וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד צועני: מסעדה בלקנית חדשה ביפו

29.12.2014 / 12:38

ליאור גרטי הוא לא רק אח של נטע ואיש תיאטרון , אלא גם בעליה של מסעדה חדשה ביפו - הצועניה. המקום החדש בשוק היוווני נפתח על חורבות מסעדת אבטליון ויציע תפריט ואווירה בנוסח הבלקן

הצועניה. בן יוסטר,
ברבוניות מטוגנות בצועניה/בן יוסטר

חובבי התיאטרון אולי מכירים את ליאור גרטי מהבמות בתור שחקן, מחזאי ובמאי. אחרים אולי מכירים אותו כאח של השחקנית והדוגמנית נטע גרטי, אבל עכשיו הגיע הזמן להכיר גם צד נוסף שלו - הפן הקולינרי. הצועניה, מסעדה בלקנית, נפתחה בבעלותו במתחם השוק היווני (מאחורי שוק הפשפשים ביפו). הצועניה קמה על חורבותיה של מסעדת אבטליון, שהייתה שייכת לדפנה בר ציון ז"ל, שנרצחה בחודש אוגוסט האחרון באכזריות על ידי בן זוגה לשעבר.

גרטי לקח לאחרונה את המקום, שינה ושיפץ קצת, והגשים את החלום שהיה לו כבר זמן רב בראש - לפתוח מסעדה משלו. "אני למעשה בולגרי משני הצדדים", מספר ליאור. "יש לי שתי סבתות בולגריות, אחד מהצד התורכי ואחת מהצד הספרדי, ככה שאוכל בלקני זורם אצלי בורידים מגיל אפס. מטעמים הבלקנים רצו אצלי במשפחה כל השנים, תמיד הייתי מוקד עלייה לרגל בקרב החברים שלי, אני מאוד אוהב לארח ולהתעסק באוכל. בתור סטודנט למשחק מה שהחזיק אותי היו קופסאות הפלסטיק עם הבישולים של סבתא שלי. הרגשתי שהגיע הזמן להוציא החוצה את הידע שצברתי ואת המטעמים הללו".

הצועניה. דרור עינב
אווירה בלקנית ושמחה/דרור עינב

"יצא גם שבתקופה האחרונה האוכל היווני-בלקני נהיה מאוד טרנדי, ברגע שגם ראיתי את החלל הזה, באמצע השוק היווני הכל התחבר לי. המטבח הבלקני שואב המון מהמטבח העותומאני, משלב בתוכו מטבח ערבי, יווני ובולגרי, לכן זה סוג אוכל שכ"כ מתאים ליפו, הוא מורכב מהאוכלוסיות השונות שגרות בה".

בתפריט של הצועניה תמצאו מנות כמו עלי גפן ממולאים קרם חצילים שחור לצד יוגורט וטחינה (24 שקלים), בוריק - פילו מטוגן ממולא בתפוח אדמה, גבינה ותרד ביצה עלומה ופונדו גבינות (32 שקלים), כרובית בטמפורה (21 שקלים), קציצות פרסה (26 שקלים), ברבוניות מהנמל (47/69 שקלים), מוסקה - נתח עסיסי של חצילים, תפוח אדמה, בשר טלה וקראסט של בשאמל וגבינות (36 שקלים) ועוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הצועניה. בן יוסטר,
מנות בלקניות מסורתיות/בן יוסטר

מי שממונה על התפריט והמטבח הוא השף ארז מדינה, אשר עבד בעבר בין היתר ברפאל, רוקה ורק בשר. פגשתי את ארז והיה לנו חיבור מדהים", מספר גרטי. "לקחתי אותו לסבתא שלי ולמרות החשדנות הראשונית שלה, לאט לאט היא גם התאהבה בו והתחילה לשחרר סודות קטנים שנותנים את מגע הקסם. מעבר לזה נפגשנו עם מלא מאמות תורכיות ויווניות, חפרנו לעומק ושיחזרנו מתכונים מסורתיים".

"יצרנו מקום בלקני אמיתי, אם זו המוזיקה שבחרנו במיוחד, אם זה העיצוב הצבעוני של המקום, היה חשוב לנו לייצר מקום שמח, עם אוכל מסורתי, באווירה של קלילות וחוסר פורמליות, ואני חושב שהצלחנו".

הצועניה, פנחס בן יאיר 3, השוק היווני, יפו 03-5521333. שעות פתיחה: ראשון: 17:00-00:00, שני - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully