנה אנרגיה כיפית סביב יין, הפעלות וכמובן אוכל".

סדנת פנויים פנויות בישול. אור ניב,
גרסון מנחה/אור ניב

בכל סדנה כזאת ישתתפו 20 רווקים ורווקות (כרגע סביב גילאי השלושים), שיכנסו אל ביתו של גרסון שם יקבלו תחילה כוס יין ונשנושים כפלטפורמה למינגלינג ראשוני. לאחר מכן תעביר זלוסקי הפעלה של משחקים משעשעים שיעזרו לקפוץ מעל משוכת המבוכה ולאחר מכן תיערך הגרלה במהלכה יתחלקו המשתתפים לזוגות, כשחלקם ינותבו לגרסון לתחילת הבישולים במטבח וחלקם יישארו עם זלוסקי לפעילויות במרפסת. " נורא מביך להתחיל לדבר עם מישהו שלא מכירים ואין ממש על מה אז זה לא נעים. במצבים כאלה בדרך כלל הבנות עומדות במקום מסוים וגברים במקום אחר וקשה מאוד לערבב. לכן, המטרה של ההתחלה היא משחקי הכרות על מנת שהערב יהיה זורם וקליל ויאפשר היכרות בסיסית", מסבירה זלוסקי,"לאחר מכן הזוגות שחולקו יכנסו למטבח ואז נחליף ביניהם במטרה שכולם יכירו את כולם. למרות שתמיד אפשר פשוט לעמוד בצד עם כוס יין אם התחברת למישהי או מישהו במיוחד".

התפריט שנבנה מאפשר עבודה משותפת כמו הכנת פסטה עצמאית במכונה מאפס, לקרוץ יחד רביולי ועוד. "בתוך תהליך של הכנה משותפת גם אפשר ללמוד הרבה מאוד על בן אדם", אומרת זלוסקי, "אם מישהו יושב וטועם בעוד השני מכין או אם אחד משתלט על המטבח למשל. אפשר ללמוד הרבה על גישה של בן אדם בסיטואציה כזאת שהיא ביסודה זוגית". "האינטימיות שיוצרת העובדה שאנחנו נמצאים בבית ולא במטבח סדנאות קלאסי מאפשרת גם פחות לחץ ומשרה אווירה נעימה", מוסיף גרסון, "הרי המטרה של הסדנה היא לא שמי שמגיע אליה יילמד בהכרח לבשל. אף אחד מאלה שהתקשרו אלינו לא רוצים להיות בשלנים אלא הם התלהבו מאוד מהרעיון של הסדנה כי כשמבשלים יחד יש המון אינטראקציה סביב האוכל. עולים נושאי שיחה, אין שעמום או רגעי מבוכה ותמיד יש על מה לדבר".

לכל הפרטים :ויקי- 0502552372; עומר- 0544412015

סדנת בישול לאוכל בריא
סדנת אוכל דרוזי בצפון
לעוד סדנאות קולינריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully