וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצה כמשל: איך בוחרים מתכון טוב ברשת

15.4.2015 / 12:25

מחפשים אחר מתכון מסוים ברשת ולא מצליחים לבחור מה יעבוד הכי טוב? מאמן המטבח נותן טיפים לגולשים המבולבלים על האופן שבו מוצאים את המתכון האמין ביותר

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל

בית העם. עידו שחם
בית העם/עידו שחם

חנוך שאל: אני מחפש ברשת מתכונים לפיצה וככל שהחיפושים נמשכים אני נהיה רק יותר ויותר מבולבל. המתכונים משתנים זה מזה גם ברשימת המצרכים וגם באופן ההכנה. איך אני אמור לדעת שהמתכון אותו אני בוחר להכין הוא אמין?

שני אספקטים לשאלתך – ראשית הפיצה, ושנית, חיפוש המתכונים. אנצל את ההזדמנות להשתמש בפיצה – מתכון מורכב ובעל ניואנסים רבים בשלבי ההכנה, כמשל לחיפוש מתכונים ברשת, שמציעה לך עשרות ולפעמים מאות אפשרויות לאותה מנה.

מהפרט אל הכלל
הדבר הכי חשוב בחיפוש מתכון ברשת הוא שהמתכון יהיה מפורט, ויגע בסוגיות השונות עימן יתמודד בבית מכין המתכון. בפיצה, כאמור סוגיות רבות, וביניהן:
1. סוג הקמח
2. סוג וכמות השמרים
3. כמות המים
4. זמן ואופן הלישה
5. מרקם הבצק
6. זמן ומיקום ההתפחות
7. אופן הכנת הרוטב (או רטבים)
8. בחירת הגבינות והתוספות
9. אופן האפייה
10. אופן העברת הבצק אל התנור והוצאתו משם

נשמע הרבה נכון? הרבה יותר מסובך מלהכין מרק. מסיבה זו פיציולו (מכיני פיצה) מומחים באיטליה חוזרים הביתה עם משכורות שלא נופלות מכאלו של שפים בכירים ביותר.
המענה למרבית הסוגיות יבוא בהקדמה למתכון, שזה חלק שנוטים לרפרף עליו (כי הרבה יותר קל להתמקד בתמונות), וכותבים טובים ידעו לכוון אותך בכותרות ובהדגשות, או להפנות לקריאה משלימה בעת הצורך.

על אותו עיקרון של מתן מענה לסוגיות הפיצה, בכל מתכון שאתה מחפש ללמוד להכין, בין אם זה מוקפץ, עוף בתנור או אפילו סלט פשוט, ככל שיש יותר מענה לסוגיות המוב?נות במתכון, כך הסיכוי להצליח בהכנה על סמך קריאה בלבד עולה. תחפש מתכונים ארוכים ומפורטים, וגם כאלו שבהם יש תמונות של שלבי ההכנה כאשר העניין רלוונטי. תשאל את עצמך, אחרי הקריאה: האם יש לי את כל המידע שאני צריך לצאת לסופר ולהתחיל לקנות מצרכים?

דרך טובה לבדוק מהימנות היא להסתכל בתגובות: האם ישנה אינטראקציה בין כותב המתכון לבין הקוראים, ואיזה מענה ויחס מקבלות השאלות (גם השאלות הבסיסיות ביותר, שהן לרוב הכי חשובות). ככה תדע שאם לך תהיינה שאלות, הן תקבלנה תשובות בזמן סביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המון ניואנסים. הכנת בצק פיצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל הם לא אותו דבר

בהכנת פיצה, יש שוני במצרכים ובאופן ההכנה בין מתכון אחד למשהו – עניין זה רלוונטי בעיקר להכנת הבצק. זאת מכיוון שניתן להשתמש גם בשמרים טריים וגם ביבשים (וברשת יש גם מתכונים רציניים לפיצה על בסיס מחמצת), לשלב מספר סוגים או לעבוד עם סוג אחד של קמח, להוסיף את המלח בשלבים שונים, להחליט אם לשים או לא לשים שמן זית בבצק, ולתת לו לתפוח שעתיים או 24 שעות (ואיפה הכי כדאי לתת לתפיחה להתרחש).

גם האפייה היא עניין טריקי: פיצריות איטלקיות מכילות תנורים שמגיעים לטמפרטורות גבוהות מאוד, שמאפשרות לבצק להיאפות ולהפוך פריך תוך מספר דקות. מתכון טוב לפיצה הוא כזה שזוכר שאין לגולש טאבון לבנים עם עצים בוערים בחצר, ומדריך להגיע לתוצאות דומות (ככל הניתן) על ידי חימום התנור הביתי לחום מקסימלי, ושימוש בתבניות עבות או אבן אפייה, ומסביר איך להוביל את הפיצה אל ומהתנור (בעזרת מעין משוט עץ גדול).

היתרון הוא שמספיק למצוא מתכון אחד שתופר את הבצק ואופן האפייה ואתה מסודר. ברגע שיש את הבסיס, את עניין הרוטב והתוספות כבר אפשר לקחת ממקורות אחרים, כי אלו משתנים שאינם תלויים בבצק.

בהצלחה!

לעוד שאלות גולשים
פיצה ביתית מהירה בלי שמרים
פיצה ביתית כמו בפיצריה
לבלוג של עז תלם

  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully