וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'או מבאני: דרום אפריקה מגיעה לשוק הכרמל

23.3.2015 / 9:05

אחרי השומר 1 ואריפס, שוק הכרמל מתחדש בדוכן אוכל רחוב חדש ומקורי, שיעשה לכם הכרות עם הבאני צ'או - תבשיל קארי דרום אפריקאי בניחוח הודי שיוגש בתוך חלה מתוקה

באני צ'או. ShutterStock
הבאני צ'או המקורי/ShutterStock

עם כל הכבוד למסעדות גורמה, אם יש פתיחות שמרגשות אותנו במיוחד, הן של דוכני אוכל רחוב מרחבי העולם שנפתחים בארץ. ואין מקום מושלם יותר לאוכל רחוב מאשר שוק הכרמל, שזוכה בשנתיים האחרונות ללבלוב בגזרת דוכני אוכל הרחוב - בהם אריפה והשומר 1. הדוכן החדש שנפתח בשוק עונה לשם באני צ'או, ומציע מאכל דרום אפריקאי מסורתי, עם ההתאמות הנדרשות.

את באני צ'או פתח אלון סרקין, בחור דרום אפריקאי שעלה לארץ, וחי עם אשתו הבריטית, אמילי, בלונדון בעשר השנים האחרונות. "בלונדון עבדתי בהרבה דליקטסנים, ומקומות אוכל טובים ונחשבים", מספר סרקין. "אבל כל הזמן ידעתי שאני רוצה לעשות משהו בארץ, להביא לכאן איזה אוכל רחוב שחסר פה, רק התלבטתי מה".

לאחר שחזר לארץ ובדק כל מיני אופציות של מאכלי רחוב, בסוף הוא החליט לחזור לארץ המוצא ולמאכל הרחוב המאפיין אותה - באני צ'או. הבאני צ'או הוא סטריט פוד דרום אפריקאי. בחוף המערבי של דרום אפריקה חי ריכוז האוכלוסיה ההודי הגדול ביותר מחוץ להודו. הם אלה שפיתחו את הבאני צ'או כשיצאו לעבודה ושמו את תבשיל הקארי שלהם בתוך כיכר של לחם אחיד וכך נולד הבאני צ'או.

באני צ'או. באדיבות באני צ'או, מערכת וואלה! NEWS
אלון ואמלי מחוץ למקום החדש/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות באני צ'או

"מדובר במאכל רחוב קלאסי, שאוכלים אותו בידיים", מסביר סרקין. "אנחנו נעשה אותו יותר ישראלי, הלחם ישמש בעצם כקערה ובתוכו יהיה תבשיל הקארי. במקום לחם אחיד נשתמש בחלה מתוקה, כי זה הכי מתאים לישראל".

בתור התחלה ניתן יהיה לבחור בתבשיל קארי בשר, עוף או צמחוני. בהתאם לבקשות הקהל יתרחב היצע התבשילים. "בפנטזיה שלי בימי שישי תהיה גם שקשוקה בתוך החלה, ותבשיל חריימה עם דגים. אני פתוח להצעות, כל אוכל שאנשים אוהבים לנגב עם חלה יהיה כאן. נפתח ונתאים את עצמנו למה שהקהל אוהב". מחירי הבאני צ'או ינועו בין 30 ל-35 שקלים עבור מנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
באני צ'או. באדיבות באני צ'או,
הגרסה הדרום אפריקאית - מקור ההשראה/באדיבות באני צ'או

במקום הושקעה עבודה רבה, כשעל העיצוב אחראי סטודיו M2, במקום כ-15 מקומות ישיבה, פנימיים או חיצוניים ולסירקין יש כבר רעיונות לסניפים נוספים ומאכלי רחוב נוספים שהוא מפתח.

למה בחרת דווקא בשוק הכרמל?
זה מקום פשוט מגניב, סואן ומלא באנשים. הוא עבר שינוי בעיניי, יותר ויותר מקומות נתפחים כאן, מקום עם הרבה חבר'ה צעירים, מבחינתי זה הלוקיישן האופטימלי".

באני צ'או, הכרמל 13 (פינת ישכון), שוק הכרמל. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-17:00, שישי: 11:00- לקראת כניסת השבת. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • באני צ'או

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully