וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאה לדרך המסעדה החדשה של יונתן רושפלד

19.4.2015 / 16:49

אחרי שורה של מסעדות מפונפנות, יונתן רושפלד חוזר למקורות ומבשל עם עודד סיידא במסעדת "ארוחת ערב" בתל אביב, מה שהוא מכנה "אוכל פשוט"

A photo posted by @roshfeld_food on

בתקופה האחרונה מסתמנת מגמה מובהקת של חתירה לפשטות, לא רק בקרב שפים צעירים כמו תומר אגאי בסנטה קתרינה, אלא גם בקרב שפים מכובדים כמו יונתן רושפלד. בסוף השבוע האחרון יצאה לדרך מסעדת ארוחת ערב המסקרנת, בניצוחם של עודד סיידא ורושפלד. לזכותו של רושפלד ייאמר שחוץ מלהכין אוכל, הוא בהחלט יודע איך לעורר באזז. לפני שבועיים העלה השף בחשבון האינסטגרם שלו את הפוסט הבא "ראיתי כבר עשרות אלפי מסעדות בחיים, אבל כזאת ראיתי רק בחלומות. קטנה, צנועה, טבח מציץ מהמטבח הקטן ושולח אהבה, לא טרנד, לא מולקולרי, לא אמירות, אוכל".

בהמשך נחשפו הפרטים, מדובר במסעדת לונץ 13, של השף עודד סיידא. לונץ 13 אשר תפקדה עד פסח האחרון כמסעדה פשוטה יחסית- בית קפה בלי יותר מדי רעש וצלצולים, הודיעה לפני החג על סגירת המקום לשבועיים והבטיחו רענון במסעדה ובתפריט. רושפלד זיהה ככל הנראה את הפונטציאל של המקום ואת הכישרון של סיידא וחבר אליו על מנת להגשים חלום ולעשות יחד מה שהוא מכנה "אוכל פשוט".

במקום החדש אין תפריט, וגם לא מנות ראשונות, ישנן רק שתי מנות עיקריות בשריות ועוד מנה צמחונית, שבשלב זה מתחלפות פעם בשבוע. השבוע, המנות המוגשות הן כתף צלויה בחום מטורף, פרוסה דק עם מלא עשבים חיים לצד עדשים שחורות וצ'יפס, המנה השניה היא תרנגולת הצלויה בפלפל שחור, קוניאק ובצלים לבנים בסיר כבד. הסיבה על פי רושפלד לכך שבמקום מוגשות מנות עיקריות בלבד היא שבכל מסעדה אחרת אנחנו כבר לא מגיעים רעבים למנה העיקרית. כמו כן שיתף רושפלד, שוב בחשבון האינסטגרם שלו כי "נמאס לי מתפריטים, נמאס לי לבחור, רוצה לשבת ושיגידו לי שיש מנה מופלאה, וכל מה שצריך מסביב יין אחד וזהו!".

נראה כי אחרי תקופה ארוכה בה רושפלד פתח מסעדות יקרות ויוקרתיות עם מנות מסובכות, התחשק לו לצאת לפרויקט עצמאי ומינימליסטי יחסית, ללא קבוצת עדי'ס לייף סטייל מאחוריו. באחד הפוסטים האחרונים הוא כתב "אני אוהב אנשים מיוחדים, אני מודה שפעם ראשונה בחיים אני עושה כזה דבר נסחף לחוויה שלוקחת אותי חזרה למקום בו נולדים טבחים, במטבח פשוט ללא אמצעים כמעט רק נטו כישרון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ארוחת ערב. פייסבוק לונץ 13, צילום מסך
לונץ 13. ארוחת ערב יצאה לדרך/צילום מסך, פייסבוק לונץ 13

עם זאת, לחובבי מסעדות היוקרה, או פשוט אנשים שאוהבים לקבל תפריט במסעדה אליה הם מגיעים, אין מה לדאוג, במקביל לעבודה במסעדת ארוחת ערב עומל רושפלד בימים אלו על פתיחתה של מסעדת הרברט סמואל כשרה בירושלים, וכן על מסעדה נוספת חדשה שתיפתח במלון בוטיק ביפו, במקום בו שכנה תחנת המשטרה בעיר.

ארוחת ערב, לונץ 13, ת"א, 054-8132377. שעות פעילות: שני - שבת: 18:00-00:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully