וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המידות: מיזם חדש שיארח מסעדות מתחלפות

15.3.2015 / 10:03

בבניין עתיק בנווה צדק יושק בקרוב קונספט חדש שיארח בערבים קבועים מסעדות מתחלפות. בין היתר יתארחו שם מסעדת ראצ'ה הגרוזינית והשף ניר דגן עם מסעדה פרואנית

החיפוש אחר התרגשויות חדשות בתחום האוכל מוליד לא מעט שיתופי פעולה ואירוחים מסקרנים. אחרי הפופ אפ של דינר ראש, וגלגולה של מסעדת הפופ אפ עד חיפה, תכירו את המיזם החדש והמרגש שהולך לתת את הטון: בפרויקט החדש שנקרא כרגע "בית המידות – שוק אוכל" ויצא לדרך אחרי פסח, יתארחו בחלל עתיק ברחוב לילינבלום מסעדות מתחלפות לערב אחד קבוע בשבוע.

את הרעיון הגתה ריקי כהן (39), שעבדה בעברה בניהול מסעדות בניו יורק, וניהלה את מסעדות קורדיליה ונועה של ניר צוק וקזה נובה של ניר דגן. כהן חברה למנהלי בית המידות ותפרה שם קונספט שבו חמישה ערבים בשבוע יארח המקום מסעדות קבועות, שיגיעו לערב בשבוע. "זה במקור מקום של כנסים ואנחנו לקחנו את זה לאירועים בקונספט של ארוחות שף עם שפים אורחים", היא מסבירה. עם כל שף נבנה ערב שונה שתפור למידותיו, כשבינתיים היא מוכנה לחשוף כי יתארחו במקום השף ניר דגן (בעבר מסעדת קאזה נובה) עם תפריט פרואני, ומסעדת ראצ'ה הירושלמית שתגיע בימי שני לחגיגת אוכל גרוזיני. בהמשך, יפורסמו שלושת המשתתפים הנותרים שיתייצבו בחלל לבשל פעם בשבוע. לדברי כהן, לא מדובר רק על ארוחה אלא על הרבה יותר מכך. "למשל בערב הגרוזיני ישולבו גם הברכות הגרוזיניות, תהיה תערוכה של תמונות מגיאורגיה, מוזיקה גרוזינית ", היא מפרטת.

סביצ'ה. אפיק גבאי
סביצ'ה פרואני של ניר דגן/אפיק גבאי

בית המידות שיארח את האירועים הוא בניין לשימור שנבנה כאחוזה ב-1909, כאחד מבתיה הראשונים של תל אביב. בשנת 2013 הוא שופץ הבית ע"י האדריכל אורי גור וכיום מארח הבית התכנסויות ומפגשים. המקום מורכב משני חללי אירוח שבכל אחד מהם ניתן להושיב 150 איש. לדברי ריקי בכל ערב ישמש רק חלק אחד מהשניים להושבת האורחים. לכל מסעדה אורחת יהיה תפריט טעימות, שמחיריו ישתנו לפי המארחים והוא יוגש בסבב אחד, כשבהמשך מקווה כהן להרחיב את הערבים לשני סבבים.

למה בעצם הקונספט הזה?
"זה מאפשר לשפים לעשות בכל פעם משהו אחר", מסבירה כהן. "למשל בערב הראשון אנחנו משלבים את זה גם עם תערוכה. אנחנו רוצים לתת חוויה אחרת לאנשים", היא אומרת. "אני עובדת שנים עם מסעדות ואני אוהבת את זה, אבל אני חושבת שאנשים זקוקים גם למשהו אחר, שיחדשו להם. הקהל מחפש משהו אחר ואני רוצה לתת משהו שהוא אקסטרה, עם אווירה שמחה, שהוא טיפה אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חינקלי במסעדת ראצ'ה "/מערכת וואלה!, צילום מסך
"זה לא עוד ערב, אלא חוויה רגשית, מקום שמחבר אנשים, שמרגישים חופשי לאכול, לשתות ולשמוח".

מסעדת ראצ'ה הירושלמית תגיע להתארח בכל יום שני החל מה-27 באפריל. "אנחנו מביאים את ראצ'ה לתל אביב", אומרת לילי בן שלום מהמסעדה. "זה אומר שפותחים שם משתנה גרוזיני כמו שאנחנו עושים במסעדה עם תפריט סגור מראש. תהיה הופעת פולקלור אמנות, האוכל שאחי ישראל מבשל, האירוח שלי, טקס הברכות. התפריט יכלול אלכוהול, אוכל וחגיגה". במסגרת הארוחה יוגשו סלטים גרוזיניים של ראצ'ה שישלבו שפע אגוזים ורימונים, מאפים מיוחדים כמו חינקלי וצ'יבורקי, קדירות, ודגים ובשרים על הגריל.

"אנשים נכנסים למבנה הקסום, פותחים שולחנות אבירים, ומהרגע שבאו הם מקבלים את הפאן של החיים, לא רק מבחינה קולינרית ותרבותית, שמחה,רגשות הכל יהיה שם", אומרת בן שלום ומסכמת: "זה לא עוד ערב, אלא חוויה רגשית, מקום שמחבר אנשים, שמרגישים חופשי לאכול, לשתות ולשמוח".

בית המידות. לילינבלום 23, תל אביב. לפרטים נוספים 054-2406616

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully