וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית העם: הפיצה החדשה שכובשת את ת"א

21.1.2015 / 15:50

אחרי פסק זמן ארוך במיוחד מהזירה הקולינרית, השף ערן שרויטמן חוזר - תכירו את בית העם, פיצרייה חדשה ומבטיחה עם תוספות לפיצה שמקבלות טיפול מיוחד במינו

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

שנים ארוכות חיכו בסצינה הקולינרית של ת"א לשובו של ערן שרויטמן. ברקורד המרשים של השף המוערך עבודה במסעדת אוקיאנוס הירשולמית, מסעדת תמוז המיתולוגית ששמה אותו על המפה, מסעדת אמיצ'י ומסעדת אורקה. בשש השנים האחרונות הוא לקח פסק זמן מהזירה הקולינרית (למעט גיחה קצרה כשף במסעדת טפאו), עזב את תל אביב, והתמקד בלמידת רזי האפייה. כעת הוא פותח מקום חדש, במקום בו פעלה עד לא מזמן הפיצריה ביתא פיצה. במקומה נפתחה מסעדת בית העם, שם שמתכתב עם שאיפת הבעלים להחזיר את הקהל אל שנות החמישים והשישים בהן בית העם היווה מקום מפגש חברתי, אשר מלווה באלכוהול, אווירה משוחררת ואוכל טעים. "המקום הוא מקום ביתי וקטן, כשלב המקום זה בצק, והלב של הבצק זו הפיצה", מספר שרויטמן.

בית העם. עידו שחם
הפיצה של שרויטמן/עידו שחם
בית העם. עידו שחם
שמח בבית העם/עידו שחם
"הכנתי הרבה פיצות בחיי, אבל רק כשהבנתי איך מכינים לחם כמו שצריך, הגעתי לפיצה המושלמת מבחינתי".

לדברי שרויטמן, "הכנתי הרבה פיצות בחיי, אבל רק כשהבנתי איך מכינים לחם כמו שצריך, הגעתי לפיצה המושלמת מבחינתי. עשינו קצת דה קונסטרוקציה לפיצה המוכרת, תוספות כמו פירות ים, בשר או עוף יקבלו טיפול נפרד על הפלאצ'ה, ורק בהמשך יחברו אל הפיצה עם הרוטב והגבינה שנאפית בתנור". באירוע הפתיחה, שנערך אמש במקום חולקו פיצות בחינם לאורחים, כך שלא היה זמן להכין את התוספות בנפרד, והן הוכנסו עם הפיצות לתנור (כמו שתראו בוידאו), אולם מעתה אם תגיעו לאכול פיצה בבית העם, הפיצה שלכם תזכה לטיפול המיוחד שהמציא השף.

בית העם. עידו שחם
במקור התוספות יקבלו טיפול נפרד/עידו שחם
בית העם. עידו שחם
ועוד קצת פיצה/עידו שחם
השף שרויטמן אגב, באופן מפתיע, מעולם לא היה באיטליה

בבית העם יוגשו פיצות עם מגוון תוספות כמו פטריות, פירות ים, בייקון, נקניקיות מרגז ועוד. בנוסף יוגשו במקום מנות ראשונות של פיצטות, פיצות קטנות בקוטר של 12 ס"מ שיציעו טייק אופים על מנות כמו פריקסה, לחמעג'ון ועוד. לקינוח תוגש גלידה אמירקאית עם תוספות שמוכנות במקום ביניהן רוטב טופי או שברי עוגיות.

השף שרויטמן אגב, באופן מפתיע, מעולם לא היה באיטליה - ארץ המגף וארץ הפיצות כמובן, אולם הוא לא חושב שיש עם זה בעיה. "אני יצרתי את הגרסה שלי לפיצה, לאיך שפיצה צריכה להיראות ומה צריך להיות הטעם שלה, אולי זאת לא הפיצה המסורתית, אבל זה משהו מאוד אינטואיטיבי, זאת הפיצה שלי".

בית העם, לילינבלום 21 תל אביב, 03-5104391. שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-01:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully