וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מנה וחצי של מרק שעועית עם הכל

16.12.2014 / 7:43

כשמגיע החורף המונה רוצה מרק חם שישאיר אותו שבע. את מבוקשו הוא מוצא בבית דגן, שם הוא לוגם מתוך קערה עצומה מרק מלא בטעם וסמיכות מנחמת

מרק בית דגן. קובי רובין
הללויה ב 25 ש''ח בלבד. מרק שעועית/קובי רובין
אין דבר יותר מרגיז מלהגיד ללקוח 'זה גודל המנה שלנו',

לפני יותר ממאה שנה יצא לאור הספר אוליבר טוויסט של צ'ארלס דיקנס, הסופר האהוב עליי. ספר מופת שהצליח ללכוד את ההוויה האמיתית של מציאות חיינו. אחד הקטעים הזכורים בספר הוא אותו רגע בו הילד מבקש עוד קצת כדי לשבוע, והממסד מזועזע מעצם הבקשה מגוחכת והלא מקובלת. אני נזכר בסיפור הזה כאשר אחד המקומות בהם אני טועם לא משביעים אותי. אין דבר יותר מרגיז מלהגיד ללקוח 'זה גודל המנה שלנו'. אני למשל, לא כותב על חומוסיות שלא סוגרות לי את הפינה בצלחת. בבית בו גדלתי, צלחת מרק אף פעם לא הייתה מנה ראשונה, אלא ארוחה מלאה בפני עצמה. מרק הפך עבורי לאוכל אמיתי, ככל שמגישים יותר ממנו.

עם בוא הגשמים התחלתי להתעניין יותר במרקים בדרכים, כל מקום בו ראיתי שלט של מרק, המונית נעצרה, אבל לא בכל מקום היה מה לאכול. יש מרקיות מעוצבות מידי עם המון מיתוג, שלט מעניין עם מילות קישור שתופסת את העין, כלי קיבול מתעתעים עם משחקי כמויות, אני מגיע אל המקומות הללו עם חשש קל שלצערי מתגלה כנכון. לרוב מדובר במרק להמונים שדורש מילחיה ואילו אני מאמין שמקום של אוכל אמור להציג את הטעם האישי של בעל המקום, לא ללכת על המכנה המשותף.

רוב המרקיות הידועות לא חזקות בגודל המנה ולכן ברוב המקרים אתה מוצא את עצמך לועס המון לחם על הדרך, לא שיש לי משהו נגד לחם, אבל אני באתי לאכול מרק, יש פה עניין של כמויות והוא מבחינתי קריטי ומיצג היטב את הבעיה שלי עם קמצנות.

מרק שעועית עם הכל מכל

אל המקום של חיים הגעתי לפני כמה שנים. בנו של חיים, ארז, הוא טיפוס אמיתי. חושב מהר ואתה תמיד מרגיש שאתה מפריע לו בעבודה. סבלנות היא לא תכונה שהוא מכיר, ללקוחות חדשים ברוב המיקרים הוא יעשה פרצוף של 'מה אתה רוצה ממני, דבר מהר, אין לי זמן'. לא שיש לי בעיה עם טיפוסים משונים, אני נהג מונית שכותב על אוכל. לפי דעתי רוב הלקוחות החדשים חוששים לחזור, אותי לא מפחידים בקלות, במיוחד אנשים נדיבים. יד רחבה זה לא דבר מובן מאליו, מנת המרק כאן ראויה לציון לשבח על הטעם המעולה ועל הכמות הענקית שמקבלים, צלחת וחצי של מרק עד בלי די.

ארז לא עקבי במרק השעועית שלו, בפעם האחרונה שאכלתי אצלו לפני שנה המרק היה על טהרת השעועית מלא טעם ומרקם, סמיך על גבול הגאונות. כל לגימה הייתה מסע מרוכז לילדות בבית אמא, קצת כמו לוביה ביל כמון, אבל עם חילבה, מה לעשות, בתימנים עסקינן.

הפעם הוא החליט לעשות מרק שעועית עם הכל מכל, לאחר בירור קצר מדובר במרק לפי איך שבא לחיים לעשות באותו יום. והפעם הוגש מרק שעועית אדומה ולבנה, עדשים, חומוס ובורגול. המרק עצמו היה מעולה. כמה מעולה? כאן הצליחו לרקוח מנה שבה בכל לגימה מרגישים את כל המרכיבים. אלה ננגסים בקלות מעודנת, המנה ענקית ומספקת, אכלתי אותה רק עם חצי פרוסת לחם בסוף, וניקיתי את הקערה כמו ילד טוב, הללויה ב 25 ש''ח בלבד.

הפלאפל של חיים. שבזי 80 בית דגן. 0775430977 שעות פתיחה: א-ה 07:00-19:30 ו': 07:00-14:00 כשר.


לכל הטורים של המונה טועם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully