וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקינוחים הבלתי נשכחים מהטלוויזיה

17.8.2014 / 12:21

מהבבקה שוקולד של סיינפלד ועד הקי ליים פאי של דקסטר– עז תלם חוזר לקינוחים הבלתי נשכחים מסדרות הטלוויזיה

קינוח טרייפל בחברים. mattjacobsblog,
קינוח טרייפל חגיגי בשילוב פאי רועים. רייצ'ל מ"חברים" עושה פאדיחות . שוב/mattjacobsblog

אחח טלוויזיה. כמה אנחנו אוהבים שאת מבדרת את חיינו בשלל דיאלוגים, דרמות, מתח ואקשן. מהדונאטס של הומר סימפסון, הבונבונים של פגי מנשואים פלוס, חטיפי אפולו של אבודים (שגם הפכו לחטיף אמיתי לרגע מסוים) וערימת הפנקייקים של דמויות איש משפחה. גם האוכל הוא חלק חשוב בתוכניות שאנחנו אוהבים ואהבנו, והיום נקדיש תשומת לב לכמה מהמנות הכי בלתי נשכחות.

בבקה שוקולד מסיינפלד

הרביעייה הנצחית של ג'רי, ג'ורג' איליין וקריימר בידרה את אמריקה והעולם במהלך שנות ה-90 השמחות. כמו כל ניו יורקרים טובים, העיסוק שלהם באוכל לא היה שולי כלל וכלל. היה לנו את הפרק בו ג'ורג' העז לטעום אקלר נגוס שהיה בפח, את הפרק בו ג'רי מנשנש עוגיות שחור לבן – עוגייה אייקונית, לא פחות, בעיר הגדולה, שהפכה לסמל לשוויון ואחדות. הייתה לנו את הפעם בה איליין וג'רי החלו מיזם למכירת החלק הטעים של המאפינס – הכיפות, אבל מבחינתנו לא היה ולא יהיה כמו הפרק של בבקת השוקולד, בו ג'רי ואיליין שמים עיניהם על בבקה שוקולד יפהפיה במאפייה, רק כדי לראות אותה נחטפת על ידי אלו שעמדו לפניהם בתור. מה יעשו? על עוגת גזר אי אפשר להתפשר (כי גזר לא נועד להפוך לעוגה, לפי ג'רי) ונפוליאון היה שר מלחמה אכזרי, אליבא דאיליין. בשניה האחרונה הציעו להם בבקה קינמון, אבל זה פשוט לא אותו הדבר. אגב, היום בבקת השוקולד הטובה ביותר בניו יורק מיוצרת על ידי לא אחר מהאופה הישראלי אורי שפט, שמגיש אותו בסניף מנהטן של מאפיית לחמים שלו.

טרייפל מחברים

למרות שחלף יותר מעשור מאז הפרק האחרון, גם היום קשה לפספס את ששת החברים מהדירות הגדולות להפליא ממנהטן. כמה אהבנו את רייצ'ל, רוס, מוניקה, צ'נדלר, ג'ואי ופיבי, ובין דיאלוגים שנונים והבעיה הנצחית (We were On a Break! ) היה גם לא מעט אוכל – לפחות כי על הנייר מוניקה עבדה כשפית (לא שפגשתי אי פעם שף עם כל כך הרבה זמן פנוי). הקינוח הבלתי נשכח מהתוכנית הוא לא בדיוק קינוח, אלא יותר תאונה מחרידה. בארוחת חג ההודיה שהוצגה בפרק 6 של עונה 9, החליטה רייצ'ל להכין קינוח טרייפל חגיגי. משב רוח פתאומי החליף לה את הדפים, כך שמה שהתקבל הוא חצי טרייפל – שכבות של עוגת ספוג ספוגה בסירופ עם פירות ופודינג, וחצי פאי רועים – בשר טחון מבושל ביין אדום ורקות ומעליו שכבת פירה פריך. ג'ואי אהב את זה.

קי ליים פאי מדקסטר

לרוצח הסדרתי החביב עלינו (כי הוא הורג את הרעים.. רוב הזמן) הייתה חיבה לא קטנה למתוקים. מדי בוקר היה אוהב להכין מאפינס אוכמניות טריות, ואל מחלקת הרצח של מיאמי מטרו היה דואג להגיע עם קופסת דונאטס תוצרת Sadie's Donuts & Coffee. נכון, הסוף של הסדרה היה דפוק (או סתם מעצבן), אבל תמיד יהיה לו מקום חם בלב שלנו. אחד הקינוחים הכי זכורים מהתוכנית הוא דווקא קי ליים פאי – פאי פופולרי מאוד באזור מיאמי ופלורידה, שמציג תחתית של עוגיות מרוסקות ומעליה תערובת פודינגית עם חלמוני ביצה, חלב מרוכז וממותק וגרידה ומיץ של ליים טרי מהאיים של פלורידה (נקראים גם Florida keys ומכאן השם). בפרק 7 של העונה השלישית מקבל דקסטר, שרגיל לבחור בעצמו את קורבנותיו, בקשה מפתיעה מקמילה פיג, אחראית חדר הראיות שמכירה אותו הרבה יותר מכל אדם אחר. היא מבקשת ממנו לעזור לה לקבל המתת חסד, והוא נענה לבקשה ומחדיר לה רעל קטלני לפרוסה של קי ליים פאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קאפקייקס בסקס והעיר הגדולה. goldengirlfinance.com, אתר רשמי
התחילה את טירוף הקאפקייק. קארי בראדשו בנשנוש ניו יורקי/אתר רשמי, goldengirlfinance.com

קאפקייקס סקס והעיר הגדולה

אם אי פעם תהיתם מאיפה לעזאזל תקפו אותנו כל הקאפייקס האלו בשנים האחרונות, זה בגלל שאנחנו קיבלנו גל הדף איטי מארצות הברית, שם קאפקייקס נחשבות למאניה של ממש. יש חנויות קאפקייקס, ספרים שלמים לקאפקייקס ואפילו תוכנית ריאלטי בשם מלחמות הקאפקייקס (לא, אני לא ממציא את זה). האשמות העיקריות במתקפה המתוקה של מאפים מהירים עם ציפויים בשלל צבעי הקשת הן לא אחרות מבנות סקס והעיר הגדולה, בדגש על קארי בראדשו המתולתלת, שהביאו לעולם טרנדים רבים, החל מתחייתו המחודשת של קוקטייל הקוסמופוליטן, דרך הצתת תשוקה עזה לנעלי עקב והפיכת שעווה ברזילאית למנהג שבשגרה וכלה.. בקאפקייקס – הנשנוש המושלם לריכול או סתם מפגש בין חברות.


שפויאדל מהסופרנוס
סדרת המאפיה הקשוחה שבה כיכבה משפחת סופרנו הפליאה בהצגת התככים והמזימות של העולם האפל של אנשי הפאמיליה האיטלקית בניו ג'רזי. בין רציחה לסחיטה זכינו לראות גם את הצד המשפחתי יותר של טוני סופרנו, בארוחות ערב מרשימות וטעימות מעשי ידי אשתו, כרמלה. האוכל של הסופרנוס היה כה ייחודי שהוא זכה לספר בישול משלו (בדומה למשחקי הכס), והוא מלא במתכונים מסורתיים של העיר נאפלי ,שנמצאת בדרום איטליה. בין הפסטות והלזניות המרשימות תוכלו למצוא גם את השפויאדל (כותבים Sfogliatelle מבטאים shfoo-yah-DELL) – שכבות שכבות בצק דקיק שמאוד דומה לשטרודל, מעוצב לחצי עיגול וממולא בריקוטה, ממרח שקדים וגם קליפת אתרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully