וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן בצרפת? השף אלן דוקאס נפרד מבשר

8.9.2014 / 16:43

השף הצרפתי המפורסם אלן דוקאס הצהיר כי הוא מוריד את הבשר לחלוטין מהתפריט באחת המסעדות שלו, שלה שלושה כוכבי מישלן. המטבח הצרפתי בהלם

מערכת וואלה!

אלן דוקאס, שף צרפתי מפורסם בעל שלושה כוכבי מישלן בצרפת ומי שנחשב לאחד השפים הגדולים בעולם החליט להיפרד מכבד האווז והאנטריקוט והשמנת ולהתמסר לתפריט שמשלב ירקות, דגים ופירות ים (בתחילה פורסם כי בתפריט יכללו גם שתי מנות בשריות בשל הקושי של הצרפתים לוותר על מטבח זה, אך בהמשך יצא תיקון כי אין אף מנת בשר בתפריט). מסעדת היוקרה שלה שלושה כוכבי מישלן, במלון Plaza Athénée תיפתח ביום שני עם תפריט חדש שמבוסס בעיקר על תוצרת אורגנית כחלק מטרנד העולמי שנקרא "נטורליזם". השינוי לא יפגע ברמת המחירים במסעדה היוקרתית שארוחה בה תמישך לעלות סביב ה-380 יורו לסועד. הצעד יצר הדים ברחבי העולם, בעיקר בשל העובדה כי המטבח הצרפתי דווקא נתפס כמעוז שמרנות בקולינריה העולמית.

דוקאס מצטרף לטרנד עולמי שבא לידי ביטוי גם בביצה הקולינרית המקומית, כאשר שפים נוספים שהעדיפו את הנבטוטים על פני הפילה העסיסי כמו ננה שרייר, שהוציאה מהתפריט את המוצרים מהחי או שפים כמו עומר מילר (חדר האוכל, שולחן), אבי ביטון (אדורה) ודייויד פרנקל (פרונטו), שהכניסו אוכל טבעוני/צמחוני לתפריט דרך קבע. האם גלישה על הטרנד העולמי היא תרגיל יחצני או שעולם הקולינריה מפתח מצפון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully