וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוה טריאסטה: עיר הקפה הרותחת של איטליה

האיטלקים לא קנאים רק לפיצה ולפסטה אלא משוגעים גם על קפה טרי ומשובח. ביקור בצפון מזרח איטליה, בעיירה טריאסטה שבה תרבות קפה מסורתית ו-4 בתי קפה שחייבים לבקר בהם

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
טריאסטה - עיר נופש מושלמת/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

כשחושבים על איטליה בהקשר הקולינרי, מיד יקפצו לראש הפסטה והפיצה. דווקא הקפה, עוד אחד מסמלי גאוותה של איטליה, לא עולה מיד לראש, אבל למעשה האיטלקים משוגעים על קפה. וכמו כל דבר שהם אוהבים ומתמחים בו, הם לוקחים את הקפה ברצינות הראויה לו ונותנים לו את מלוא הכבוד עם שורה של טקסים, כללים וחוקים. העיר טריאסטה בצפון מזרח איטליה, היא דוגמא מצוינת לכך. העיר, ששוכנת על הגבול עם סלובניה היא לא רק מקום מושלם לנופש על מי מנוחות, עם מזג אוויר ים תיכוני אידיאלי, אלא גם מתגאה בשורה של בתי קפה ססגוניים.

שם גם ממוקם מפעל הקפה של Illy, אשר ממנו מספקת החברה מכונות ותערובות קפה לכל העולם, וכמובן לבתי הקפה בעיר. במקומות רבים בעיר יש מתכוני תערובות קפה טריות, שהוכנו ישירות מהמפעל, במיוחד עבורם. עד כדי כך מתייחסים ברצינות לקפה במקום הזה, שבעיר קיימת גם אקדמיה של החברה בה עוברים הבריסטות הכשרה על מנת שיוכלו לספק ללקוחות את הקפה המושלם. באיטליה, האדם שאמון על הכנת הקפה, הבריסטה, משמש כמקצוע מכובד לכל לכל דבר. באקדמיה לומדים לבשל את הקפה בדיוק ובזמן הנכון, כי קפה שבושל יותר מדי זה כמו פסטה שמוגשת לא אל דנטה - תופעה מוקצה שהאיטלקים לא יוכלו לקבל.

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אקדמיה לקפה, מסתבר שיש דבר כזה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

כראוי לעיר שמתייחסת ברצינות תהומית לקפה, יש שפע של בתי קפה בטריאסטה. ותיקים וקלאסיים לצד חדשים וטרנדיים, אולם בכולם מושם דגש רב על איכות הקפה. האיטלקים נוהגים לעשות הפסקות קפה במהלך יום העבודה, ולהזמין אספרסו אותו הם שותים מיד, ממש על הדלפק. וזהו הרעיון של אספרסו - קפה שמכינים באותו רגע מיד עם ההזמנה, לפי טעמו של מי שהזמין אותו, ושנלגם מיד ומהר. קבלו המלצה ל-4 פנינים מובחרות לשתות בהן קפה בעיירה הקסומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הנוסטלגי: Cafe Tommaseo

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
זאכר טורט/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

Cafe Tommaseo הוא אחד משני בתי הקפה הוותיקים בעיר. הוא קיים משנת 1830, והעיצוב והאווירה בו מזכירים את וינה ולא בכדי - הוא עוצב בהשראת בתי הקפה המפוארים של וינה. גם בתפריט מככבות מיטב היציאות של המטבח הווינאי - לצד הקפה המשובח מוגשת פרוסת עוגת זאכר טורט קלאסית, אותה עוגת שוקולד דחוסה ומפורסמת שבתוכה מסתתרת גם ריבה. בית הקפה כמעט לא עבר שינויים מאז שנפתח, מה שמשווה לו אווירה וינטאג'ית שווה במיוחד. הוא נחשב למוקד תרבותי - אמנותי, כמעט בכל אחה"צ מתקיימים בו אירועים שונים כמו השקות ספרים, מכירת ציורים ועוד. הקהל שיושב בו הוא לרוב מבוגר ומלומד - פרופסרים, עורכי דין ושופטים. בשעות הבוקר הוא מעט מגוון יותר כאשר גם הסטודנטים המקומיים מגיעים ללמוד בו, על כוס קפה כמובן.

Piazza Nicolò Tommaseo, 4c, Trieste

המגניב: La Portizza

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הקפה של הקיץ/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

La Portizza קיים בטריאסטה 30 שנה. הוא אמנם לא מהוותיקים בעיר, אבל הוא המפורסם והפופולרי ביותר. בית הקפה הזה מוכר אלפי כוסות קפה, ומלא לעייפה בעונת הקיץ בשל הישיבה הנעימה בחוץ. הקפה לא נח לשניה ופועל החל משבע בבוקר עד 3 בלילה. בין 08:00 ל- 09:00 בבוקר הוא נמצא בשיאו, זוהי שעת הלחץ במהלכה הוא עמוס באנשים. , גם בערב הוא מלא מפה לפה לקוחות רבים מגיעים לכאן. הסיבה העיקרית לפופולריות הרבה שלו היא שב- La Portizza, יודעים כולם, עושים את האספרסו הכי טוב בעיר. במקרה הזה הביקוש הגבוה לקפה גורם לכך שמכונת הקפה עובדת ללא הרף בכל רגע נתון, מה שמבטיח תחלופה, טריות ואיכות גבוהה של קפה, מה גם שהבריסטות שעובדים פה נחשבים למקצוענים מהשורה הראשונה.

Piazza della Borsa, 5/B, Trieste

המעוצב: Pep's

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אידאלי לארוחת בוקר/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אם בקפה הקודם הכי כיף לשבת בקיץ, אז Pep's הוא הקפה האולטימטיבי לחורף, בזכות העיצוב הנעים והמזמין שלו, מה גם שהוא מרווחה מאוד, עם מקומות שייבה רבים. Pep's קיים בסך הכל 3 שנים, אבל כאילו היה כאן מאז ומעולם - תושבים רבים מגיעים אליו מדי יום לאכול את ארוחת הבוקר שלהם. אגב, לא רק הישראלים אובססיביים לגבי הקפה וארוחת הבוקר, גם האיטלקים אוהבים לאכול את הארוחה הראשונה של היום, בחוץ, בבית קפה לצד הקפה. גם מי שהחליט לאכול אותה בבית, לא יפספס כאן הזמנה של קוראסון או מאפה טרי אחר לצד הקפה הראשון של הבוקר.

Via della Cassa di Risparmio, 3, 34121 Trieste

לחובבי אמריקה: Life

טריאסטה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
לייף, חובבי אמריקה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

לתיירים או לחובבי אמריקה האיטלקים, מיועד בית הקפה הבא: לבעלים של קפה LIFE יש חיבה מסוימת לאמריקה. תמצאו שם פוסטרים של אמריקה, מקרר וינטאג' של קוקה קולה ועוד כל מיני סממנים אמריקאים. אך אין מה לדאוג, החיבה מתבטאת בעיצוב בלבד, הקפה תוצרת טריאסטה לחלוטין.

Piazza Cavana, 1, Trieste

הכותבת הייתה אורחת של Illy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully