וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: קבב מציאה בשוק הכרמל

4.8.2015 / 7:28

מי מצליח לאכול בת"א מנה בשרית ב-17 שקלים? בעיר שבה אפילו הפלאפל עולה יותר, מוצא המונה קבב מדהים בשוק הכרמל

קבב אצל רוני בשרים בשוק הכרמל. קובי רובין
קבב אצל רוני בשרים בשוק הכרמל/קובי רובין

אחד הדברים שהכי מרתיחים אותי זה מחירונים מופרכים, על גבי אותם לוחות ירקרקים כמו בבתי ספר של פעם. ביד אומן עם גירים צבעוניים הבעלים מנווטים אותך אל המנה שמחירה לא זהה אף פעם. בעל המזנון יכול לשנות את המחיר כאוות נפשו בכל רגע נתון, במחי מטלית. והסיפור הזה לא קורה במסעדות יוקרה בלבד. לפני כמה שנים אותו תהליך קרה בשוק מחנה יהודה וגלש גם לכרמל, לא תנופה של שיפוץ יסודי (וחבל), אלא צעד לכיוון הפלצנות. היום אפשר למצוא בכרמל חלווה פרימיום ב-110 שקלים לקילו, ממש לא לכל כיס, ישר משוק מחנה יהודה.

אנחנו הלקוחות כמבקרים בשוק הכרמל נהנים, בעלי הבאסטות אפילו נחמדים לפעמים, שיפור עצום, אני עוד זוכר ימים שאם היית מעצבן באסטיונר, היית מגלה שלעגבנייה יש תכונות אווירודינמיות מעניינות לכיוונך. היום האווירה נעימה ומעניינת, אבל שופעת מזנוניהביוקר בכל פינה על אותם שלטי הגיר התלויים. אני מחפש את הקבוע והמוכר, מחירון אמיתי, לא משתנה. איפה אוכלים הפועלים והעובדים של השוק?

חניתי על רחוב הכובשים והתחלתי ללכת דרך סמטאות כרם התימנים, עגלה של ירקות לא עוברת שם בלחץ. על חלקיק של פינה באחת הסמטאות הקטנטנות נמצא המקום הקטן של רוני שעושה קבבים. על הקיר מעל יש שלט קבוע עם מחירון שבחלקו הגדול מגרד את ה20 ש''ח מלמטה, מנת הקבבים בפיתה רק 17 ש''ח, החנקתי את החיוך.שני צעדים לסימטה קיבלתי ניחוח קליל של קבב טרי ישר לתוך האף. על הדלפק היו נתחי צ'יפס מדהימים, דשנים ומלאים. רוני לקח פיתה דשנה, מילא אותה כל טוב מהדלפק והגיש ללקוח, אחרי כבר הגיעו עוד שני פועלים מהשוק, צעיר עם הזמנה של נקניקיות, השני הזמין את השניצל, הקבב שלי היה על האש בתהליכי סיבוב, רוני חולש על העמדה, כל תנועה מדודה ומקצועית, על כל מגבלות המקום, צריך להיות עקשן אמיתי לנוע כל כך הרבה בשטח כל כך קטן, אבל רוני לא מוותר לעצמו אף פעם, איש מטבח אמיתי ומיומן.

קבב אצל רוני בשרים בשוק הכרמל. קובי רובין
קבב אצל רוני בשרים בשוק הכרמל/קובי רובין
מי מצליח לאכול בעיר הזאת מנה בשרית ב-17 ש''ח? פלאפל עולה כאן יותר

הגיע תורי סופסוף, הספקתי לשלם את כל ה-17 ש''ח עוד לפני, רציתי להוכיח לעצמי שאני לא טועה לגבי המחיר, היה נדמה לי לרגע שאני בחלום. מי מצליח לאכול בעיר הזאת מנה בשרית ב-17 ש''ח? פלאפל עולה כאן יותר. רוני לקח את הקבבים והניח בתוך הפיתה. על הכל הוא שם כרוב קצוץ, לא רציתי יותר, את הצ'יפס לקחתי בצד, למה להפריע לביס. קרבתי את הפיתה לאף, יש מיקרים בהם הריח מכה בך בחוזקה, כאן הקבב היה עדין ומחבק, הרגשת את המאמץ של רוני למצוא את הטעם שהוא אוהב לאכול בעצמו.

רציתי לחוות את כל טעמו של הבשר. מכירים את התחושה שהבשר טרי טרי? רוני פשוט קונה את הבשר בשוק עצמו, אין על פשטות. יש קבב שדורש יותר ירק, יש קבב שדורש מלח, לא הקבב של רוני. הוא עושה קבב עם בתיבול מדויק ועדין, לא יומרני או מתובלן לעייפה ו כל כך טרי שאתם תאבדו תחושת זמן בין כל ביס. זו לא פיתה ענקית, אבל היא משביעה בדיוק, יחד עם הצ'יפס השמנמן, זה די והותר. אז במקום ללכת לאכול איפה שמאכילים אתכם, לכו פעם לאכול יחד עם עובדי השוק, הכי אמיתי שיש, במרכז תל אביב.

רוני בשרים. רח' הכרמל אל תוך פינת רח' תרמ''ב/סימטת הכרמל. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:00. ו' 08:00-14:00. אין תעודת כשרות, כל המוצרים כשרים מהשוק

לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • קבב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully