וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חומוס ושולבטה במחיר אחד

11.8.2015 / 7:45

בפעמים הנדירות שהמונה מגיע לחיפה, הוא מתעקש לנגב את חומוס אבו שאקר, גם במחיר של עמידה ממושכת בפקקים. לצד המנה האלוהית שעולה 25 שקלים הוא התמכר לתוספת של תבשיל שולבטה אדמדם

חומוס ושולבטה אצל אבו שאקר. קובי רובין
חומוס אבו שאקר/קובי רובין

למה חיפה כל כך יפה ולמה לעזאזל היא כל כך רחוקה מתל אביב? בשאלות אלה אני מהרהר תמידית בעודי נוהג בה. אני אוהב לטפס במעלה ההר, הדרך למעלה רצופה ברחובות עם סיבובים בילתי אפשריים שאותי כתל אביבי תמיד מפתיעים, ההיגוי במונית מגיע לזוויות לא מוכרות.

רחובותיה של חיפה בנויים במקביל לחוף, ונמדדים לפי קירבתם לנמל. אני מגיע לחיפה רק במיקרים נדירים, וקרה כבר שהתבלבלתי בדרך לאבו שאקר, אבל אני עדיין מתעקש להגיע במיוחד. חיפוש חנייה עקשני במיוחד, פקק תנועה לא מוסבר, אבל מה חדש? אין מצב שתגיע לעיר התחתית בלי להיתקע לפחות פעם אחת בפקק בלי הסבר, זה פק''ל קבוע. אם נתקעים עם המשפחה ברכב, זה בכלל הופך לניסוי במתיחת עצבים רופפים, אל תחפש אשמים, אתה תמיד האשם.

נכנסתי אל אבו שאקר לתוך משב של חומוס טרי מהבלנדר. הוא לא מחביא את העשייה מאחורי הקלעים, כי למה להחביא יופי? המהום הבלנדר הוא חלק מהמקום, בשבילי זו המוזיקה של האוכל בהכנתו, מצידי שיסתובב כל הזמן. החיפאים אוהבים את החומוס כי איפה תמצאו מקום שמתעקש להכין חומוס מרוני אמיתי, שטעמו ייחודי, לא מתובל מדי, טחינה איכותית במרקם אלוהי. בשבילי החומוס הזה הוא חידה, כל כך פשוט שאי אפשר להפסיק לאכול אותו. הפול פחות מעניין אבל הגרגירים עוזרים, טובלים קלות בשמן ומעלה אל חלל הפה, הקסם בהתגלמותו.

חומוס ושולבטה אצל אבו שאקר. קובי רובין
חומוס אבו שאקר/קובי רובין

כל המנה עולה עם התוספות 25 שקלים, אבל אני כאן לדבר על המנה הקטנה האדמדמה. עכשיו החיפאים בקהל יתחילו להזיל ריר, הם יודעים בדיוק על מה אני מדבר - תבשיל השולבטה, מנה יפה שמוגשת ליד החומוס, סוג של פחמימה. והרי מה החוכמה בלקחת בורגול גס ולבשל אותו לשלמות יחד עם פפריקה אדומה והרבה פלפלים אדומים. אחר כך מוסיפים רצועות חציל רך בטעם גן עדן והרי, על מה בסך הכל דיברנו? בורגול אדום עם חציל וירקות.

בפעם הראשונה שאכלתי את תבשיל השולבטה בזמן הלעיסה ויתרתי על הנימוס וביקשתי עוד צלוחית, אבו שאקר הזהיר אותי שהשולבטה יותר כבד ממה שהוא נראה, אבל הייתי במהלך העלמת חציל והחיך שלי לא ידע איך להתמודד עם האושר האדיר של הפשטות. החציל היה הכי קרוב לטעמו הבסיסי, שמר על עצמו בתוך כל הבורגול האדמדם. מסיימים לאכול אצל אבו שאקר, יושבים עוד חמש דקות בשקט, מבקשים כוס מים להירגע, אז מנסים לקום, לא מצליחים, יושבים עוד חמש דקות, מנהלים שיחה על כלום, מזל שאני מומחה בתחום, קמים לאט ומפהקים מאושר במהלך ההליכה. יש קופסה של שולבטה הביתה למחר, לא, אני לא בעניין לחלוק, יש שולבטה, אין חברים.

מסעדת אבו שאקר. רחוב המגנים 29 חיפה. 054-4466181. שעות פתיחה: א'-שבת 08:00-18:00. לא כשר, מספיק מושגח בשביל כל חיפה

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully