וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימת השבוע: יינות אבידן

25.11.2015 / 16:22

אבי אפרתי טועם את יינות אבידן החדשים, ומאתר את היין הטיפוסי, את זה שיקלע לטעם הישראלי וגם מסמן יין ללגימת יומיום שמספק תמורה נאה לכסף

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יקב הבוטיק אבידן הוקם בשנת 2004 כשהרוח החיה מאחוריו הייתה צינה אבידן, ששימשה כייננית היקב. ב-2012 נפטרה אבידן בטרם עת ממחלה קשה ועתיד היקב הועמד בסימן שאלה. מדור השבוע כולל סקירה של יינות היקב, שחזר לפעול בשיתוף פעולה בין משפחת אבידן למשפחת שקד (יבואני יין ואלכוהול, בעלי "דרך היין" ויקב טריו), ברמות נפתלי (מקום מושבו של יקב טריו).

עמית טולדו, יינן טריו, משמש גם כיינן של אבידן ויש קווי מתאר המבדילים בין היקבים. בעוד טריו עובדים על בלנדים, רוב יינות אבידן זניים. הדגש הוא על יינות "עולם חדש" לא יקרים (מחיר יינות הסקירה הנוכחית נע בין 60 ל-80 שקלים).

אלו יינות מגוונים באופיים. יש בהם כאלו הנצמדים לרוח המקור (אבידן, נביולו 2013) ויש הנוטים ל"עולם החדש". המנצחים הברורים של הטעימה הם שני הבלנדים הבסיסיים: "תג לבן 2014" ו"תג אדום 2013", שמספקים הרבה מאד יין בשישים שקלים. עשויים היטב, שרובם מספקים תמורה נאה ביותר לכסף. לצידם, מפתיע מאד לטובה "נביולו 2013", שמצליח להעביר משהו ממאפייני הזן הצפון איטלקי.

לחיים!

1. אבידן, תג לבן 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. אבידן, תג לבן 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין לבן יבש על בסיס 85% שרדונה מרמת דלתון ושילה ו-15% ויונייה מהרי ירושלים. רוב השרדונה תסס והתיישן 8 חודשים על השמרים. הויונייה בנירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ופרי טרופי. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקל

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ועוף.

דבר המבקר: חמאתי, עשיר, עתיר פרי ועץ. זה שרדונה מתפרץ, שמקבל עיטור חביב וחיוני ברור מהוויונייה. אלכוהולי מאד. לא שיא האנינות והעידון, ללא ספק מניפולציות של "עולם חדש"; אבל במונחי תעשיית היין המקומית מדובר בתמורה לא פחות ממצוינת לשישים שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשמונה מילים: מוחצן, אלכוהולי, חמאתי ועשיר שמספק יופי של תמורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

2. אבידן, תג אדום 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה סוביניון מהרי יהודה ו-15% קברנה פרנק. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקל

הכי מתאים ל: עוף, בולונז, כריכי בשר.

דבר המבקר: חסר יומרה, בסיסי אבל בנוי היטב. נגיעת תיבול ונגיעת מתיקות. פרי לא רע. כמו קודמו, הלבן מסדרת הפתיחה, "תג אדום" מספק תמורה נאה ביותר לכסף וראוי בהחלט כיין ללגימת יומיום.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד)

בשתי מילים: פשוט וראוי.

3. אבידן, קברנה סוביניון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם שורש בהרי יהודה ומעט מרמות נפתלי. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, 20% מהן חדשות. צבע אדום ארגמני. באף: פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקל

הכי מתאים ל: רוסטביף.

דבר המבקר: קברנה סוביניון שבנוי נחמד, חומציות טובה שמאזנת פרי לא רע. מגע רך יחסית לנטיות ה"גבר-גבר"המאפיינות קברנה סוביניון ישראלי טיפוסי. מצד שני, כבר פגשנו בטעימה הזו יינות עם יותר נוכחות ואופי.

תמורה לכסף: 2/5

בתשע מילים: קברנה סוביניון ישראלי לא אגרסיבי אבל גם לא מרשים.

4. אבידן, מלבק 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מרמות נפתלי. 10 חודשי התיישנות בחביות, רובן מעץ אלון צרפתי, מיעוטן אמריקאי. צבע אדום אטום. באף פרי אדום, שחור ופרחים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקל

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: מלבק הוא הזן המשלים בבלנד של בורדו והענב הדומיננטי בתעשיית היין העצומה של ארגנטינה. ביין הנוכחי הטאנינים קצת אגרסיביים, האלכוהוליות נוכחת, לכדי סף קירמול. בסופו של דבר הוא איננו מצליח להתגבש בחיך בכדי לספק חוויית טעם משמעותית. הפרי לא רע אבל היין קצר.

תמורה לכסף: 2/5

בשלוש מילים: נחמד אבל קצר.

5. אבידן, נביולו 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% נביולו מכפר שמאי שבשיפולי הר מיורן. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע. אדום מעט שקוף. באף פרי אדום ותבלינים; מעט זפת. גוף קל-בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקל

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר. קרפצ'יו.

דבר המבקר: יקב אבידן מצליח ליצור בנביולו הזה משהו מהתחושה הטיפוסית לזן, שמקורו בפיימונטה, צפון איטליה. מגע הפרי האדום המשולב במעט זפת ואספלט, בצירוף טאניות מוחשית, מצליח לעבור כאן. זה מוסיף ליין טאץ' של כפריות צפון איטלקית לא יומרנית ונחמדת.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה)

בארבע מילים: נביולו זני מפתיע לטובה

6. אבידן, מורבדר 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מורבדר מכפר שמאי שבגליל העליון. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמן. באף בפרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקל

הכי מתאים ל: בשר בקר וכבש.

דבר המבקר: פרי טוב, רכות של מורבדר ספרדי עם מגע תיבול דרום צרפתי. מקדם אלכוהול קצת מופרך (15.5%) מוסיף לכל העסק מידה של קרמליות מתקתקה, שמעבירה אותו למחוזות יינות "העולם החדש" וקצת מפקיעה את הזניות. מצד שני, ישראלים מתים על יינות כאלו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשמונה מילים: עם קצת פחות קרמל היינו מקבלים יין יותר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully