וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירה משכרת: הקוקטייל המרחף הראשון בעולם

5.10.2014 / 14:15

מפתחים בריטים מנצלים את המדע כדי לחולל מהפכה בעולם האלכוהול, ומציגים את הדרך הכי מגניבה ששמעתם עליה לתפוס ראש ולהשתכר מארבע טיפות בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוויר צלול כיין. כך נשתה בעתיד את הרעל החביב עלינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמיינו לעצמכם את עצמכם מבלים בבר ולוגמים את המשקה החביב עליכם - הישר מהאוויר, ללא צורך בבקבוקים או בכוסות. בזכות פיתוח בריטי חדש, שהצליח לגרום לטיפות אלכוהול זעירות לרחף בחלל, העתיד הבדיוני הזה קרוב כעת מתמיד.

מכונת הרחפת החדשה, שעוד תגרום לכם לתפוס ראש בסטייל, היא פרי מוחם הקודח של פרופסור ברוס דרינקווטר מאוניברסיטת בריסטול והממציא צ'ארלי פרנסיס. האחרון הוא המקביל המציאותי, אם תרצו, לדמותו של גיבור "צ'רלי וממלכת השוקולד", ווילי וונקה. אלא שבמקום להתמחות ביצירות מופת עשויות שוקולד, פרנסיס מבלה את זמנו בלאתגר מחדש את תחום האלכוהול.

לדבריו, אותם רסיסים צפים של הנוזל האלכוהולי כה חזקים, שארבע טיפות מהן בלבד מספיקות כדי להשתכר. "המכונה שמייצרת את המשקה עוצמתית למדי. משום שמדובר בכמויות קטנות של אלכוהול, המשקה חייב להיות חזק מאוד", הסביר מפתחה, שהוא בסך הכל בן שלושים. "עד כה, הצלחנו ליצור שני קוקטיילים מרחפים: ג'ין וטוניק ובלאדי מרי. שניהם מבטיחים שתתמסטלו במהירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשתו משהו? פרנסיס ופרופ' דרינקווטר עם המצאתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל איך בדיוק העסק הזה עובד? מסתבר שאותה רחפת מייצרת שדה גלי קול במהירות על-קולית. מדובר בתדר שאינו ניתן לאבחנה וזיהוי על ידי אוזן אנושית, אך הוא חזק בהרבה מהצליל השגרתי המוכר לנו. גלים על-קוליים מהדהדים מעל פני משטחים, כך שנוצרת תבנית בצורת הספרה 8. בשני מרכזי העיגולים של הספרה נוצרים איזורי לחץ נמוך, גומחות בהן נאגר הנוזל. תערובת הקוקטייל נלכדת בתוך השדה המרחף, וכל מה שנותר הוא לשתות אותה על ידי ליקוק.

תקוותם של היזמים היא לתרגם את הפיתוח החדש למוצר מסחרי זמין. בדרך יצטרכו להתמודד עם הזמן הרב הכרוך בהשמשת הרחפת (שעתיים לכל קוקטייל), וכן מחיר הפיתוח הגבוה - בערך 30,000 ליש"ט. כממציאים, הם אינם קופאים על השמרים: פרנסיס מקווה שבקרוב נזכה לשמוע ממנו גם על פופקורן מרחף. אם מחשיבים את הצלחתה של המצאתו הקודמת, הלא היא גלידה שמחליפה צבעים בהתאם לטמפרטורה, כנראה שיש למה לצפות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המצאה בריטית: גלידה שמחליפה צבעים לפי טמפרטורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully