וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטו החדשה: האם הסקס אפיל עוד שם?

29.12.2014 / 14:07

כל כך הרבה מלים נכתבו על גלגוליה של טוטו בשנה האחרונה שלא נותר אלא לגייס 6 כותבות ממערכת הלייף סטייל של וואלה כדי לבדוק את הסוגייה: האם המסעדה המחודשת של ירון שלו עומדת בציפיות?

מסעדת טוטו עברה לא מעט תהפוכות בחודשים האחרונים. אחרי סבב של משחק הכיסאות עם מושיק רוט, ירון שלו חזר כמנצח. הקאמבק של המסעדה שנפתחה מחדש לאחרונה הצליח לייצר לא מעט ציפייה והתרגשות – האם התוצאה תהיה משובחת כמו תור הזהב המקורי? 6 עיתונאיות רעבות ניגשו לחקור את הסוגייה.

ניוקי ערמונים בטוטו. קונצנזוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב ואווירה

שני בערב והמסעדה גדושה עד אפס מקום, בכל האנשים הנכונים. סימן חיובי ראשון. המוזיקה מדויקת, השירות קשוב ונעים, סלבס נוצצים פזורים ברחבי המסעדה וירון שלו אחד, שמציץ מהמטבח בעצבנות כל מספר דקות, לוודא שהכל קורה ללא רבב.

החוויה החושית שמספקת טוטו מתחילה בפסקול בווליום הנכון הבוקע מרמקולים השקועים לאורך התקרה וכמו עוטפים את הסועדים. החוויה ממשיכה בעיצוב מעניין הכולל גופי תאורה עצומים בצבעים חמימים ופרטי אמנות בסגנון פופ, עליהם אחראית רג'ין רנזי. ואמנות כידוע, מעירה את הקיבה גם כשהיא שבעה. ברגע זה בלוטות הטעם החלו לעבוד שעות נוספות.

משהו באווירה בטוטו הרגיש חד וסקסי יותר מהרגיל, אולי בגלל שהאנרגיה של העוסקים בדבר נמצאת בשיאה וממוקדת כל כולה להצלחת הפרויקט. יחד עם זאת, האלמנט הנוצץ באווירה לא פונה לכולם. חלק מהסועדות ציין כי למרות האוכל המעולה, משהו במימד האווירה מהגלגול הקודם נותר, אלמנט שמזכיר עמידה מחוץ למועדון חברים סגור שאתה לא חלק ממנו. יש מי שנהנו המסקס אפיל ואחרות חשו כלפיו רתיעה מסוימת.

חזר להיות סקורר. ירון שלו

מסעדת טוטו. דייב שחר
מסעדת טוטו/דייב שחר

סלבס וירון שלו אחד

עם כל הכבוד לחוויה הקולינרית המשגעת, קשה לשבת בטוטו ולהתעלם מתקציר הפרקים הקודמים באופרת הסבון התוססת. בין אם מדובר בסקרנות כנה לגבי עלילותיו של השף המתקמבק או בניסיון נואש לדלות מידע כדי להיראות בעניינים, העיניים תרות אחר ירון שלו בין מנה למנה. בדומה לילד בפיג'מה שמציץ מחדר השינה כשההורים יושבים בסלון עם האורחים, כך הוא מוציא ראשו מהמטבח אחת לרבע שעה, כנראה כדי לבדוק שהכל בשליטה בממלכה, ולוודא שמטפלים יפה באסתי גינזבורג ההרה או בבכירי המשק ומשפחותיהם.

הביס הראשון בטוטו הרגיש כמו הסיטואציה בה השחקן המשמעותי ביותר בקבוצת הכדורגל שלך חוזר לדשא אחרי פציעה ארוכה, מין מתח בשנייה לפני שהוא נוגע בכדור, ואז הוא בועט והוא בסדר, אפילו טוב, ולכולם משתחררת מעין אנחת רווחה. הביס היה מעולה ומדויק. ירון חזר להיות סקורר. אפשר להירגע.

זנב לאריות. נמסיס שוקולד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה כדאי להזמין בטוטו?

המבטים שהחלפנו בינינו אחרי הביס הראשון אמרו הכל – הוא חזר!

ראשונות
מנת הפתיחה הטובה מתוך הראשונות הייתה לב ארטישוק, קישואים, פחם וקרם צחור של משק "עפאים" (88 שקלים) מנה קלילה ומעודנת, שהשאירה חשק לבאות. ראוי לציין כי מחירה מעט מאכזב ביחס לכמות הקטנה.

סלט הקלמרי עם עגבניות ובצלים בגריל וגרגירי חומוס בולגרי (56 שקלים) היה מושלם.

מנת הדג נא קצוץ עם יוגורט, בצל ותיבול הודי (78 שקלים)
הייתה חריפה מאוד, אבל באופן מדויק.

קונצנזוס # 1: פיצה ביאנקה פטריות בגירסה הצמחונית (74 שקלים). החלטנו בכל זאת ללכת על אחת מהמנות הנחשבות ולאתגר את השף: ביקשנו להסיר את תוספת המורטדלה/בייקון לטובת הצמחוניות. הפיצה המדויקת שנחתה על שולחננו לא התקרבה לאף פיצה שאכלנו בעבר, גם לאלו שנטעמו בארץ המגף, והשתלבה היטב עם היין. חגיגה של גירויים לחובבי הפטריות ואולי גם לאלה שלא פיתחו ליצורים האפורים חיבה מיוחדת. זאת מנה שבה הגאונות התבטאה במלוא הדרה, בדיוק בדברים כאלה נמדדת גדולתו שלה שף, היכולת ליצור שלם מושלם גם בלי סך חלקיו. זאת הייתה אחת המנות המסעירות בארוחה.

עיקריות
מנת הברבוניות המטוגנות עם צזיקי וסלסה חריפה (74 שקלים) הייתה מוצלחת לחובבי הז'אנר, אבל אחרי כמה ביסים לא נרשמה התלהבות יתרה.

קונצנזוס # 2: מנת הדגל של הסבב הקודם, ניוקי תפו"א וריקוטה, ערמונים ופרמזן (88 שקלים), שחזרה גם לתפריט הנוכחי, הייתה שלמה ומרגשת מאי פעם. היא הייתה חלומית אף יותר מהזיכרון המתוק של ענני הניוקי הרכים. המבטים שהחלפנו בינינו אחרי הביס הראשון אמרו הכל – הוא חזר! הרבה שפים היו מתחכמים ומשאירים את הניוקי מחוץ לתפריט הפעם, שמחנו להיווכח שירון יודע מה הקהל אוהב ולא משחק אתו משחקים.

מרק בצל וכיסוני גבינת בקר טרייה (56 שקלים) הצליח להרים עוד שלב מעלה את הארוחה. הטעם העשיר של ציר העוף התמזג עם מתיקות הבצל בהרמוניה.

טורטליני גבינות רכות בקטיפת עגבניות (88 שקלים) היה חביב אך לא משביע או מפעים בהשוואה לקולגה עם הערמונים. היא אמנם סיפקה נגיסות אושר נימוחות, אבל לא מהסוג שלא ניתן למצוא - די בקלות - במסעדות איטלקיות ברחבי העיר.

קינוחים
קונצנזוס # 3: המנצח החד משמעי בסיבוב האחרון היה המילפיי (52 שקלים). הקינוח מהגלגול הקודם של המסעדה הצליח לעלות על שאר הקינוחים בפינאלה ששטף את הלב והנפש בביסים מושלמים של קרם וקרמל. גם השוקוהוליסטית הכבדה נותרה מסופקת ללא גרם קקאו – משימה לא קלה לביצוע.

פרח הלימון היפהפה (52 שקלים) שלא הופיע בתפריט אבל צד את עינינו באינסטגרם של הקונדיטורית המוכשרת סאני דרעי, כמה שעות קודם, הוזמן פה אחד. על השולחן נחת קינוח יפהפה עם פוטנציאל לייקים גבוה באינסטגרם, שלא הרגיש כמו סיומת ראויה לחגיגת הפחמימות המענגת. טעמו הייחודי כבש את העיניים והרבה פחות את החך.

עוגת הנמסיס השוקולדית (52 שקלים) הייתה טובה וחוסלה במהרה, אך לאור התחרות הקשה בגיזרת הקינוחים נאלצה להסתפק בתואר זנב לאריות. הטאץ' מפוצץ הכשרון של הקונדיטורית ניכר בקינוחים העדינים, שבסופו של דבר חוסלו כולם, בלי מאמץ .

פרח לימון. קינוח עם פוטנציאל לייקים גבוה

קינוח נשיקה לימונית בטוטו. גרדה גלזר, מערכת וואלה!
קינוח נשיקה לימונית בטוטו/מערכת וואלה!, גרדה גלזר

כסף

למי שמעוניין בחוויה סוחפת החושים אבל חושש מהמינוס בבנק, יש חדשות גם טובות שיאפשרו לכם להגיע לטוטו, לפחות באירועים מיוחדים. התפריט הנוכחי מחולק למספר חלקים, כשמנות הפיצה, הפסטה וראשונות קרות, כולן מתחת למאה שקלים. כל עוד שומרים על הקו הזה (שטעים לא פחות משאר התפריט) ולא משתוללים עם היין – משימה אפשרית לחלוטין, ניתן לצאת עם חשבון ידידותי יחסית, כולל טיפ, ולקבל תמורה משתלמת שעולה עשרות מונים על לא מעט מסעדות תל אביביות סתמיות.

הזווית הצמחונית

ההיצע הצמחוני במסעדות מהז'אנר של טוטו אמנם דל אך ישנו, והתפריט בטוטו אכן מציע אופציות צמחוניות ספורות. לחילופין, אפשר לפתור את המצב באמצעות הסרת מרכיב בעייתי כזה או אחר (כך למשל התגלתה מנת הפיצה ביאנקה כתענוג אמיתי גם כשהיא משוללת מרכיבים בשרניים). יחד עם זאת, לטבעונים כבר יהיה הרבה יותר קשה לתמרן בארוחה שכזאת, ועד שיומצא תפריט טבעוני במסעדה, המבחר לטעמינו מצומצם מדי.

מילפיי. הקינוח הכי טעים שאכלנו מזה הרבה זמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם נחזור לטוטו?

מחפשים תחכום וטוויסטים? תל אביב התמלאה בשנים האחרונות במסעדות שמנסות להרשים ולאתגר עד שזה הפך למעייף. שלו מספיק בטוח בעצמו ולא מנסה לעשות פעלולים בצלחת. הוא יודע שהוא עובד עם חומרי גלם מספיק טובים ויקרים שיכולים לדבר בפני עצמם והוא רק מעניק להם את הטאץ' הנכון. האוכל שהוגש היה מוקפד, המנות נעו בין טובות למבריקות ממש וניכר שמישהו לוחץ פה על הדוושה בפול גז.

טוטו הקפיצה אותנו חזרה לניו יורק, ועשתה חשק לעוד. רוב הסועדות הסכימו שטוטו תיכנס לרשימת המסעדות החביבות עליהן וכי ישובו בקרוב, עם הסתייגות קלה. זה יקרה כנראה בהזדמנות מיוחדת, יום הולדת סטייל, כי למרות שמאוד טעים שם, 170 שקלים בממוצע למנה עיקרית זה לא סביר, בטח לא עם משכורת של עיתונאי. עד הארוחה הבאה, נישאר עם הטעם הטוב בפה.

שורה תחתונה:

הקסם של טוטו הנוכחית טמון ביכולת לפלרטט עם כולם בו זמנית. מנות יוקרתיות ומתוחכמות לצד מנות זולות ונגישות, נוסטלגיה מהגלגול הקודם ביחד עם חידושים שמפרגנים ליצרני בוטיק מקומיים ועכברי אינסטגרם ויד מדויקת שעוברת ביניהם כחוט השני ומנצחת על אווירה סקסית במיוחד. ואם האיזון הזה יישמר, טוטו תשוב לצמרת לעוד תקופה ארוכה.

בלסו ושירבטו: יעל לאור, ליאת להב, יפעת סני, רוני ודנאי, אפרת בראשי, גרדה גלזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully