וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלוטרייה: מקום חדש שהוא החלום הרטוב של חולי הצליאק

22.3.2015 / 13:35

בעיתוי מושלם לפני פסח נפתחת ביפו הגלוטרייה - קונדיטוריה ומעדניית פופ אפ חדשה של הקונדיטור ערן זינו, שמציעה לחמים מושקעים, פיצות ועוד, בלי טיפת גלוטן

גלוטריה. יורם אשהיים,
גן עדן לצליאקים/יורם אשהיים

בתוך החלל הקסום נור שנפתח לאחרונה ביפו, תוקם החל מה-27 לחודש ועד ה-10 לאפריל, מעדנייה וקונדיטוריה מושקעת שנקראת גלוטרייה, שהיא התגשמות חלומם של חולי צליאק באשר הם. מי שעומד מאחורי היוזמה הזו היא ערן זינו, בעליו של קייטרינג הנושא את שמו. זינו, מעורב קהילתית, פעיל בבית השאנטי ובעירוני קריירה, מגשים בפרויקט הזה חלום אישי.

"אני אבא לשתי בנות עם צליאק" הוא מספר. "כך שחוץ מזה שאני שף, נכנסתי לכל עניין האפייה ללא גלוטן, אני אופה לבנות שלי לחמים לבית הספר, מכין להן אוכל ללא גלוטן, נכנסתי חזק מאוד לסיפור הזה".

גלוטריה. יורם אשהיים,
טטימינג מושלם לקראת פסח/יורם אשהיים
זינו: אנשים חושבים שפסח זה חג שהוא הכי קל לאנשים שנמנעים מגלוטן, אבל כי אפילו מצות מלאות בגלוטן"

החלל נור יארח בו בכל פעם פופ אפים אחרים, הקושרים לאופנה, לאמנות ולאוכל, כשזינו למעשה יהיה אחראי לתחום האוכל. יריית הפתיחה של הפופ אפ תהיה במאפייה/מעדנייה, אפילו אפשר לקרוא לזה מסעדה ללא גלוטן. "אני למעשה פותח מסעדה, שהיא התגשמות חלום עבור צליאקים, יהיו פה מגוון של לחמים, פיצות שיייאפו בתנור אבן, פסטות, שניצלים, קוסקוס. בן אדם שיש לו צליאק ומגיע למסעדה צריך להתפשר, לבחור מנה שאין בה קמח, כאן אני מנגיש להם מנות שהם חולמים לאכול. גם עבורי מדובר בהגשמת חלום".

הבחירה לפתוח בפופ אפ כזה קשורה גם לעובדה שחג פסח בפתח?
"האמת שכן, זה נראה היה לנו אחלה טיימינג לפתוח איתו את סדרת הפופ אפים, זה יעזור לנו בקידום ובחשיפה של הפרויקט. אנשים חושבים שפסח זה חג שהוא הכי קל לאנשים שנמנעים מגלוטן, אבל זה דווקא החג הכי קשה, כי אפילו מצות מלאות בגלוטן. אבל העיתוי בהחלט נחמד, זה חג כזה שכל עם ישראל, אפשר לומר מזדהה עם צליאקים ולא אוכל קמח בתקופה הזאת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גלוטריה. יורם אשהיים,
מתחם נור הקסום/יורם אשהיים

בגלוטריה תמצאו מגוון לחמים, בגטים ומאפים אישיים (7-30 שקלים): בגט קמחים לבנים קריספי וטוב, לחמניות חלב, לחם גרעינים עם פשתן, חמנייה, שומשום וצ'יה, לחם קינואה ופשתן, לחם איטלקי עם זיתים, בצל ועלי אורגנו, כיכר סלק ואגוזי מלך, לחם קסטן לכריכים, בריוש , בצק עלים, מאפין תירס. בין הפיצות (42-54 שקלים) תמצאו פיצה מרגריטה, פיצה ארטישוק, רוקט וגבינת פיקורינו, פיצה נפוליטנה ופיצה ביאנקה. בגזרת המנות הקרות (32-48 שקלים) תמצאו הין היתר ברוסקטה דג ים, סינטה כבושה עם מאפין תירס ואיולי שמפניה, ברוסקטה כבד קצוץ עם בצל פריך ועוד. בין המנות העיקריות (48-68 שקלים) לזניה ראגו בשר עגל, עגבניות ומוצרלה, רוטולו גבינת עיזים, שורש סלרי ותרד תורכי, ציר עגבניות, ניוקי גבינה עם דלעת ערמונים ואגוזי לוז, שניצל עם פירה וסלט חסה ועוד. הכל כמובן ללא גלוטן. גם בגזרת הקינוחים תמצאו מבחר עשיר החל מעוגת שוקולד מושחתת ועד סברינה עם אננס צלוי וקצפת. ניתן גם להזמין מראש ארוחת חג ללא גלוטן.

מסעדת הפופ אפ ללא גלוטן היא כאמור רק יריית הפתיחה של המתחם מבחינה קולינרית. על-פי זינו הפרויקט הבא שעומד על הפרק הוא פופ אפ בראנצ'ים של שבת במתחם, עם מבחר עשיר של ארוחות בוקר ובראנצ'ים מדי שבת.

המסעדה תהיה פתוחה בין התאריכים 27 למרץ עד ה-10 לאפריל. בימים ראשון עד חמישי: 09:00-19:00, שישי וערבי חג עד 16:00.

גלוטרייה. במתחם נור, רבי פנחס בן יאיר 5, תל אביב. 052-3033222.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully