וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מסעדות מומלצות בהרי ירושלים

7.4.2015 / 11:50

לטיול של חול המועד בהרי ירושלים נדרשת גם ארוחה טובה, רצוי בחיק הטבע. 6 המלצות למסעדות טעימות בהרי ירושלים

זאת העונה לעלות לירושלים וליהנות מהירוק ויופיו של הטבע בהרי ירושלים. במקום לעמוד בפקקים של שער הגיא, מומלץ לעצור לארוחת צהריים או ערב נעימה באחד מהמקומות הקסומים והפסטורליים שבאיזור דרך הגיא.

מאג'דה , עין ראפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת מאג'דה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכל ברנס עבדה במסעדות בתל אביב, נישאה ליעקב ברהום מעין ראפה, ושם, בבית המשפחה, הקימה איתו את מאג'דה. קסמה של המסעדה הוא בחצר שבחוץ, שתענוג לשבת בה בשעות הצהריים תחת צילם של העצים ולהשקיף אל ההרים.

בתפריט: מנות ים תיכוניות לצד מנות אסליות מהמטבח הערבי. בין המנות: מרק פריקה; מאפה חוביזה וגבינת עזים של יעקב; סינייה דג-ים שרי תמר ועראק; קובה סינייה פאי ערבי של בורגול ובשר; תבשיל כתף טלה ובמיה בבישול ארוך מוגש על קוסקוס ועוד.

עוד משהו: צריך לא מעט סבלנות בשביל להגיע למסעדה בדרכים פתלתלות בתוך הכפר, אבל הציפייה משתלמת.

מאג'דה. הבית הכחול במעלה הכפר, עין ראפה. 02-5797108. לא כשר. שעות פתיחה: ד'-ה': 10:00-16:00. ו': 09:00-20:30, יום שבת: מ- 10:00-14:00

הבית של סלווה. באדיבות המקום,
הבית של סלווה/באדיבות המקום

הבית של סלווה

חובבי המטבח הערבי האותנטי יודעים שלא פשוט למצוא מסעדה שמתמחה בקרביים של המטבח המיוחד הזה. לפני כשנתיים נפתח בעין נקובא המקום הביתי של סלווה עוודאלה. ביחד עם בנות משפחתה מכינה סלווה מעדנים מהמטבח על בסיס חומרי גלם אורגניים מהאיזור.

בתפריט: גולת הכותרת היא הקראסים - בצק ערבי ממולא בעלי זעתר ירוק, תרד, עלי מנגולד, בשר וגבינת עזים; ממולאים כמו עלי גפן ממולאים, כרוב, קישואים, חצילים ועוד; עוף ממולא באורז, קשיו, שקדים ובשר טחון; מנסף ערבי עם לבנה; מקלובה בשיטה ערבית על בסיס כבש או עוף ועוד. אל תחמיצו את התבשילים היחודיים וארוחת הטעימות שמכינים כאן רק בסופי שבוע.

עוד משהו: אם אתם מצפים למסעדה מפונפנת או לארוחת פרגיות -צ'יפס - סלט עם הילדים, אתם עשויים להתאכזב. בעבור מי שתר אחר פנינה אותנטית - זה המקום.

הבית של סלווה. כפר עין נקובא. 054-3355353. שעות פתיחה: א'-שבת החל מ-11:00.

עוד באותו נושא

סיור אוכל במבואות ירושלים

לכתבה המלאה
המטבח של רמה. אנטולי מיכאלו,
המטבח של רמה/אנטולי מיכאלו

המטבח של רמה, נטף

כמו בסרטים, המסעדה ממוקמת על צלע הר, משקיפה לנוף היפה שמציץ מבין העצים. בחצר המסעדה ישנה מעין סוכת ענק, על קרקע חצץ, עם אווירת נונשלנט מקסימה. השירות ידידותי בגובה העיניים, כלבים מסתובבים בין הסועדים, לילדים יש מרחב לשוטט בו והתחושה כולה כפרית מעין כמותה.

בתפריט: שלל מנות על בסיס חומרי גלם מקומיים ומאפים מהטאבון בניצוחו של השף תומר ניב, כמו מאפה 'סיניה' : בשר טלה על חציל קלוי פילה מוסר ים בעישון עשבי הר, קרם עדשים שחורות, אספרגוס, קרם קישק, קבבוני בטטה ודג; פטה כבד "קריספי", עם קרם קישק וברוקולי; עוף אורגני מפולט צלוי בשום וסילאן; חזה ברווז צלוי בדבש ולוונדר ועוד. כמו כן יש כאן שני סוגים של ארוחות טעימות מצוינות, גם במסגרת ארוחת הערב וגם כבראנץ' של סופשבוע.

עוד משהו: לשבת בחוץ, לשאוף את הניחוחות הפריחה ולהתמוגג מאוויר ההרים היבש והקריר.

המטבח של רמה, נטף, 02-5700954. פתוח: ה'- שבת. חובה לתאם טלפונית מראש. לא כשר

מוזה בהר, שורש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה במוזה בהר./מערכת וואלה!, צילום מסך

המסעדה שוכנת במבנה מעוגל הצופה אל הנוף המרשים של הרי יהודה. בגזרת האוכל מדובר בביסטרו עדכני בדגש על מטבח צרפתי ואיטלקי. במסעדה מקפידים על ייצור עצמי של רוב חומרי הגלם המוגשים בה.

בתפריט: סלט חם של ירקות שורש עם קרם ערמונים; שרימפס בחמאת פרנו וטרגון עם שומר מקורמל; תבשיל רגל טלה בבירה ודבש, אורז פרא ובטטה; קדירת פירות ים בביסק סרטנים; קינוח של עוגת טארט טאטן; קינוח קרם ברולה קלאסי ועוד.

עוד משהו: פה מגישים גם ארוחות בוקר שוות.

מוזה בהר. מושב שורש. 02-6246897. שעות פתיחה: שני-שבת 8:30- אחרון הלקוחות. לא כשר

מומה, קרית ענבים

מומה. פייסבוק מומה,
מומה בקרית ענבים/פייסבוק מומה

ברפת ההיסטורית של קיבוץ קרית ענבים נפתחה לפני מספר חודשים מסעדת משפחתית בשם מומה. מיקומה של המסעדה במבנה לשימור מוסיף נופך רומנטי לנוף הקסום של הרי ירושלים.

בתפריט: נמנות אקלקטיות כמו שרימפס מעושנים עם תפו"א ובצלים, שמנת חמוצה וזיתי קלמטה; קובנה עם טחינה, רסק עגבניות, שמנת זיתים וביצה חומה; ריזוטו קרם דלעת ושקדים קלויים; לזניה שחורה עםך פירות ים ברוטב מרינייר ועוד.

ועוד משהו: המסעדה נקראת על שם הסבתא האהובה של המשפחה, שם שהיה גם הכינוי של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אב"י, בנו של אליעזר בן יהודה.

מומה. קרית ענבים. 02-6459727. שעות פתיחה: ימים ב'-ש' משעה 12.00 ועד אחרון הלקוחות. לא כשר

קפה דרך הגפן , בית זית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת דרך הגפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמרתם פסטורליה - אמרתם קפה בדרך הגפן. מדובר במשתלה עם מים מפכפכים, עצים, שתילים, פרחים ועשבי תבלין כשבתוכה מסתתר בית קפה- מסעדה, אחיו הקטן של קפה איתמר.

בתפריט: ארוחות בוקר שונות כמו אגס בנדיקט, קרוק מדאם, ארוחת בוקר ישראלית, פריטטות שונות ועוד, מבחר סנדביצ'ים, סלטים ומאפים.

ועוד משהו: אם כבר אתם בסביבה, אל תשכחו לקנות משהו מהמשתלה.

דרך הגפן. רחוב דרך הגפן 1, מושב בית זית. 02-6502044. שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-08:00, ו' 08:00 עד 3 שעות לפני כניסת השבת, ש' משעה לאחר צאת השבת ועד 23:00. חלבי, כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully