וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמלה החדשה: טעים, נעים ואפשר בכפכפים

18.6.2015 / 7:19

מסעדת רמלה החדשה של שאול טבת שקמה על חורבות רדיו רוסקו, לא נפוחה מעצמה כמו מקומות אחרים בתל אביב, ואת הפשוט שהיא מגישה היא עושה טעים וטוב ובתמחור אנושי

מסעדת רמלה. דרור עינב
שיפודי דג במסעדת רמלה/דרור עינב

לאלנבי 97 ו-99 נודע מקום של כבוד בדברי הימים של המסעדנות התל אביבית. שם שכן משך שנים ארוכות בר הבשר סטפן בראון של שאול טבת, מהמסעדנים היותר ותיקים ומנוסים בתל אביב, שפעל החל מ-1997. זה היה המקום הכי טוב ונכון בעיר לאכול בו בשר, באווירת חצר תל אביבית של פעם. טבת המשיך להגיש בו בשר מצוין, אבל כמו שקורה לא מעט, קסמו הבלייני של סטפן בראון התפוגג בהדרגה, והמקום נסגר.

בבית הצמוד לסטפן הפעיל טבת במקביל את רדיו רוסקו, פיצריה ומסעדת פסטות. האוכל היה בסיסי, לא בהכרח מבריק, אבל עם אווירה ראויה וכיף היה לבלות שם. בשנים בהן פעלו שני המקומות במקביל זה היה מעין מתחם עם סינרגיה רבת קסם; אבל גם רדיו רוסקו הלך לבסוף בדרך כל בשר, ונסגר. לפני מספר שבועות פתח טבת, יחד עם שותפים נוספים מעולם האוכל והלילה, את רמלה החדשה, במקום רדיו רוסקו.

פטיו תל אביבי נושן ומרחב פנימי עם בר ארוך ודומיננטי, אליו מצטרפים שני חללים נוספים, יש ברמלה. העיצוב והאווירה סוחבים לחוויית בר עם אפלוליות נעימה. לכאן לא באים לאכול ראשונה ועיקרית כמו במסעדה, וגם אין מנות סבוכות ורציניות כמו בגסטרו בר מושקע. שיפודים הם לב העניין כאן. אם לדייק: שיפודונים ועליהם בשרים, מיני דגה וגם - טבעונים, שימו לב - אופציות ירק רבות. לצד אלו יש מספר סלטים, כמה אפשרויות פיצה ועוד קצת בשר, הפעם בוורסיה מוגדלת.

מקדם היומרה ברמלה צנוע, וכאלו הם גם המחירים. מחירי שיפודוני הבשר (שלוש חתיכות לשיפוד, כ-50 גרם) נעים בין 16 ל-25 שקלים. שיפודוני הירקות עולים כמובן הרבה פחות. זה מקום שאפשר להגיע אליו ולא להוציא המון; להבדיל מהברים הגסטרונומיים של תל אביב, שקשה לצאת מהם בפחות מ-400 לזוג, לא כולל שתייה. במילים אחרות: רמלה הוא מקום יומיומי לגמרי. אפשר להגיע בכפכפים.

מסעדת רמלה. דרור עינב
סלט שורשים/דרור עינב

הזמנו חמישה שיפודים: שייטל (16 שקלים), לב טלה (16 שקלים), שקדי עגל (25 שקלים), נתח קצבים (25 שקלים) וסרדין (13 שקלים). למעט שיפוד לב הטלה, שהיה מוצלח פחות, שלושת שיפודי הבשר היו טובים. איכות הבשר איפשרה לעיסה ממושכת אגב גרגור קל, נעים. מצב הצבירה שלו העיד על יד טובה ומיומנת ביותר על הגריל. לצד שיפודי הבשר הגיע, און דה האוס, שיפוד ירקות (עגבנייה ובצל ירוק) חביב.
גם הסרדין, שהושחל בשלמותו על שיפוד העץ, סיפק את הסחורה. הצריבה שלו היתה מדודה ומעודנת. ניכר שניצב במרחק הנכון (כלומר רחוק מספיק) מהגריל עליו הונח. הדג עצמו היה טעים ממש, והזכיר שוב כמה משמח יכול להיות סרדין טרי וטוב, מהסוג הנמצא ברבים בחופי ארצנו, ומשום מה אינו זוכה כאן למעמד לו הוא ראוי.

ליד הבשר הזמנו סלט שורשים (34) שהגיע בקערה, וכלל מיני ירקות שורש (גזר, צנון, קולרבי וחברים נוספים) במעטפת רוטב לימונית קלילה ונעימה. הטריות והרעננות אמרה כאן את דברה, וזו היתה התוספת הבסיסית הנכונה לשיפודים.

זוג שבא לנשנש יכול לעצור בשלב הזה ולהתמסר למנעמי שתייה שתמחורה כאן שפוי (אף שתפריט היינות ראוי להרחבה ולשדרוג) או לנשנש עוד כמה שיפודים. במגרת תפקידנו ביקשנו לדגום עוד משהו, משופד פחות לשם שינוי. הלכנו על המבורגר (65), ולא הצטערנו. בשרו הקצוץ (להבדיל מטחון) היה איכותי מאוד, הוא לא היה שומני מדי והצריבה לדרגת מידיום מינוס הבליטה היטב את הבשריות הטובה שבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסעדת רמלה. דרור עינב
שיפודי אננס ומשמש/דרור עינב

נאמנים לדי.אן. איי של רמלה החדשה – הגריל, ובעיקר מתוך העדפה לא לתקוע ריבוא שמנת וסוכר באמצע הלילה, בחרנו בקינוח על שיפודים: אננס ומשמש (12 שקלים כל אחד) ברוטב תפוזים. היה קל, חביב וענייני. קצת קינוח דוגמניות אמנם, אבל כזה שמספק את הסחורה.

רמלה החדשה אינה מנסה להתחרות באתרי הגסטרונומיה רבי החשיבות, הסמוכים אליה ב"סוהו" התל אביבי. היא מקום לשתות וללעוס בו קצת חלבון באווירה לגמרי לא מחייבת ובתמחור אנושי. אפשר לאכול לגמרי בקטנה ואפשר גם ללכת על יותר. זוג שיזמין אפילו עשרה שיפודים וסלט ייצא בפחות מ-250 שקלים לפני שתייה. לגמרי הגיוני. באוקיינוס הברים העדכניים והיקרים של תל אביב, נעים לגלות גם מקום שלא עושה עניין גדול מעצמו, אבל את הפשוט-פשוט משכיל לעשות טוב ונכון.

רמלה החדשה, אלנבי 97, 03-5604725. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully