וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הפלאפל הכי טעים שאכלתי בשנים האחרונות

1.9.2015 / 7:31

אחרי שהמונה אכל מהפלאפל של ארז הוא שכח מקיומו של הצ'יפס ורק רצה עוד ועוד מהקריספיות העדינה של הציפוי ונימוחות המילוי. קציצת הפלאפל המושלמת, מסתבר, נמצאת בכלל ברמת גן

פלאפל מנה מנה ברמת גן. קובי רובין
קציצת פלאפל מושלמת/קובי רובין

פלאפל בשבילי הוא ערך, אני יכול לזכור נקודות זמן מדויקות בהן אכלתי פלאפל מעולה ומי היה איתי בכל פעם. יש הרבה בינוניות בארץ, לפעמים נדמה לי שחובבנות זה סוג של מקצוע, יש לי בראש רשימת דרישות לגבי פלאפל, הוא חייב להיות לפני הכל בעל אופי, לא תפל, לבוא לידי ביטוי בטעם. השמן מוכרח להיות לוהט כל זמן הטיגון, פלאפל בינוני יכול לייצר צרבת לאחר כמה שעות, הפיתה חייבת להיות מעולה, הסלטים ביתיים והכי טריים שאפשר ללא ריח לוואי ויש עוד דרישות.

לפי דעתי כל יום קם ישראלי איפשהו ומחליט לפתוח פלאפליה. יש ימים בהם אני מסתובב בארץ עם לקוחות ורואה מקומות שנפתחים כמו שהם נסגרים. חכם תורן מנסה למתג את הפלאפליה שלו במיני שלטים ואורות מרצדים, אבל שוכח ששמועות בארץ עוברות מהר ואנחנו לא רחמנים כלפי מי שמנסה לעבוד עלינו, במיוחד בנושא אוכל. לפני כמה שבועות חלפתי על פני רחוב שד' ירושלים ברמת גן וראיתי שלט עם פלאפל ב-12 ש''ח. הייתי עם לקוח והמשכתי, רושם לעצמי שהמקום שווה בדיקה לאור המחיר.

הכל התחיל לפני עשרים שנה. ארז פתח פלאפליה באזור בורסת היהלומים של רמת גן אחרי כמה שנים מעניינות הוא חזר להיות שכיר, והלך לעבוד במוסד פלאפל רמת גני ידוע, פלאפל לנוער. אחרי שהעסק לא צלח, הוא חזר לעצמאות ולעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - פלאפל שבו הוא מאמין. עכשיו לחלק המעניין, זה הפלאפל הכי טעים באזור, אם אתם אוהבים פלאפל מעולה, זה המקום בשבילכם.

פלאפל מנה מנה ברמת גן. קובי רובין
אחרי מנה רוצים מיד עוד. מנה ועוד מנה/קובי רובין

כל השכונה באה לאכול במקום, נהגי מוניות פוקדים את המקום כל הזמן, אין טנדר או משאית שלא לוחץ ברקס למראה השלט. אח של ארז הכין לי את המנה, אחרי שהוציא את הכדורים הלוהטים מהשמן, הוסיף קצת חריף ירוק טרי, מריחה עדינה, לא להעלים את טעם הפלאפל בחריפות על. כדורים לרוב ריפדו את הפיתה באדיבות, סלט כרוב כבוש רגיל, פטרוזיליה, כרוב קצוץ של הבית על הכל. את הצ'יפס מקבלים בצד. אחרי שאכלתי את הפלאפל של ארז, הצ'יפס פחות עניין אותי, רציתי רק עוד פלאפל ירוק עד, מתובל בצורה מדויקת, טעם גן עדן.

בנגיסה פוגשים את הקריספיות העדינה של המעטפת, הנימוחות של הכדור נמרחת אל תוך חלל הפה והטעם מעביר את המורכבות של ההכנה. קציצת פלאפל מושלמת, פיתה עבודת יד מעולה, כל הפרטים הצטרפו להם יחדיו. מנת הפלאפל של ארז, היא אחת ממנות הפלאפל הכי טובות שטעמתי בשנים האחרונות, אני אזכור לתמיד את הפעם הראשונה שאכלתי אצלו, עכשיו הבנתי למה הוא קרא למקום, מנה ועוד מנה, אי אפשר להפסיק לחשוב על המנה הבאה שמחכה לך במקום.

מנה ועוד מנה. שד' ירושלים 26 רמת גן. 052-6852727. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-22:00. כשר

לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully