וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו איזה מרכיב מטריד נמצא בנקניקיות שכולנו אוכלים

1.11.2015 / 10:23

אוהבים נקניקיות? אם כן, בטח לא תרצו לשמוע על המחקר הבא. חברה שבדקה 345 נקניקיות מצאה בחלקן DNA אנושי. גם לצמחונים צפויות בשורות לא משמחות

IFB פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה בבי"ח בילינסון, על צריכת בשר מעובד/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בסרטון - בשר מעובד זה מסרטן

מגיל קטן מלמדים אותנו שלא כדאי לאכול נקניקיות. מספרים לנו על המרכיבים הנוראיים שבהן, על כך שהן לא בריאות ועל הנזק שהן יכולות לעשות. השבוע אפילו פורסם שהן מסרטנות, אבל האם אי פעם טרחתם לברר מה באמת יש בתוכן?

חברה צעירה (earfood) ששמה לעצמה מטרה לחשוף מה יש במזון שאנחנו אוכלים החליטה לבדוק את המאכל הידוע לשמצה. היא לקחה 345 נקניקיות והחלה בבדיקה. אם אתם מתכננים לאכול נקניקיות בעתיד, כדאי שתצאו עכשיו, אם לא, אז נספר לכם שב-2 אחוז מהנקניקיות נמצא DNA אנושי. כן, DNA אנושי. לא פחות.

חישוב פשוט מגלה שהסיכוי שלכם לאכול נקניקיה עם שאריות של DNA אנושי עומד על 1 ל-50. נכון, לא סיכוי גבוה, אך עדיין, הסיכוי קיים.

נקניקיות על הגריל. ShutterStock
DNA אנושי כבר טעמתם? נקניקיות על הגריל/ShutterStock

החוקרים בדקו גם נקניקיות צמחוניות וגילו להפתעתם ש-1 מכל 10 נקניקיות שמוגדרות ככאלה מכילות למעשה בשר. הם טוענים שבבדיקות שלהם נמצאו נקניקיות צמחוניות שהכילו עוף וחזיר. יותר מטרידה מזה היא העובדה שלטענתם - שני שליש מהנקניקיות האלה הכילו די.אנ.איי אנושי.

סביר להניח שלא מדובר באמת בבשר אדם שהגיע לתוך הבשר, אלא פשוט בבעיות היגיינה - רוק ושאר הפרשות אנושיות מצאו את דרכן לתוך הנקניקיה בתהליך הייצור, אבל זה לא נשמע יותר טעים.

עוד באותו נושא

קשה לצפייה: ניסה לחתוך נקניקיה עם חרב - וחתך את האף של חברו

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • נקניקיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully