וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין : החדשים של כרמל, רקנאטי ויקב רמת הגולן

26.8.2015 / 17:10

אבי אפרתי נותן סימנים ביינות החדשים של יקבי כרמל, רקנאטי ורמת הגולן

1. כרמל, פרייבט קולקשן, שיראז 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. כרמל, פרייבט קולקשן, שיראז 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז . צבע אדום-סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף קל. 13% כוהל בנפח.

כמה? 35 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי בשר ועוף, פסטה.

דבר המבקר: יותר ממשמח להיווכח, שוב, שכרמל יודעים לעבוד טוב ונכון גם ביינות הזולים. זהו מבחנו האמיתי של יקב גדול. יין שמדבר ומתנהג כמו שיראז אוסטרלי ומספק מקסימום אפקטיביות במינימום כסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: יין יום-יום מצוין.

2. כרמל, סינגל ויניארד, כרם סומאקה קברנה סוביניון 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם יחידני סומקה בצפון רמת הגולן. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות בקר וכבש. סטייקים.

דבר המבקר: בנוי היטב, עם פרי ראוי, איזון טוב ומידת מתינות ואיפוק מוצלחת במיוחד. קברנה סוביניון מהסוג הלא מוחצן ולא תוקפני. יין מצוין.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: מטובי היינות המקומיים בקטגוריית המחיר.

3. ירדן, סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה ממרכז וצפון רמת הגולן. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות קטנות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים, וניל, קפה ושוקולד. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקל

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: ממוצרי הדגל של יקבי רמת הגולן. מלוטש ומהוקצע, מתפקע מפרי ועץ, עם מקדם מתיקות קרמלית ברור. הכי "עולם חדש" שיש בהקשר נגישות ופתיינות. יש לזה המון קהל כאן וברור שסוס מנצח לא מחליפים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. לאוהבי הז'אנר).

בשבע מילים: עוד יין של רמה"ג מז'אנר "ישראל ישראלי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

4. רמת הגולן, גמלא, השמורה ברוט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבעבע יבש על בסיס פינו נואר ושרדונה. 12 חודשי התיישנות על משקעי השמרים. צבע זהוב. באף פרי לבן, לימוניות. גוף בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקל

הכי מתאים ל: סושי וסשימי.

דבר המבקר: מבעבעים היא המומחיות הידועה של יקבי רמת הגולן. היין הנוכחי בסיסי ופשוט בהשוואה לאלו הבכירים, מסדרת "ירדן". בשונה מהאחרונים, שמכוונים לקהל אנין, כאן עשו מאמץ לספק מוצר קומוניקטיבי מאד. הפירותיות מודגשת מאד, לעיתים כמעט חשים בגינה מתיקות. חומציות לא מאד חזקה במכוון. מוצר יעיל בדרכו. בהחלט רמה אחת לפחות מעל קאוות מהסוג הפשוט.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשמונה מילים: האח הקטן וההמוני של "ירדן, בלאן דה בלאן".

5. רקנאטי, ספיישל רזרב לבן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס ענבי רוסאן (60%) ומרסאן (40%). היינות משני הזנים התיישנו בנפרד שמונה חודשים ורק בתום ההתיישנות נקבע הרכבו הסופי של הבלנד. צבע זהוב עמוק. באף פרי לבן והמון תבלינים. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 145 שקל

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: יין לבן מצוין, היחידי בישראל בו עושים שימוש ברוסאן ומרסאן, שמקורם מעמק הרון בצרפת. יין ים תיכוני קלאסי, של העולם הישן, עם מבנה טוב, פרי נוכח שמאוזן היטב בחומציות משמעותית, ה-מ-ו-ן תבלינים והמון אופי. מטובי הלבנים המקומיים על המדפים בחנויות.

תמורה לכסף: 2/5 (נהדר אבל קצת יקר. חבל שלא מתמחרים אותו ב-20 שקלים פחות).

בשבע מילים: יין לבן ישראלי במיטבו. יש דבר כזה.

6. רקנאטי, ספיישל רזרב אדום 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס קברנה סוביניון, סירה, קריניאן ומרסלאן. כל אחד מהיינות התיישן מספר חודשים בנפרד ולאחר יצירת הבלנד התיישן היין 18 חודש נוספים. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 195 שקל

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס בשר כבש וטלה. קדירות.

דבר המבקר: הקברנה סוביניון מספק את המאסה. שלושת הזנים האחרים מספקים, כל אחד לשיטתו, טוויסט תיבול עוקצני. פרי מצוין, חומציות טובה מאד, מתינות רבה מאד ומקדם גסטרונומיות גבוה במיוחד. יין ים תיכוני רציני מוצלח מאד, שעודנו סגור מעט עדיין. פוטנציאל ההתיישנות בן עד עשר שנים. מומלץ להתאפק ולפתוח לפחות בעוד שנה. תמורה מוצלחת במיוחד בהשוואה ליינות דגל של יקבים אחרים, שרובם יקרים יותר וטובים פחות.

בשבע מילים: מצוינות ים תיכונית (רק אנא, התאזרו בסבלנות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully