וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מסאחן יפואי על פיתה

21.4.2015 / 7:34

לכאורה מדובר בעוף פשוט עם תבלינים על פיתה, אבל המסאחן מלא הטעם של חוניטו עולה על סך חלקיו, ומציע מנה ביתית נהדרת ב-25 שקלים. ושלא תעזו להשתמש בסכין ומזלג

המסאחן של חוניטו. קובי רובין
המסאחן של חוניטו/קובי רובין

יש חלוקה מובהקת בעם בכל הקשור לשתיית קפה. בלי קשר לתפוצה או אמונה, החלוקה הכי ברורה קיימת בין נאמני הקפה עם ההל, לבין אלו ששותים אותו בלעדיו. אני שותה קפה רק עם הל, אותו אני קונה אצל חוני בקפה טיראן כבר מעל לעשרים שנה, עוד מהימים שהייתי מילואימניק צעיר, עם אותה טחינה דקה וריח הקפה עז שנלווה לחוויה. זה אולי האזור היחיד בארץ שבו קפה נחלה הידוע לא מצליח למכור בהיקפים משמעותיים, במקומו, קפה טיראן של משפחת חוני הוא חלק מהנוף היפואי הקבוע של יודעי דבר.

לפני שנה בערך, החליט רמזי חוני להרחיב את העסק. הוא לא ידע מה הוא הולך בדיוק לפתוח כשהחנות הסמוכה התפנתה. ההזדמנות הגיעה לעשות משהו לנשמה. היה בטוח שיעשו כאן קפה, הכי טרי שיש. על השם אחראי הבן הגדול, שזה שם חיבה שהוצמד לו מילדות. אפשר וצריך להזמין על הדרך ספלון של קפה עם הל. רמזי מגיש במקום גם אוכל ולשם כך העסיק את מוראד, גם הוא יפואי במקור, שמכין אוכל מבושל. בפעם הראשונה שהגעתי לא היה שלט שרמז על כך. פשוט שאלתי אם יש משהו לאכול, רק זיהיתי בזווית העין מישהו אוכל מצלחת אורז אחד אחד ולידו קערה עם קציצות וירקות מבושלים. הריח תפס אותי והזמנתי מנה בעצמי האוכל והמחיר היו טעימים, 25 ש''ח בלבד.

הסקרנות גרמה לי לשאול אם יש עוד מנות, מוראד אמר שהוא עושה מסאחן, מיד שאלתי מתי והתייצבתי בהתאם בשעה היעודה. יש כל כך הרבה וריאציות של מסאחן והייתי מוכרח לחוות את זו של מוראד. הרי לכאורה מדובר בסך הכל בעוף עם תבלינים, אבל זה לא תופס במקרה הזה. העוף של מוראד מתבשל בעדינות עם תבלינים, מונח על מצע של בצל מטוגן היטב בשמן זית עם הרבה סומאק, מונח לו על פיתה עיראקית. את כל היופי הזה מכניסים לתנור לחלק העליון עד שהעור נמס לתוך העוף, אבל לא לגמרי והפיתה נהפכת לקריספית ולבסוף, המנה מוגשת לשולחן בליווי שקדים פרוסים.

המסאחן של חוניטו. קובי רובין
המסאחן של חוניטו/קובי רובין

הריח של המסאחן ממלא את הריאות, ניחוח העוף המבושל וקלוי, הבצל המתקתק והשקדים העדינים. קודם כל לוקחים פיסת פיתה קריספית מסביב וטובלים לתוך הבצל, קצת מתיקות על ההתחלה. זהירות - העוף רותח, נא להתנהג בהתאם. קודם מקלפים את העור הצרוב, בוצעים עוד חתיכת פיתה יחד עם חתיכת עור, טעם גן עדן אמיתי, עכשיו העוף מתחיל להתקרר. חוזרים לאכול את הבצל עם הפיתה, אז ורק אז נוגסים בשכבה העליונה של העוף. הוא רך ומלא טעם, כמות הנוזלים שבושל בה בושל מונעת התייבשות, כל חלק עדין בדיוק במידה הנכונה, שלא תעזו להשתמש בסכין ומזלג, אני הגעתי עד לעצמות והמשכתי עוד קצת.

המסאחן של חוניטו. יפת 121 תל אביב. 054-2682680 שעות פתיחה: א' סגור ב'- ש' 07:00-23:00. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • מסאחן
  • עוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully