וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה גפן: מסעדה חדשה בסגנון ערבי מולקולרי

3.12.2014 / 12:06

טרנד אוכל הגורמה הערבי ממשיך לדהור - השף עומר עילואן יפתח בקרוב בצפון את עלה גפן, מסעדת פיוז'ן עם נגיעות מולקולריות

עלה גפן. אנטולי מיכאלו,
שושברק במסעדת עלה גפן/אנטולי מיכאלו

רק לפני כמה ימים, סיכמנו את המגמות הקולינריות של 2014, כשאחת המרכזיות בהן הייתה מסעדות גורמה ערביות, והנה עוד מסעדה מצטרפת לרשימה. מאחורי המסעדה החדשה, העונה לשם עלה גפן, עומד השף עומר עילואן. עילואן שימש בארבע השנים האחרונות כשף של מסעדת חג' כחיל ביפו, ובעברו עבד גם במסעדות אלא באבור ודיאנא, וכן במסעדות של המשפחה בגרמניה.

"הרבה אנשים מהצפון באו לאכול אצלי בחג' כחיל, וכל הזמן ביקשו שאבוא יותר צפונה", סיפר עילואן לוואלה! אוכל. "החלטנו לפתוח במתחם I WAY בצומת קרית אתא. אין באזור מסעדות בסגנון הזה, אז זאת נראתה לי בחירה טובה. הגיע יזם והחליט שהוא רוצה לפתוח עבורי את המקום, והלכתי על זה, מבחינתי זה חלום שמתגשם".

עלה גפן. אנטולי מיכאלו,
ערבי גורמה/אנטולי מיכאלו
אני רוצה לעשות אוכל פיוז'ן ערבי

אז האוכל שאנחנו צפויים לראות בעלה גפן יהיה כמו בחג' כחיל?
"יהיו כמה מנות דומות כמו כתף וצוואר ממולאים, אבל גם הרבה דברים שונים. מצד אחד יהיה את הכיוון האותנטי, בניתי פה טאבון על מדורה כדי להכין עליו את המנות. אני רוצה לעשות אוכל פיוז'ן ערבי. אני הולך לקחת את המנות הערביות האותנטיות, לפרק אותן ולהרכיב מחדש. אני הולך הפעם על כיוון יותר מולקולרי".

מה זה אומר?
"זה אומר לקחת את הנוזל של המלבי, להכניס אותו לתוך חנקן נוזלי ולהפוך אותו לקראנץ' מלבי, לקחת את החוביזה ולעשות ממנה פסטה. אני מגיע מעולם העיצוב, למדתי גם עיצוב פנים וגם עיצוב גרפי, אני אוהב דברים אסתטיים, מבחינתי אוכלים קודם כל עם העיניים, וחשוב לי שהמנות יהיו יפות. אני לא משנה את חומרי הגלם, אני רק משחק איתם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עלה גפן. אנטולי מיכאלו,
מנות הדגל נשארות/אנטולי מיכאלו
"בעלה גפן תהיה גם שתיה חריפה, בניגוד להרבה מסעדות ערביות, כי ככה היזם רצה ואני חושב שזה נכון"

"לפני 8 שנים חזרתי מגרמניה, מעבודה במסעדות שלי שם, ולקחתי החלטה להרים את המטבח הערבי למטבח גורמה, ואני שמח שהיום ניתנת לי ההזדמנות להגשים את זה. בעלה גפן תהיה גם שתיה חריפה, בניגוד להרבה מסעדות ערביות, כי ככה היזם רצה ואני חושב שזה נכון, בחג' כחיל הרגשתי שזה חסר".

המסעדה תיפתח עד סוף חודש דצמבר.

עלה גפן, שורות ההסתדרות 271 מתחם I way, קרית אתא. שעות פתיחה: א'-שבת 11:30-00:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully