וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנדורה: השווארמה שמשנה את כללי המשחק

8.6.2015 / 11:09

תשכחו מעמוד שווארמה אנכי ותתחילו להתרגל לרעיון הבא של רשת השווארמות בנדורה: שווארמה אופקית על גחלים שמעניקה למאכל הרחוב האהוב טעם שונה בתכלית

יח"צ - חד פעמי
לא עוד עמוד שווארמה אנכי אשר מופעל על ידי גז, אלא שווארמה אופקית אשר מסתובבת מעל פחמים לוהטות.

רשת שווארמות שמתפרשת ברחבי הארץ בימים אלה, ממתגת מחדש את אחד המאכלים האהובים ביותר בישראל. רשת בנדורה (עגבניה בערבית) מונה כבר ארבעה סניפים בקרית אתא, אשדוד, רמת גן והרצליה, עובדת על הקמתם של שישה סניפים נוספים. תוך מספר חודשים מתכננים בעליה לפתוח למעלה מ-50 סניפים ברחבי הארץ.

מעבר לפריסה הארצית הרחבה, שיטת השווארמה של בנדורה, משנה את חוקי המשחק. לא עוד עמוד שווארמה אנכי אשר מופעל על ידי גז, אלא שווארמה אופקית אשר מסתובבת מעל פחמים לוהטות. את בנדורה פתחו קבוצת משקיעים, בראשם המנכ"ל חיים חלפון, אשר גם פיתח את הקונספט. "כשהייתי ילד, הייתי שומע הרבה מסבתא שלי, שהגיעה מסוריה, על שווארמה שעובדת על פחמים שנודדת בין כפרים. זה משהו שנפוץ בכפרים של מדינות שכנות כמו ירדן, מצרים וסוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווארמה מאוזנת על גריל פחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

זיכרון הילדות התעוררר לתחיה, כאשר חלפון נתקל בעגלת שווארמה כזאת, במהלך טיול צלילה בשארם א-שייח שבסיני. במשך שנה פיתחו חלפון וחבריו בתורכיה את גלגל השווארמה המאוזן, "הרעיון היה לפתח מכשיר חשמלי שיסתובב, וכן למצוא מתכון שיתאים לשווארמה".

אז העובדה שהיא מאוזנת זה לא רק גימיק? זה באמת משפיע על הטעם?

"ברור. התבלין שיש לו פה הכי הרבה השפעה, זה גריל הגחלים הלוהטות מעליו מסתובבת השווארמה. זה כמו על האש, אם עושים על גריל גז או על גריל פחמים זה לא יוצא אותו דבר. כל הרעיון היה לתת טעם אחר לשווארמה. בארץ השוק הזה כבר מפותח, ישראלים יודעים לעשות שווארמה, אז רצינו להיכנס לתחום ולחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממתגים מחדש את השווארמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבנדורה ישנם שני סוגי שיפודים: שיפוד עגל עם צנוברים ושומן כבש, ושיפוד פרגית. המנות מוגשות בפיתות, לאפות ובגטים הנאפים במקום מדי יום. בתפריט תמצאו מנת שווארמה בנדורה (33-45 שקלים), בנדורה מחוזקת- נתחי שווארמה עגל/פרגית מחוזקת טעמים על פלאנצ'ה לוהטת בתוספת בצל, פלפל חריף או עגבניות צלויות על פחמים (35-49 שקלים), בנוסף לתפריט השווארמה מגישים במקום עוד מספר מנות משלימות ביניהן מעורב בנדורה -רצועות הודו, טחול, לבבות ובצל שרוף (33-45 שקלים), קבב עבודת יד (35-45 שקלים) סלט עממי - סלט ירקות מתובל בזעתר ולימון, קרעי פיתה צלויה, נתחי שווארמה עגל, בצל שרוף, טחינה, צנוברים, סומק ופטרוזיליה (42 שקלים), לצמחונים מציעים צלחת מדורה של עגבניה, בצלים ופלפל שרופים עם הרבה טחינה ופטרוזיליה (19 שקלים), כמו כן, מגיש המקום מגוון מנות חומוס (25-39 שקלים) קובה של סורים בעבודת יד (10 שקלים),או רול בנדורה מטוגן בטורטיה (19 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגוון מנות משלימות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר לשינוי הקונספט, ברשת מעוניינים למתג מחדש את השווארמה, שלא תמיד נתפסת כמאכל סקסי במיוחד. "הרעיון היה להעמיד את השווארמה בפרונט. לעשות את זה מעורר תאבון. אנחנו מציגים את שיפודי השווארמה בגאווה בוויטרינה, ואנשים פשוט עומדים ומסתכלים על המחזה המדהים הזה. גם מישהו שתכנן לאכול סלט לא יעמוד בפני זה".

בבנדורה מתכוונים להתפתח גם מחוץ לישראל, כרגע מתקיים משא ומתן מתקדם במדינות רומניה ורוסיה.

רשת סניפי בנדורה ברחבי הארץ, כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully