וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולד ב-4 ביולי: 10 המאכלים הכי טובים שהגיעו מאמריקה

4.7.2015 / 2:22

עם כל הכבוד לטלוויזיה וגם למוזיקה, הייבוא האמריקאי בתחום האוכל מרשים לא פחות. לכבוד ה-4 ביולי, יום עצמאותה של אמריקה, הרכבנו את רשימת 10 המאכלים מהיבשת הגדולה ששינו את העולם

קאפקייקס

קאפקייקס. צילום:SHUTTERSTOCK, ShutterStock
קאפקייקס/ShutterStock, צילום:SHUTTERSTOCK

הקאפקייקס החלו להתפתח בארצות הברית במהלך המאה ה-19, כשהבשורה הגדולה שהן הביאו עמן הייתה זמן אפייה קצר וחסכוני יחסית לעוגה. מאז שהומצאו העוגות הפכו לטרנד וסמל סטטוס בעולם הקולינרי. עשרות מאפיות שהוקמו בניו יורק הוקדשו רק להן. הבנות של סקס והעיר הגדולה העלו את הקאפקייס על המפה, ומהר מאוד העוגות היפות עם שלל הקרמים והציפויים הפכו לפופולריות גם בארץ.

צ'יזבורגר

המבורגר. ShutterStock
ההמצאה האמיתית/ShutterStock

ההמבורגר עצמו אמנם הומצא בגרמניה (שמו מגיע מהעיר המבורג) אולם ההמצאה של הצ'יזבורגר היא כל כולה של האמריקאים. ויסלחו לנו שומרי הכשרות, אבל זאת ההמצאה האמיתית בכל הסיפור. ישנם ויכוחים על מי היא המסעדה הראשונה שהמציאה את הצ'יזבורגר, אבל על כך שזה היה בתוך ארה"ב אין ויכוח. מי שהפכה את הצ'זבורגר לסמל מסחרי ומוכר בכל העולם היא רשת מקדונלדס האמריקאית, שגם היא, חייבים להודות, ייבוא לא רע מאמריקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סלופי ג'ו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלופי ג'ו במסעדת הדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסלופי ג'ו, הכריך הפופולארי של האמריקאים מורכב מלחמניית המבורגר ובתוכה בשר טחון (לרוב בשר בקר או בשר חזיר), בצל מטוגן, רוטב עגבניות מתוק או קטשופ ותבלינים. הכריך הומצא בארה"ב בתחילת המאה -20, שמו ניתן לו בשל העובדה שהבשר הטחון נוטה ליפול אל מחוץ לכריך, דבר היוצר מראה מרושל. ג'ו על פי האגדה פשוט היה הטבח שהמציא את זה. בארה"ב ואפילו כאן בארץ, יש היום מגוון ורסיות לכריך הסלופי ג'ו, אחד המאכלים שזה הכי לגיטימי להתלכלך כשאוכלים אותם.

דונאטס

דונאטס. ShutterStock
הכי הומר סימפסון/ShutterStock

ההיסטוריה של הדונאטס אמנם שנויה במחלוקת. על פי גרסה אחת הגיעו הדונאטס לצפון אמריקה בכלל מהולנד. עם זאת, יש ראיות ארכאולוגיות לכך שמאכל דומה הוכן על ידי התושבים המקוריים של אמריקה בשטח המצוי כיום בדרום מערב ארצות הברית. ‏בחור בשם הנסון קרוקט גרגורי טען שהמציא את הדונאט בשנת 1847 כאשר לא היה מרוצה מטעמם של הדונאטס הכדוריים וביקש לנקבם. הניקוב התבצע באמצעות מכסה של מיכל פלפל שחור. בכל מקרה עבורנו הסופגניה הטעימה עם החור והציפוי הטעים תמיד תהיה מזוהה עם שוטרים אמריקאים ועם הומר סימפסון.

ניו יורק פיצה

ניו יורק פיצה. ShutterStock
ניו יורק פיצה/ShutterStock

אמנם הפיצה שייכת לאיטלקים, אבל הניו יורקים רשמו לזכותם את הפיצה הזאת. הפיצה הניו-יורקית היא כזאת שבאופן מסורתי אוכלים ביד, ולא בסכין ומזלג חלילה. היא מאופיינת בבצק דק, חתיכות גדולות, ומורכבת משכבה דקה של רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה. לעומת איטליה, בה פיצריה היא מסעדה לכל דבר, בה יושבים לשולחן עם מגש פיצה, הפיצה הניו יורקית קלילה יותר - ניתן לקנות סלייסים בודדים, ולקחת אותה לדרך, לרוב מקופלת לשניים בשל רוחבה. ניו יורק נחשבת מעצמת פיצה לא קטנה, עם פיצריות שכונתיות בכל פינת רחוב.

ניו יורק צ'יז קייק

ניו יורק צ'יז קייק. ShutterStock
עוגת גבינה בסגנון ניו יורק/ShutterStock

מאכל נוסף שזכה להיקרא על שמה של העיר ניו יורק, היא עוגת הגבינה ניו יורק צ'יז קייק. גם כאן, כמו בסעיף הקודם, עוגת הגבינה המקורית לא הומצאה על ידי האמריקאים, אלא דווקא ביוון. אבל תסמכו על האמריקאים שהם כבר חשבו על גרסה משלהם, ואם היא תהיה משמינה יותר, מה טוב. האמריקאים הם אלו שהוסיפו לעוגת הגבינה המקורית את קרם השמנת. למעשה גבינת השמנת הומצאה, די בטעות על ידי רפתן ניו יורקי, אותה גבינה שווקה קצת אחרי תחת המותג פילדלפיה. מאז הפך קרם השמנת להיות מרכיב כמעט הכרחי בעוגות הגבינה האמריקאיות, שזכו כאמור, די בצדק לכינוי ניו יורק צ'יז קייק.

דגני בוקר

קורנפלקס. ShutterStock
דגני בוקר צבעוניים/ShutterStock

דגני בוקר הם ללא ספק ארוחת הבוקר הכי אמריקאית. בכל סרט או סדרה, כל המשפחות המאושרות, וגם אלו שפחות פותחות את הבוקר בקערת דגנים עם חלב. רפורמת מזון במאה ה-19 בארה"ב קראה לקיצוץ צריכה מוגזמת של בשר בארוחת הבוקר, נבחנו אופציות צמחוניות חלופיות, וכך נכנסו הדגנים לתמונה כארוחת הבוקר האולטימטבית. מאז פתיתי התירס הקלאסיים, עבר הרבה חלב בנהר, והיום המבחר הוא אין סופי.

כנפיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנפיים במסעדת ווינגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנפי עוף, או כפי שהן מכונות באמריקה, בפאלו ווינגס, מופיעות בדרך כלל במטבח האמריקאי כשהן מטוגנות בטיגון עמוק, עם רוטב באפאלו מסורתי. גם לגביהן כמובן, כמו לגבי כל מאכל שמכבד את עצמו, יש ויכוח סוער באיזה בר או מסעדה בדיוק המציאו אותן ומתי. כיום קיימות גרסאות רבות לכנפיים האהובות, גם בארץ, עם מגוון של רטבים ומטבלים.

פאי תפוחים

פאי תפוחים של מירב שיינר. אפיק גבאי
פאי תפוחים/אפיק גבאי

פאי התפוחים אמנם הגיע לצפון אמריקה עם המתיישבים מהולנד ומאנגליה, אשר הביאו איתם את אהבתם למאכל, אבל היום הוא כבר נחשב לגמרי לסמל אמריקאי. המתיישבים במערב ארצות הברית, בהיעדר תפוחים יצרו "פאי דמוי תפוחים" תוך שימוש בסוכר ובתבלינים בניסיון ליצור טעם המזכיר את הקינוח האהוב. עם השנים הפך פאי התפוחים לאחד מסמליה של ארצות הברית ולמעשה למאכל לאומי. הביטוי "אמריקאי כמו פאי תפוחים" מעיד על כך יותר מכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully